مشکلات پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش همچنان ادامه دارد

مشکلات پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش همچنان ادامه دارد و با وجودیکه وزیر معتقد است تمام شرایط در دفترچه آزمون آمده اما آنها آن را رد می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تیرماه سال گذشته بود که اطلاعیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال 1394 منتشر شد.با برگزاری آزمون در شهریور همان سال، نتایج در آبان ماه اعلام شد که از 178 هزار و ۵۳ نفر ثبت نامی، ظرفیت پذیرش آزمون سه هزار و ۷۰۴ نفر اعلام شد.


قرار است این پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از مهرماه امسال سرکلاس درس حاضر شوند اما هنوز مشکلات آنها پابرجا است.
آنها در تماس با صفحه مشکلات مردم ، تاکید دارند نسبت به آنان بی عدالتی شده است و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از این وزارت خانه حقوق دریافت می کنند اما آنان نه تنها حقوقی ندارند بلکه باید برای دوره های تربیت حرفه ای ای که دل خوشی از کیفیت آن ندارند، شهریه پرداخت کنند.همچنین به دلیل مسافت طولانی که بیشتر پذیرفته شدگان برای گذراندن دوره ها طی می کنند هزینه رفت و آمد، اسکان و تغذیه نیز بر آنان تحمیل شده است.
از سوی دیگر پذیرفته شدگان آزمون استخدامی تاکید دارند سخنی از شهریه و گذراندن دوره در شهرهای دیگر که بیشترین مشکلات را برای آنها فراهم کرده است در دفترچه قید نشده بود و آنها از این شرایط اطلاعی نداشتند.
اما همان زمان اعلام شد که برای آموزش این افراد در دانشگاه شهید رجایی شهریه‌ای معادل 3 میلیون و 200 هزار تومان و در دانشگاه فرهنگیان 2 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است که 50 درصد آن را آموزش و پرورش و 50 درصد را داوطلب پرداخت می‌کند، این هزینه برای کل دوره آموزشی است و قرار شد تا بانک وامی در اختیار آنها بگذارد.
وقتی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی راه به جایی نبردند سرانجام در نامه ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.
حالا وزیر علی اصغرفانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این گلایه ها اعلام می کند که " ما از همان روز که می خواستیم این آزمون را برگزار کنیم، شرایط را اعلام کرده ایم و بر طبق شرایط اعلام‌شده، عمل کردیم و همه نیز از آن اطلاع داشتند."
او تاکید کرد: این افراد، زمان ثبت نام به این شرایط توجهی نمی کنند و وقتی ما می خواهیم مقررات خود را اجرا کنیم، ابراز ناراحتی می کنند.
فانی با بیان اینکه هنوز این افراد به استخدام وزارت آموزش و پرورش در نیامده‌اند و تعهدی به ما نداده‌اند و ما نیز تعهدی از آن‌ها نگرفته ایم ادامه داد: آنها الان همانند یک نیروی آزاد هستند و هنگامی که پذیرش شدند، آن زمان کارمند وزارت آموزش و پرورش محسوب می شوند.
با اینحال پذیرفته شدگان اعلام می کنند که در دفترچه ثبت‌نام به پرداخت شهریه و اینکه قرار است دوره های آموزشی در شهرهای دیگر بدون در نظرگرفتن اسکان و تغذیه برگزار شود هیچ اشاره ای نشده است. همچنین در بند ۹ دفترچه ثبت‌نام آمده است؛ تمام پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت‌های تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است. چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می‌تواند نسبت به محاسبه و اخذ هزینه آزمون و برگزاری دوره اقدام کند.


46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جدیدالاستخدام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    68 0
    تو دفترچه نوشته بود در صورت انصراف از دوره هزینه های دوره دریافت می شود اما الان دارن بزور شهریه میلیونی "میگیرن" بجای اینکه حقوق بدن همه ما متاهلیم و بخاطر حضور در دوره های آموزشی کار قبلیمون رو از دست دادیم الان چند ماهه که پول خرج زن و بچه نداریم از بیکاری چه برسه به اینکه شهریه هم بدیم اصلاً فکر نمیکردم این همه ظلم و "بی تدبیری" مسکوت بمونه
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    58 3
    سلام. متن دفترچه توی اینترنت هست. صحبتی از دریافت شهریه دوره نیست، فقط گفته شده که اگر فردی توی دوره قبول نشه باید هزینه رو پرداخت کنه. متاسفانه مسئولان آموزش و پرورش دارن از وضعیت ماها سوءاستفاده میکنند.
  • سعادت IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    53 1
    آقا به خدا هزینه دوره اول که تو اردیبهشت واسمون برگزار شد ، خوابگاه ، شهریه ، رفت وآمد در حدود ۲میلیون شد.خوابگاهی که واسمون در نظر گرفته بودن تو مشهد تقریبأ یکساعت نیم با محل آموزش فاصله داشت.درحالیکه این خوابگاه فقط دارای تخت بود و هیچگونه امکانات جهت پخت وپز وجود نداشت مجبور بودیم صبحانه ، ناهار وشام از بیرون تهیه کنیم که در حدود روزی ۲۰ هزار تومن اونهم با تموم صرفه جویی که میکردیم،میشد. همچنین توی اون دوره،سطح آموزش بسیار پایین بود تا جایی که اساتید مدارس تا مارو میدیدن،کلاسو ول میکردن بدونه نظارت در اختیار ما میذاشتن،مثلأ قرار بود که ما کنار اونها نحوه ی کلاس داریو یاد بگیریم. خدا بخیرکنه.
  • حامد A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    53 0
    ,تو این دوره باید با حقوق و حق بیمه که از بهمن استخدام ما صورت گرفته باید تعلق میگرفت,
  • محسن A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    11 0
    سلام ممنون از انعکاس دادن مشکلات استخدامی های جدید ...امیدوادم مسولین به فکر بیفتن و چاره ای بیندیشن .