پیشرفت کشور در گرو تکمیل زنجیره صنعت و دانشگاه است

رئیس دانشگاه صنعتی همدان شاه‌کلید توسعه و پیشرفت را آموزش دانست و گفت: دانشجویان و فارغ‎التحصیلان دانشگاه مدیران و صنعتگران آینده کشور محسوب می‎شوند که با آموزش و تربیت آنها می‎توان توسعه و پیشرفت صنعتی کشور را رقم زد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ دکتر محمود نیلی، رئیس دانشگاه صنعتی همدان که در جمع اصحاب رسانه ها سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: طرح بررسی توسعه صنعت استان و شناسایی نقاط ضعف و قوت صنعتی و ارائه راهکارها در این راستا در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‎ها کلیدواژه عبور صنعت از اقیانوس بیکران علم و فناوری هستند، خاطرنشان کرد: بدیهی است تفکر فاصله بین دانشگاه و صنعت تفکری انحرافی بوده باعث و فقیر کردن کشور خواهد شد.

وی توسعه و پیشرفت کشور را در گرو تکمیل زنجیره صنعت و دانشگاه دانست و ادامه داد: تلاش ما در دانشگاه صنعتی همدان تربیت نیروی انسانی تاثیرگذار در صنعت است.

وی افزود: به دنبال آن هستیم فارغ‎التحصیلانی را به عرصه صنعت تقدیم کنیم که دارای انگیزه خدمت و پایه علمی و فنی قوی باشند تا مدیران صنعتی را برای کسب دستاوردهای صنعت جهانی یار و یاور باشند.

نیلی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی همواره به دنبال تعامل جدی با جامعه و ارتباط با صنعتگران استان است، تصریح کرد: دانشگاه به عنوان قلب تپنده و مغز متفکر آماده همکاری در توسعه صنعت است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح بررسی توسعه صنعت استان و شناسایی چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت صنعتی و ارائه راهکارها در این راستا در دست اقدام است، یادآور شد: امسال برای نخستین بار سند راهبردی و برنامه عملیاتی دانشگاه تصویب می‎شود.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان تاکید کرد: ما رشته‎هایی در دانشگاه صنعتی داریم که با صنعت و معدن استان مرتبط است؛ مهندسی معدن یکی از این رشته‎هایی است که با توجه به وجود معادن غنی این رشته دانشگاهی می‎تواند از جایگاه ویژه‌ای در استان برخوردار باشد.

وی در آخر خاطرنشان کرد: با وجود یک‎هزار و 779 میلیون تن ظرفیت در معادن استان تنها سهم استخراج از معادن استان، 16.5 میلیون تن است که باید با استفاده از نیروهای کارآمد و متخصص دانشگاهی این عرصه متحول شود و نقش بهره‌وری از معدن در استان افزایش یابد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =