روابط عمومی، پل ارتباطی حاکمیت و مردم است

محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی استان با اشاره به این که متاسفانه در دستگاه ها به اهمیت و نقش روابط عمومی به اندازه کافی توجه نمی شود، گفت: نقطه آغاز برای تحقق این رسالت مهم، انتخاب افراد دارای مهارت، علاقه و آگاهی های لازم در این رشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری ،مقام عالي دولت در استان، روابط عمومي را پل ارتباطي حاكميت و مردم توصيف كرد و با اشاره به اين كه روابط عمومي بايد پيام دو طرف را انتقال دهد، افزود: روابط عمومي، چشم بينا و گوش شنواي سازمان است و فساد، زماني سيستم را در برمي گيرد كه اين چشم و گوش بينا و شنوا نبيند و نشنود و صدای مردم از جای دیگری شنیده شود.

اسلامي با بيان اين كه دولت سامانه 111 را براي پاسخ گويي به مشكلات مردم و پيگيري مسايل آنان راه اندازي نموده است، ياد آور شد: روابط عمومي ها، اين سامانه را در دستگاه متبوع خود معرفي نمايند پيام هاي مردم را بشنوند، با مردم تماس بگيرند و امور آنان را پيگيري نمايند.

وي استقرار ميز خدمت در ادارات را از تدابير دولت تدبير و اميد براي ممانعت از اطاله پيگيري هاي مردم و عدم بروز فساد در سيستم اداري عنوان كرد و ياد آور شد: ميز خدمت بايد در ادارات راه اندازي شود.

استاندار با بيان اين كه روابط عمومي بايد اتاق مديران و كاركنان دستگاه متبوع خود را به اتاق شيشه اي تبديل كند، تاكيد كرد: رسيدگي به كار مردم و ارتباط برقرار كردن بين مردم و مسئولان نيازمند نقش آفريني روابط عمومي است.

مقام عالي دولت در استان، با تاكيد بر اين كه نرخ پاسخ گويي به مردم بايد رشد كند و اين، مهم ترين وظيفه روابط عمومي هاست، خاطر نشان ساخت: همكاري دستگاه ها با هم، شناخت از مشكلات، اقدامات و برنامه هاي يكديگر، مبادله اطلاعات و هم افزايي و همگرايي بين بخشي بايد به جد در دستور كار روابط عمومي ها قرار گيرد.

اسلامي با اشاره به رونمايي سامانه دادور در مازندران برای پاسخگویی به شکایت متقاضیان بمنظور پايش فرآيندها و عملكردها و موانع و مشكلات فعالان اقتصادي در مسير كسب مجوز فعاليت، تصريح نمود: پایش فضای کسب و کار از موضوعات بسیار مهم در ارتباط با سرمایه گذاری است و اين سامانه كمك مي كند تا گلوگاه ها و موانع مصنوعي و فرآيندهاي غير ضرور شناسايي و اصلاح شود و زمينه رونق كسب و كار در استان فراهم گردد و براي تحقق اين مهم، لازم است تا همه دستگاه ها به اين سامانه متصل شوند.

استاندار با اشاره به در پيش بودن ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي، ياد آور شد: دستگاه هاي اجرايي، اقدامات و برنامه هاي وزارتخانه و دستگاه متبوع را به درستي اطلاع رساني كنند.

وي بر توليد محتواي مطلوب و تاثير گذار براي فضاي مجازي با بهره گيري از ظرفيت كارشناسان متخصص، صاحب نظران و دانشگاهيان و نقش آفريني هيات مشورتي رسانه اي از سوي روابط عمومي ها تاكيد نمود و گفت: مهم ترين نقش نهادي روابط عمومي، تنوير افكار عمومي و پيام رساني به آحاد جامعه است.

اسلامی با اشاره به این که در استان مازندران ۶۶۵ کانال پربيننده شناسایی شده است، افزود: تنویر افکار عمومی معنایش این است كه با هنر خودمان بتوانیم مطالب ارزشمند تولید و بارگذاری کنیم.

نماينده عالي دولت در مازندران با اشاره به اين كه انعكاس اخبار، تنها ماموريت روابط عمومي نيست و پيگيري و پايش كاري كه از سوي دستگاه ها انجام مي شود، بسيار مهم است، اظهار داشت: سياست هاي دولت و نتايج مورد انتظار بايد تا عمق جامعه پيام رساني شود.

استاندار با اشاره به اين كه براي پيروي و پشتيباني افكار عمومي از برنامه ها و سياست هاي دولت، روابط عمومي ها بايد نقش آفريني و پيام رساني نمايند، گفت: انتقال پيامِ سياست كاري، رويكردها و معرفي نتايج موفق از كارهاي روابط عمومي است تا براي تحقق سياست در مقام عمل، كل سيستم دولت و ملت، يكپارچه شوند.

اسلامي، تعامل روابط عمومي با صدا و سيما در جهت كار يكپارچه و منسجم اطلاع رساني را بسيار مهم دانست و تصريح كرد: با توسعه زيرساخت ها در صدا و سيماي جمهوري اسلامي، پوشش 94 درصدي ديجيتال استان به پوشش 100 درصدي تا پايان سال 97 را هدف گذاري كرديم و اين يك ضرورت است كه اطلاع رساني و پوشش رسانه اي را به حداكثر برسانيم.

استاندار مازندران در پايان تاكيد كرد: بايد با تعامل، اتحاد و تلاش شبانه روزي و نگاه يكپارچه به استان، موانع خودساخته توسعه را از سر راه مازندران برداريم.

گفتني است، جلسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان با حضور معاون سياسي، امنيتي استاندار ور رييس شوراي اطلاع رساني استان، مدير كل روابط عمومي و دبير و اين شورا، مديران روابط عمومي فرمانداري ها، دستگاه هاي اجرايي، دانشگاه ها، بانك ها، شهرداري ها و برخي نهادهاي غير دولتي بمنظور تبيين نقش روابط عمومي ها در دستگاه متبوع و برگزاري هر چه باشكوه تر جشن هاي سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =