۰ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱
افزایش ۹.۳ درصدی درآمد استان زنجان

استاندار زنجان گفت: درآمد استان زنجان نسبت به سال قبل ۹.۳ درصد افزایش یافته که میزان رشد در سال‌جاری نسبت به سال قبل که ۱۷ درصد بود، کاهش داشته است.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسدالله درویش‌امیری، افزود: درآمد استان زنجان نسبت به سال قبل ۹.۳ درصد افزایش یافته که میزان رشد در سال‌جاری نسبت به سال قبل که ۱۷ درصد بود، کاهش داشته است.

وی گفت: درآمد استان زنجان در سال گذشته ۶۶۸ میلیارد تومان بود که برای سال‌ جاری ۷۳۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و در ماه‌ های گذشته سخنان و سیاه‌نمایی‌هایی در رابطه با درآمد استان گفته شد و مالیات به عنوان تنها راه درآمد استان عنوان شد که جامعه را نگران کرد و این در حالی است که ۵۷ درصد سهم کل درآمد مشمول مالیات است که فقط ۲.۲ درصد آن شامل مالیات بر مشاغل، ۱۵ درصد مشمول مالیات بر شرکت‌های خصوصی و دولتی و ۶.۲ درصد سهم کارکنان دولت است.

درویش امیری افزود: مدیران برای تامین اعتباری پروژه‌های خود می‌توانند ارتباط قوی‌تری را با وزارتخانه متبوع داشته باشند و نیز دستگاه‌ها گزارشی را از عملکرد خود در رابطه با میزان توفیق آن‌ها در اخذ اعتبارات ملی ارائه کنند، مانند کاری که در بخش علوم‌ پزشکی انجام شد و بر اساس توافقی که در شهریورماه پارسال با وزیر بهداشت به انجام رسید، برای اجرای پروژه‌های بهداشت و درمان روستایی ۲۵ درصد هزینه‌ها از محل بودجه استانی و ۷۵ درصد آن از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

امیری گفت: استان زنجان استانی معدنی است ومطالعه و اکتشاف سه پهنه معدنی در استان زنجان جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور در سال ۹۳ است و وقتی بیش از سه دهه است که از معادن سرب و روی و انگوران استان زنجان استفاده می‌شود و درآمد حاصل از آن به خزانه واریز می‌شود و باید برای هزینه‌کردها نیز در حوزه معدن از تامین اعتبارات ملی استفاده کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =