ایرنا نوشت ، معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش گفت: سرانه فضای ورزشی استاندارد در مدارس کشور 20 صدم سانتیمتر مربع است.

مهرزاد حمیدی افزود: هم اکنون سه هزار سالن ورزشی در خارج از مدارس و برخی در جوار مدارس کشور فعال است که با توجه به جمعیت 13 میلیونی دانش آموزان کشور، سرانه فضای استاندارد ورزشی آموزش و پرورش بسیار ناچیز است.
به گفته وی، بیشترین میزان ساعت ورزش دانش آموزان در حیاط مدارس گذرانده می شود که براساس افق برنامه ریزی شده، باید ساعت ورزش در مکان خاص فعالیت های ورزشی انجام شود.
حمیدی ساخت سالن ورزشی در کنار مدارسی که به تازگی ساخته می شود را از اولویت ها و برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: هم اکنون 33 هزار دبیر تربیت بدنی در مدارس و دو هزار دبیر نیز در سالن های ورزشی زیرنظر آموزش و پرورش فعالیت می کنند.
وی درادامه با اشاره به اهمیت مقوله بهداشت در مدارس و فرهنگ سازی دراین زمینه از دوره ابتدایی به بالا، افزود: در مدارس کشور بیش از پنج هزار مراقب و مربی بهداشت در مدارس شهری فعالیت می کنند.
حمیدی اظهار داشت: از 13 میلیون دانش آموز کشور، شش میلیون دانش آموز مدارس روستایی فاقد مراقب و مربی بهداشت هستند که امور بهداشتی آنان زیرپوشش بهورزان مراکز بهداشت روستایی قرار دارد.
معاون وزیرآموزش وپرورش بدون اعلام آمار میزان نیاز مراقب و مربی بهداشت در مدارس کشور گفت: با هماهنگی با دانشگاه فرهنگیان و راه اندازی رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان، دانش آموختگان این رشته در مدارس جذب می شوند.
بر اساس استانداردهای مصوب وزارت آموزش و پرورش به ازای هر 750 دانش آموز یک مربی بهداشت نیاز است که هم اکنون حدود 1400 دانش آموز به ازای هر مربی بهداشت در کشور وجود دارد و باید تعداد مربیان بهداشت افزایش یابد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =