صادرات ۳۳۰ میلیون دلاری فعالان اقتصادی مازندران در ۹ ماهه نخست امسال

صادرات 330 میلیون دلاری فعالان اقتصادی مازندران در 9 ماهه نخست امسال مقام عالی دولت در استان در این جلسه خاطر نشان ساخت: فعالان اقتصادی مازندران در 9 ماهه نخست امسال بالغ بر 330 میلیون دلار تولیدات مختلف را به بازارهای هدف صادر نموده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری ، محمد اسلامي، استاندار مازندران در جلسه كارگروه تخصصي اشتغال كه با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي برگزار شد، با اشاره به اين كه با تدابير دولت تدبير و اميد، تلاش هاي دستگاه هاي مسئول و استفاده از ظرفيت هاي قانوني، فرصت هاي خوبي فراهم شده تا اقدامات عملي لازم براي حل مشكل اشتغال در كشور صورت گيرد، گفت: اين فرصت خوبي است تا روند فقرزدايي شتاب يابد و با صرف درست تسهيلات اعطايي در راستاي توانمند سازي افراد تحت پوشش، تعداد مستمري بگيران كاهش پيدا كند.

استاندار بر ظرفيت سازي اشتغال تاكيد كرد و ياد آور شد: هسته هاي افراد دانش آموخته بايد مديريت شود تا آنان بتوانند مشاغل نو را در رشته هاي مختلف خصوصا حوزه آي تي راه اندازي نمايند.

رييس كارگروه اشتغال استان با بيان اين كه براي ساماندهي اشتغال تحصيلكردگان لازم است جامعه هدف و ظرفيت هاي تحصيلي را بشناسيم، تصريح نمود: از دانشگاه هاي استان خواستيم تقسيم بندي جنسيتي، سني، دانشي و رشته تحصيلي و وضعيت اشتغال فارغ التحصيلات سال 90 تا كنون استان را ارايه نمايند.

اسلامي با اشاره به اين كه بايد تقاضا محوري و ظرفيت بازار روي جهت گيري هاي آموزش عالي موثر باشد تا سازماندهي هاي حوزه اشتغال بدرستي صورت گيرد، گفت: مهم ترین علت بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در این استان فقدان مهارت لازم متناسب با نیاز بازار کار است لذا تفاهم نامه يي را با دانشگاه علمي كاربردي كشور به منظور مهارت آموزي دانش آموختگان براي ورود به بازار كار امضا كرديم.

استاندار با اشاره به اين كه بسياري از مصوبات ستاد تسهيل و رفع موانع توليد از سال 94 باقي مانده كه هر يك بدلايل خاصي بدان عمل نشده است، گفت: روش هاي يوميه انجام كار بايد تغيير كند و فرآيندها و بخشنامه ها اصلاح شود تا توليد، پشتيباني و اشتغال تقويت شود.

وي با بيان اين كه از شركت شهرك هاي صنعتي خواستيم تا با بازديد، مميزي و مستند سازي كامل، ماهيت صنايع و واحدهاي توليدي استان را ارزيابي و كيفيت محصولات و مشكلات واحدها را شناسايي نمايد تا تصوير روشني از نقشه توليد در استان داشته باشيم، اظهار داشت: تاكنون 2500 مورد موافقت اصولي در استان صادر شده كه از اين تعداد بالغ بر 1000 واحد فعال، 500 واحد نيمه فعال و 1000 واحد ديگر در حال تكميل هستند.

استاندار با بيان اين كه با فعالان اقتصادي و سرمايه گذاران موثر استان كه در طول 9 ماهه نخست امسال بالغ بر 330 ميليون دلار صادرات داشته اند مذاكره كرديم و راه هاي لازم براي پشتيباني از توليد و اشتغال اين واحدها را بررسي نموديم، افزود: هم چنين راهكارها و حمايت هاي لازم كه زمينه توسعه توليد و اشتغال پايدار اين واحدها را فراهم مي كند بررسي نموديم تا از توانمندي اين واحدها در حفظ اشتغال موجود و اجراي طرح هاي توسعه اي استان بهره گيري كنيم.

مقام عالي دولت در استان با بيان اين كه در تلاشيم تا با بهره گيري از ظرفيت شركت هاي بزرگ حلقه هاي مفقوده توسعه استان را برطرف نماييم، تصريح كرد: در حمل و نقل يكپارچه و تركيبي و بازرگاني مشكلات بزرگي در استان وجود دارد كه براي صادرات محصولات بخش هاي مختلف به اين ظرفيت نيازمنديم.

استاندار با اشاره به اين كه پايه گذاري روابط بين الملل براي توسعه مبادلات تجاري با كشورهاي ديگر را آغاز كرديم تا از ظرفيت كشورهاي خارجي و سرمايه گذاري خارجي براي توسعه استان استفاده نماييم، مبادلات تجاري را گسترش دهيم و در كميسيون هاي مشترك اقتصادي سهم خوبي براي مازندران كسب كنيم، ابراز كرد: با هم گرايي و هم افزايي دستگاه ها و استفاده از ظرفيت كارگروه اشتغال برآنيم تا تحرك جدي در حوزه اشتغال ايجاد كنيم.

اسلامي با بيان اين كه از همه دستگاه ها، فرمانداران و بخشداران خواستيم ضمن استفاده از نيروهاي داوطلب با حضور در روستاها زمينه گسترش بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير را فراهم آورند، خاطر نشان ساخت: 46 درصد جمعيت استان در روستاها ساكن هستند و اميدواريم با توسعه اشتغال و گسترش كيفيت زندگي و اقتصاد روستاييان، جمعيت روستايي را تثبيت كنيم.

استاندار، ياد آور شد: در تلاشيم تا برخي صنايع بزرگ تعطيل شده استان را به مدار توليد بازگردانيم و در اين راه به حمايت دولت نيازمنديم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =