مدیرعامل تامین اجتماعی در برنامه زنده تلویزیونی پاسخ منتقدان به عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان را داد و گفت دولت باید ما به تفاوت بار مالی اجرای این طرح را بپردازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موضوع عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بارها توسط مخاطبان سرویس مشکلات مردم عنوان شده. آنها می گویند چرا سازمان تامین اجتماعی نسبت به همسان سازی حقوق بازنشستگان اقدام نمی کند.
در پاسه به این سوالات تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد در قانون تامین اجتماعی چیزی به نام همسان سازی حقوق بازنشستگان و برقراری بیمه تکمیلی بیمه شدگان وجود ندارد و این سازمان تعهدی برای ارائه این خدمات ندارد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در آستانه 25 تیرماه، سالروز تشکیل این سازمان در برنامه گفتگوی ویژه خبری از شبکه 2 اعلام کرد در صورتی که بار مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان این سازمان توسط دولت تامین نشود، این سازمان هیچ تعهدی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان دارد.
او درباره عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که باعث اعتراض زیادی در بین مستمری بگیران این سازمان شده است، توضیح داد: افزایش حقوق سالانه مستمری بگیران متناسب با نرخ تورم است. در سال های 92 و 93، 25 درصد افزایش مستمری داشتیم و در سالهای 94 و 95 نیز به ترتیب 14 و 15 درصد افزایش داشتیم که مجموعا از سال 92 تاکنون 79 درصد افزایش مستمری داشتیم که متناسب و حتی بیشتر از نرخ تورم است. همسان سازی در قانون تعریف نشده است. بنابراین بار مالی باید از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین شود. در سال 88 این اقدام انجام شد که 2300 میلیارد تومان بار مالی داشت. تاکنون 7900 میلیارد تومان بار مالی داشته که تامین هم نشده است. بنابراین چون همسان سازی در قانون نیست، بار مالی آن باید پیش بینی شود. هر زمان این تدبیر در بودجه سالانه انجام شود، ما آماده اجرا هستیم.

نوربخش درباره تاخیر در پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان هم گفت: افزایش حقوق باید در هیات دولت تصویب شود. بودجه در اردیبهشت ماه تصویب شد و طبیعتا امکان تعیین رشد آن نبود. باید ابتدا بودجه کشوری تصویب می شد و سپس افزایش حقوق ها قابل اجرا بود. ما در عرض 48 ساعت پس از تصویب بودجه، پیشنهاد دادیم و بلافاصله تصویب شد و افزایش حقوق ها و ما به تفاوت آنها را در پایان تیرماه پرداخت خواهیم کرد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    2 1
    سلام و خسته نباشید چه کسی یا چه ارگانی در خصوص قطع یارانه های بازنشستگان پاسخگو خواهد بود؟آیا یک بازنشسته آموزش و پرورش که دوفرزند بیکار دارد باید یارانه نگیرد ؟چه کسی مستحق است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا کسی پاسخگو نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟