ایرنا نوشت: هیات عالی مخالفان سوریه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در مذاکرات آینده صلح سوریه در ژنو شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ریاض نعسان آغا» سخنگوی هیات عالی مخالفان سوریه گفت: این هیات در مذاکرات صلح سوریه که قرار است روز جمعه برگزار شود شرکت خواهد کرد.
وی افزود: هیات عالی مخالفان سوریه خواهان شروع هر چه سریع تر گفتگوها در خصوص موضوع دولت انتقالی در سوریه است.
نعسان ادعا کرد: نقض آتش بس در دو روز گذشته از سوی طرف های سوری کاهش داشته است.
سخنگوی هیات عالی مخالفان سوریه گفت: در دو روز گذشته شاهد کاهش آمار نقض آتش بس بودیم و امیدواریم این آمار تا روز جمعه به صفر برسد تا شرایط لازم برای مذاکرات محقق شود.
«دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه قبلا اعلام کرده بود که مذاکرات میان دولت و مخالفان سوری از روز 10 مارس (20 اسفند) شروع می شود.
بنا به اعلام رسانه ها، به موجب توافق آمریکا و روسیه، آتش بس میان طرف های سوری به جز گروه های تروریستی داعش، جبهه النصره و برخی گروه های تروریستی دیگر از 27 فوریه در سوریه اجرایی شده است.
با این حال، دی میستورا آتش بس را شکننده توصیف کرده و گفته است که هیچ ضمانتی برای موفقیت آن وجود ندارد، ولی با این وجود پیشرفت هایی ملموسی وجود دارد که هیچ کس نمی تواند در آن تردید کند.
فرستاده سازمان ملل به سوریه با بیان اینکه می توانم افراد زیادی را از دولت، مخالفان، جامعه مدنی و زنان به این مذاکرات دعوت کنم، افزود: با شرکت کنندگان به صورت جداگانه دیدار خواهم داشت.
این مقام سازمان ملل یادآور شد: نمایندگان جامعه بین الملل به صورت مستقیم در این مذاکرات شرکت نخواهند کرد.
دور اول گفت وگوهای سوریه که اوایل فوریه در ژنو برگزار شد، به شکست انجامید.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =