واکنش محیط زیست کردستان به اردوی تیم ملی قایقرانی در تالاب زریبار

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست کردستان به تصمیم وزارت ورزش و جوانان برای بهره گیری از تالاب زریوار به عنوان کمپ تیم های ملی قایقرانی واکنش نشان داد.

عبدالوحید ریاضی فر  در گفتگو با ایرنا اظهار كرد: تالاب زریبار یك اكوسیستم طبیعی با روابط اكولوژیك پیچیده و حساس است و فعالیت های اینچنینی اثرات نامطلوبی بر اكوسیستم تالاب خواهد داشت.
وی افزود: بر اساس مصوبه شورایعالی محیط زیست تالاب زریبار پناهگاه حیات وحش است و مورد حفاظت قرار دارد.
او ادامه داد: بدون كسب نظر محیط زیست اعلام چنین برنامه هایی وجاهت قانونی ندارد و اگر هدف ورزش است دریاچه سد گاران برای این كار مناسب تر است.
وی اظهار كرد: در تالاب زریبار مقاطع زمانی حساسی وجود دارد كه پرندگان به جابجایی می پردازند و یا زادآوری دارند.
ریاضی فر تاكید كرد: مسوولان ورزشی استان فراموش كرده اند كه زریبار منطقه حساس زیست محیطی است و مدیریت آن بر عهده اداره محیط زیست كردستان است.
وی با اشاره به اینكه قبل از هر فعالیتی در این تالاب باید از محیط زیست مجوز كسب شود، اظهار كرد: تیم هایی نیز كه اكنون در زریبار در حال تمرین هستند مجوزی از اداره محیط زیست نگرفته اند.
وی تاكید كرد: چند بار به مدیركل ورزش و جوانان كردستان در این رابطه نامه نوشته ام اما توجهی نشده است.
وی ادامه داد: اگر بتوان از ظرفیت زریبار هم استفاده كرد باید در مقاطع زمانی خاصی باشد كه با هماهنگی با محیط زیست امكان پذیر است.
تالاب زریبار به عنوان یكی از تالاب های در معرض خطر شناخته شده است و برنامه ریزی ها، همایش و كارگروه های مختلفی برای نجات این تالاب مهم غرب كشور انجام شده است.
بر همین اساس هر گونه فعالیتی از ماهیگیری یا ورزشی و تفریحی در این تالاب حساسیت كارشناسان و دوستداران محیط زیست را بر می انگیزد.
نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در سفر روز شنبه خود به استان كردستان و حضور در مریوان گفته بود دریاچه زریبار مریوان امكانات ویژه ای برای توسعه ورزش های آبی دارد و مطالعات و برنامه ریزی لازم را برای ایجاد كمپ تیم های ملی قایقرانی با محوریت فدراسیون مربوطه انجام خواهیم داد.
طاهر كبوتری سرمربی تیم ملی جوانان قایقرانی كشور نیز در جریان این بازدید گفته بود دریاچه زریبار به دلیل طول موج های كم و وسعت بسیار مناسب خود یكی از بهترین مكان ها در كشور برای رشته قایقرانی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =