استاندار البرز گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط سختی را تجربه می کردیم، اما بعد از طلیعه انقلاب و سالها مقاومت توانستیم حصر ۱۲ ساله را بشکنیم و امروز در دولت تدبیر و امید به فناوری هسته ای دست پیدا کنیم که سالها شعار تحقق آن را در کف خیابان ها سر می دادیم.

به گزارش خبر آتلاین البرز و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمیدطهائی در سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن در شهرستان نظرآباد که صبح جمعه همزمان با سراسر کشور برگزار شد،با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهارداشت: در 22 بهمن ماه سال 57 ملت پرچم حکومت طاغوت 2500 ساله را به پایین و پرچم لااله الله محمدرسول الله (ص) به اهتزاز درآورد؛ملت سلحشور با پرچمداری امام راحل در مقطعی از زمان و در نقطه ای از کره زمین توانستند با اراده خود و با لطف الهی حاکمیت را بدست گیرند و مسئول باشند و بدست خودشان جامعه بزرگ شان را اداره کنند، بر این نعمت شاکریم،قدردان تلاش تمام زحمتکشانی که قبل از انقلاب با تبعیدها،زندان ها،شکنجهه ها آگاهی بخشی به جامعه دادند و آن را به حرکت واداشتند.
وی خطاب به اقشار مختلف و نسل امروز که در آن دوران حضور نداشتند،یادآور شد: آن برهه سخت ترین دوران بود،شهدایی که در برخورد با ساواک و مزدوران شاهنشاهی خون خود را فدا کردند و به امر امام (ره)حکومت نظامی و حاکمیت را به هم زدند و انقلاب را به پیروزی رساندند یادمان نرود، بعد از آن جنگ تحمیلی و شهدایی که تقدیم انقلاب شد.
استاندار البرز ادامه داد: در آن مقطع شهدایی همچون شهید بهشتی،شهید مفتح،شهید باهنر، شهید مطهری و بزرگانی همانندآیت الله طالقانی متعلق به این استان با مرارت ها انقلاب را به پیروزی رساندند و شهدایی که امروز در دفاع حریم از ائمه اطهار و ارزش های والای اسلامی در جای جای جهان خود را فدا می کنند یادشان را گرامی می داریم.
*در سایه وحدت، تحت پرچم ولایت به"استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی" رسیدیم
نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به رمز پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد:رمز پیروزی انقلاب اسلامی یادمان نرود، در سایه وحدت امت اسلامی و تحت پرچم ولایت فقیه و با شعار استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی به پیروزی رسیدم و این باور را هیچ گاه نباید از یاد ببریم،در هر لحظه باید محکم پای این شعار بایستیم.رمز پیروزی ما لطف خدا، عنایات الهی و مکتب ما بود و باید این ها را همواره مد نظر داشته باشیم.
*ملت مقابل های و هوی های جامعه جهانی می ایستد
استاندار البرز بیان کرد: ملت ایران اسلامی در طی طریق همواره همین گونه بوده اند امروز هم اگر در مقابل های و هوی های جامعه جهانی به خصوص امریکای جهانخوار، اگر مقام معظم رهبری و مسئولان با صلابت و قدرت و اتکا به نیروی الهی و توکل بر خدا محکم ایستاده اند در سایه پشتیبانی ملت و اقتدای به رهبرمعظم انقلاب اسلامی و مدیریت، تدبیر و هدایتی است که در مدیریت جامعه است؛اگر به دنبال پیروزی ها و موفقیت های آینده هستیم رمزهای پیروزی را محفوظ نگاه داریم.
*حضرت زهرا(س) مقتدا و الگوی بانوان
وی همچنین در آستانه شهادت شهیده عزیز حضرت فاطمه زهرا(س) با درود بر روح مطهر ایشان و تعبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی از بانوی آب و آیینه بیان کرد: امیدواریم از این بانو که مقتدای بانوان است درس ها بگیریم؛امام خمینی (ره) می فرمایند موجود ملکوتی که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است بلکه موجود جبروتی در صورت یک زن است، یادشان را گرامی می داریم.
استاندار البرز در محور دیگری به تشریح دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی و دولت پرداخت.
*بهبود شرایط کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی
طهائی گفت: در ابتدای انقلاب در بسیاری از نیازمندی ها و ضرورت ها گرفتار بودیم کشورما مرکز گاز منطقه بود و بزرگترین مخازن گاز دنیا را داشتیم اما جز تهران مناطقی بیشتر از گاز برخوردار نبود و برای تأمین آب شرب از چاه های محلی و غیربهداشتی استفاده می کردیم.
وی با اشاره به توسعه دانشگاه ها بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی بیان کرد: در دانشگاه ها تعداد معدودی از جوانان موفق می شدند ادامه تحصیل دهند و فضای خدمت گزاری خفقان بود و یک دانشجو و روشنفکر امکان صحبت نداشت؛خدا را شاکر هستیم، امروز دانشجویان نسبت به ابتدای انقلاب 25 برابر شده و دانشگاه ها در مقاطع بالا گسترش پیدا کرده است.
*درب بسته تحریم ها را با مقاومت ملت شکستیم
طهائی بیان کرد: بعد از انقلاب علی رغم تمامی فشارهای 12ساله که از زمان اشغال لانه جاسوسی آغاز شده بود تمام تلاش شان این بود که حلقه محاصره را تنگ کنند و حصر اقتصادی بنحوی بود که در دنیا از ما نفت نخرند و در حد دارو وغذا امکانات بدهند و درب ها ببندند و اقتصاد ما به رکود در حد ناتوانی برسد و مردم تسلیم خواسته های نامشروع آنان شوند.
*دستیابی به فناوری نظامی،هسته ای و تولیدی در کشور
وی ادامه داد: شرایط بگونه ای بود که هیچ گونه تجهیزات و علم و دانش مدرنی را بدست نیاوریم اما به همت جوانان غیور و پر تلاش در شرایط سخت جنگ و بعد از جنگ توانستیم فناوری های روز را بدست آوردیم و تلاش های جهاد گونه و با مجاهدت های جوانان و لطف خداوند مجاهدان و رهبرانقلاب اسلامی به تجهیزات هسته ای، نظامی وامکانات تولیدی و صنعتی رسیدیم.
استاندار البرز گفت: در حالی که پیش تر سرمایه گذاران در بازدید از واحدهای صنعتی که ما را عقب مانده تر از افغانستان تصور می کردند امروز ما را کشوری پیشرفته و مدرن می بینند که این مرهون جوانان و مغزهای متفکر است.
وی با بیان اینکه آنها هر چند درب ها را به روی ما بستند،افزود: به اتکای الهی و دولت بر تحریم ها فائق آمدیم،منطق قوی ملت ما را پذیرفتند و انرژی هسته ای را به عنوان حق مسلمی که سالها در کف خیابان ها شعار آن را سر می دادیم محقق شد.
*جامعه جهانی با منطق استدلال سیاستمداران ایران را پذیرفتند
طهائی تصریح کرد: آنها اگر می توانستند اجازه نمی دادند حتی یک پیچ هسته ای در ایران بماند، اما جامعه جهانی با منطق،استدلال سیاستمداران ما را بعنوان کشوری هسته ای پذیرفتند.امروز در بخش های مختلف همین گونه هستیم علی رغم فضای بسته برای خرید و فروش نفت و بازسازی صنایع، در همین استان به حمدالله ظرف سالهای اخیر شرایط بگونه ای پیش می رویم که در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی تا آخر سال 94 در مقایسه استانها، رتبه نخست کشور را کسب کرده ایم و 15 شرکت خارجی در استان البرز سرمایه گذاری کرده اند.
*ایران جزیره امن منطقه
وی بیان کرد: علی رغم اینکه پیرامون کشورما تبدیل به میدان جنگ است اما کشور ما به لطف الهی و مدیریت و درایت رهبری و خدمتگران در دولت تدبیر و قوت نظامی جمهوری اسلامی ایران جزیره امن شده و سرمایه گذاران امنیت کشورما را پذیرفته و به ما اعتماد می کنند.
طهائی گفت: سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور برمی گردند و این یعنی به امنیت ما اعتماد دارند،ایران از امن ترین کشورهای جهان است؛در اقتصاد می گویند سرمایه گزیزپاست و جایی می رود که امن باشد و ما این شرایط را فراهم کردیم.
* لغو قطعنامه ها علیه ایران در دولت دکتر روحانی
استاندار البرز در جمع مردم در راهپیمایی 22 بهمن سال 95، با تشریح شرایط سخت دولت در آغاز بکار تصریح کرد: در ابتدای کار دولت شرایط شکننده ای را تحویل گرفت، شش قطعنامه علیه ما تصویب کرده بودند و شرایط را تنگ می کردند اما اکنون شاهد موفقیت ها در داخل و خارج هستیم.
وی افزود:در سایه وحدت و انسجام، اتحاد و خدمت همه خادمان و بکارگیری تدبیر و امید و همت همگانی می توانیم کشور را آبادتر و در رفاه بیشتری قرار دهیم.
استاندار البرز در محور دیگری اشتغال و فقدان زیرساخت عها را یکی از مشکلات استان خواند و تصریح کرد: البرز یکی از استانهای پرجمعیت کشور است. جمعیت در سطح ملی به ازای هر کیلومتر مربع 47 نفر است اما در استان البرز 473 نفر، 10 برابر جمعیت کشور در این استان ساکن هستند.
طهائی بیان کرد: در کشور رشد جمعیت 1/29 اعلام می شود اما رشد جمعیت در البرز بالای 3 درصد است، تمام تلاش خدمتگزاران ساخت و ساز زیربناها در زمانی کوتاه است.
*جذب 2 برابر بودجه سالانه عمرانی استان در سفر رئیس جمهوری به البرز
استاندار البرز همچنین با اشاره به سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان البرز و رهارودهای آن خاطرنشان کرد: این سفر بیش از 995 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 2 برابر اعتبار سالانه عمرانی اختصاص پیدا کرد که در کل استان تحول ساز خواهد بود.
*افتتاح 300 پروژه با اعتبار بیش از 2 هزار میلیارد تومان دهه فجر امسال
وی خدمات دولت دهه فجر امسال در استان را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: در دهه مبارک فجر سال 95 با سفر به شهرستانهای استان ضمن دیدار با خانواده معظم شهدا و تجدید بیعت با شهدای گرانقدر؛ بیش از300 پروژه با اعتباربیش از 2 هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد که بزرگترین آن بهره برداری از پالایشگاه غله کشور در استان البرز بود.
استاندار البرز در ادامه با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن را اعلام سلحشوری و آزادگی همانند روزهای نخست انقلاب دانست،پیام دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی به دشمنان و هشدار آگاهی و بیداری و اتحاد در رکاب رهبر معظم انقلاب اسلامی.
*آگاهانه افراد اصلح را برای تعیین سرنوشت کشور انتخاب کنیم
آستانگی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهرها و روستاها محور پایانی سخنرانی استاندار البرز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن سال 95 در جمع مردم شهرستان نظرآباد بود. طهائی با تأکید بر اینکه هر انتخاب تعیین سرنوشت آینده است،ضرورت آگاهی و شناخت از کاندیداها را خاطرنشان کرد و گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای تعیین سرنوشت کشورتوسط خود آنهاست،همگی آگاهیم که ما این رای را به راحتی بدست نیاوردیم بنابراین آرا خود را به افرادی که شناخت کافی داریم خواهیم داد تا با اطمینان سرنوشت آینده کشور را بدست اصلح ترین ها بسپاریم.
قرائت بیانیه،پایان بخش مراسم راهپیمایی 22 بهمن سال 95 درشهرستان نظرآباد بود. استاندار البرز از صبح امروز با حضور در جمع مردم نظرآباد دوشادوش راهپیمایان پیام پاسداری از انقلاب اسلامی را به سراسر نقاط مخابره کرد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =