حمایت کمیته امداد  کهگیلویه و بویراحمد،از ۱۴ هزار و ۵۵۰  زن سرپرست خانوار

تعداد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ۳۲ هزار خانوار است که از این آمار ۴۵ درصد زنان سرپرست خانوار هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور شهین دخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.
فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: ۴۵ درصد از ۳۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یعنی ۱۴ هزار و ۵۵۰ نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و ۳۸ درصد افراد سرپرست خانوار استان از کار افتاده دائم هستند.
وی با بیان اینکه یکی از عمده ترین گروههای حمایتی کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار هستند، خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار علاوه بر اینکه مدیریت خانواده و تامین معاش را بر عهده دارند چند نقش هم زمان را با هم اجرا می‌کنند.
محبی با بیان اینکه بعضی از مردان به طور دائمی در خانواده وجود ندارند، تصریح کرد: گروه دوم مردان، به طور موقت مثلا به علت زندانی بودن، متواری و مفقودالاثر بودن در خانواده حضور ندارند و در گروه سوم با وجود حضور، مرد به علت مشکلات جسمی امکان مدیریت خانواده را ندارد.
وی با بیان اینکه آمار دختران در شرف ازدواج تحت حمایت ۱۳ هزار و ۲۶۲ نفر است و آمار دختران بازمانده از ازدواج در حال افزایش است، ادامه داد: این نهاد به منظور تأمین امکانات و جهیزیه این افراد تلاش می‌کند و خدمات مشاوره نیز در این زمینه ارائه می‌دهد.
محبی تعداد دانشجویان دختر تحت حمایت را یک هزار و  ۱۰۹ نفر و دانش آموزان دختر را چهار هزار و ۹۸۲نفر عنوان کرد و افزود: همچنین چهار هزار و ۶۱۷نفر از ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان، دختر هستند.
وی از دیگر خدمات ارائه شده به زنان تحت حمایت در سال جاری را ارائه تسهیلات اشتغال زایی به ۲۱۳ نفر با اعتبار ۳۰میلیارد ریال، و ساخت ۴۳ مورد مسکن شهری و  ۷۲ مورد مسکن روستایی برشمرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =