۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰

معاون امور صنایع و معدن سازمان صنعت، معدن و بازرگانی ایلام گفت: در مجموع 553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد معادل 33 درصد از آنها اکنون نیمه فعال و تعطیل است.

رضا محمد رحيمي در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: طرح استيل كرد دره شهر، كوشا غرب چرداول، سولفات پتاسيم و فولاد زاگرس ايوان، سيمان دهلران و فاز دوم پتروشيمي ايلام از شاخص ترين طرح هاي در دست اجرا در سطح استان است.
وي افزود: ميزان سرمايه گذاري اين طرح ها چهار هزار و 543 ميليارد ريال است كه در صورت تكميل آنها براي دو هزار و 611 نفر اشتغالزايي مي شود.
معاون امور صنايع و معدن سازمان صنعت، معدن و بازرگاني ايلام تعداد واحدهاي صنعتي فعال استان را 3354 واحد اعلام كرد و يادآور شد: اين واحدها با سرمايه گذاري 24 هزار و 130 ميليارد ريال زمينه اشتغالزايي 6 هزار و 570 نفر را فراهم كرده است.
مير رحيمي تاكيد كرد: در مجموع 553 واحد صنعتي داراي پروانه بهره برداري با سرمايه گذاري حدود 265 هزار ميليون ريال و ظرفيت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ايلام وجود دارد كه 183 واحد معادل 33 درصد از آنها اكنون نيمه فعال و تعطيل است.
وي گفت: مهم ترين مشكلات و اصلي ترين عوامل تعطيلي و نيمه فعال بودن واحدهاي صنعتي و توليدي استان ايلام نداشتن نقدينگي و سرمايه در گردش، فرسودگي ماشين آلات و تجهيزات و به روز نبودن فناوري خط توليد و مساله تامين مواد اوليه است.
معاون امور صنايع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام اضافه كرد: براي احيا و فعال شدن دوباره اين واحدها در دولت يازدهم برنامه ريزي هاي مناسب و كوشش هاي بسياري انجام شده است به گونه اي كه در نخستين گام براي دستيابي به اين هدف مسائل و موانع آنها به صورت كارشناسي و علمي شناسايي شده است.
محمد رحيمي افزود: بر پايه اين بررسي ها، 30 واحد نيمه فعال و 86 واحد تعطيل به مجموع 116 واحد صنعتي با سرمايه گذاري يك هزار و 302 ميليارد ريال قابليت احيا و فعال سازي دوباره براي بازگشت به چرخه كار و توليد دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =