۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در ابهر

فارس زنجان نوشت؛ نیروگاه 100 کیلوواتی خورشیدی ابهر که با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است به صورت آزمایشی افتتاح و پیگیری عملیات اجرایی 4 واحد 10 مگاواتی خورشیدی دیگر آغاز شد.

مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی کارخانه نساجی رازی ابهر در قالب عقد قرارداد خرید تضمینی برق با شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان به نمایندگی از سازمان انرژی‌های ایران (سانا)، از سوی بخش خصوصی احداث شده است.
«آرین طاهری» با اشاره به ظرفیت‌های بالای ایران در تولید انرژی برق از خورشید و گستره مناسب تابش در سطح کشور، عنوان کرد: ما معتقد هستیم استفاده از انرژی‌های پاک از جمله انرژی خورشیدی به جای انرژی‌های حاصل از سوخت‌های فسیلی از آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری می‌کند و اکنون که بحران انرژی بزرگترین معضل جهان صنعتی به شمار می‌رود، توجه به انرژی خورشیدی به عنوان وسیع‌ترین منبع انرژی پاک در جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی اضافه کرد: این واحد بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور است که ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این نیروگاه، تولید شرکت‌های خارجی است و ۳۰ درصد تجهیزات آن از طریق شرکت‌های داخلی تامین شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =