ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه روسیه از عقد 38 قرارداد ترک مخاصمه و برقراری آتش بس میان گروه های مسلح و معارضان در مناطق مختلف سوریه با نمایندگان دولت این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، خانم «ماریا زاخارووا» امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: در سه روز پس از برقراری آتش بس در سوریه 38 مورد قرارداد محلی برای ترک مخاصمه در مناطق مختلف این کشور امضا شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، 31 مورد نقض آتش بس در سوریه ثبت شده است. طرف روسی تمام این موارد را به طرف آمریکایی که نمایندگان آن در امر آتش بس در امان پایتخت اردن مستقر شده اند، گزارش کرده است.
زاخارووا یادآوری کرد: روسیه و آمریکا به عنوان سران گروه بین المللی حامیان سوریه ساز و کار کنترل رعایت نظام آتش بس از طرف دولت سوریه و گروه های معارض سوری را اعمال کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: در این رابطه امیدواریم که تمام اظهارات مقامهای امریکایی مبنی بر وجود طرح «ب» یا هر طرح جایگزین دیگر برای آتش بس در سوریه و ازسرگیری اقدامات جنگی در این کشور فقط در حد حرف باشد. از شرکای امریکایی می خواهیم به تعهداتی که در قبال اتش بس سوریه برعهده گرفته اند، پایبند باشند.

وی ادامه داد: بر این باوریم که در شرایط کنونی باید بطور دقیق و منصفانه و با احساس مسئولیت به اجرای توافقات میان روسیه و آمریکا برای ترک مخاصمه در سوریه پرداخت. در این رابطه به همکاری با اعضای گروه حامیان سوریه و سایر بازیگران بین المللی بانفوذ ادامه می دهیم و از آنها دعوت به حمایت از طرح آتش بس در سوریه می کنیم و معتقدیم این طرح می تواند پایه و اساس صلح و امنیت را در این کشور بوجود اورد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین با اشاره به ادعای برخی رسانه ها که مدعی شده اند اتش بس در سوریه دوهفته ای است، اظهار داشت: این ادعا واقعیت ندارد و آتش بس در سوریه موقت نیست.

وی ادامه داد: وضعیت اتش بس در سوریه به گونه ای است که با تاریخی محدود نشده است و ترک مخاصمه ماهیت زمانی نامحدود دارد. تمام تلاش ها در این راستا هدف گیری شده است.
آتش بس در سوریه با توافق روسیه و آمریکا از نخستین دقایق روز شنبه به وقت دمشق به اجرا در آمده است و گروه های معارض مسلح و دولت سوریه متعهد به پایبندی به آتش بس و ترک مخاصمه شده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =