حمله مرگبار نیس یک فیلم را از پرده سینما پائین کشید

نمایش فیلم «روز باستیل» با بازی ادریس البا به احترام قربانیان حملات اخیر نیس در فرانسه متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این فیلم که چهارشنبه هفته گذشته در فرانسه اکران شد، داستان تلاش یک مامور سرویس اطلاعاتی آمریکا برای جلوگیری از یک حمله تروریستی در جشن‌های روز ملی فرانسه است.

درست یک روز پس از آغاز اکران این فیلم فردی با یک کامیون به جمعیتی که برای تماشای آتش‌بازی در خیابان‌های شهر نیس جمع شده بودند حمله کرد. در این حمله 84 نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند.

استودیو کانال که مسئول اکران فیلم در فرانسه است پس از این حمله تصمیم گرفت که آگهی‌های تبلیغاتی فیلم را جمع‌آوری کند. اما در ابتدای امر تصمیم برای ادامه نمایش یا توقف آن را به عهده صاحبان سینما گذاشته بود. اما سخنگوی این شرکت شنبه اعلام کرد که نمایش «روز باستیل» برای احترام به قربانیان و خانواده‌های حملۀ نیس متوقف خواهد شد.

پیش از این نیز اکران این فیلم در انگلستان و آلمان به دلیل حملات تروریستی ماه نوامبر در پاریس که به کشته شدن 130 نفر انجامید، به تعویق افتاده بود.

شبکه اسکای نیز ماه مارس به احترام قربانیان حملات تروریستی به فرودگاه و متروی بروکسل نمایش سریال درام «تونل» را یک هفته به تعویق انداخته بود. در قسمت نخست فصل دوم این سریال نیز قهرمان داستان درباره یک شبکه تروریستی تحقیق می‌کند که فعالیت‌های خرابکارانشان به سقوط یک هواپیما فاجعه‌بار یک هواپیما منجر شده است.

منبع: گاردین / 17 جولای

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =