معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: 56 درصد عامل طلاق های زوجین در کشور اعتیاد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ شهیندخت مولاوردی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در نگارخانه خطایی اردبیل افزود: طلاق پدیده اجتماعی است که مختص جامعه ایرانی نیست و امروز دنیا با این معضل اجتماعی گریبانگیر است.

وی طلاق را علت و معلول بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: دولت برای کاهش طلاق در جامعه برنامه های متنوعی دارد که مشاوره خانواده و آسیب شناسی این موضوع از جمله آنهاست.

وی اظهار کرد: شعار و اهداف دولت یازدهم اعتدال ، و ایجاد تعادل در همه زمینه هاست و در این زمینه در 3.5 سال گذشته گام های خوبی برداشته شده است.

وی بیان کرد: در آزمون استخدامی امسال بعد از بررسی متوجه شدیم که عدالت جنسیتی در آزمون رعایت نشده و با پیگیری های صورت گرفته از برگزاری آن ممانعت شد تا اینکه 300 نفر به تعداد ظرفیت زنان در آزمون افزوده شد و بعد آزمون استخدامی برگزار شد.

دکتر مولاوردی گفت: طبق برنامه ششم توسعه دیگر استخدام دولتی به صورت مادام العمر و رسمی در کشور نخواهیم داشت بلکه استخدام ها به سه صورت بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت خواهد بود که البته این کار در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی عملی خواهد شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین از فعالیت 200 شرکت دانش بنیان در کشور توسط زنان خبر داد و افزود: بانوان در رشته های پزشکی ، حقوق و کارگردانی موفقیت های زیادی داشته اند و سعی می شود بستر مناسب برای آنها در تجارت و بازرگانی نیز فراهم گردد تا از ظرفیت این قشر به نحو شایسته در کشور استفاده شود.

معاون رییس جمهور هدف از سفر خود به استان اردبیل را به عنوان نماینده دولت معرفی دستاوردهای دولت در 3.5 سال گذشته، برگزاری جلسات با گروههای مختلف، افتتاح طرح ها و دیدار و گفت وگو با مردم ذکر کرد.

وی اظهار کرد: دولت یازدهم اقدامات خوبی در استان اردبیل انجام داده و در رتبه بندی که در تهران انجام خواهد شد قطعا استان اردبیل جایگاه خوبی کسب خواهد کرد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =