«خبرجنوب» نوشت: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: مسئولین باید بستری را فراهم کنند تا شرایط احیا، اجرا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ایجاد شود.

سليمان مهدوي در جلسه شوراي اداري شهرستان آباده افزود: وظيفه اصلي ما اين است كه همه مردم را به آمر به معروف و ناهي از منكر تبديل كنيم و بايد جامعه به سمتي برود كه 50 نفر به يك نفر تذكر بدهند، نه يك نفر به 50 نفر.
وي اظهارداشت: متاسفانه به فريضه امر به معروف و نهي از منكر ظلم مي شود، به عنوان مثال وقتي اين فريضتين را تنها در چهار ناهنجاري اجتماعي مثل ايجاد مزاحمتهاي خياباني، سگگرداني و ... خلاصه ميكنيم اين ظلم است.
مهدوي همچنين گفت: اصل امر به معروف، امر به ايجاد حكومت اسلامي و حفظ نظام و اصل نهي از منكر، مبارزه با ظلم است.
وي با بيان اين كه مردم به خواص نگاه كرده و الگوبرداري مي كنند، اضافه كرد: بايد ديد آيا بستر اين فريضه الهي را براي مردم فراهم كرده ايم؟ اين بستر چيزي نيست جز رفتار مسئولين دستگاه هاي اجرايي، خدماتي و نهادهايي كه نماد نظام اسلامي هستند.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي خراساني امام جمعه آباده نيز گفت: امر به معروف و نهي از منكر ظرافت هاي زيادي دارد و اينكه آن را صرفاً محدود به مسايل ظاهري كنيم در واقع كج فهمي دين است.
وي افزود: اين درد است كه در برخي ادارات، افراد بيحجاب را بيشتر تحويل ميگيرند و به مشكلشان زودتر رسيدگي مي كنند كه قطعاً اين گونه تبعيض قائل شدنها علاوه بر مكافات دنيوي، در آخرت مكافات بيشتري خواهد داشت.
در پايان اين جلسه، حكم حجت الاسلام موسوي خراساني رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر شهرستان آباده، تمديد و سرهنگ آزرم نيز به سمت دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر اين شهرستان منصوب شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =