۰ نفر
۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۵

علی زادسر

حمایت همه جانبه برخی از حامیان دولت از عملکرد دستگاه های اجرائی را نمی توان مصداق تعصب دانست هدف این افراد از حمایت دولت ، حمایت از دولتی است که برخی آن را بیرحمانه نقد می کنند و بدون  در نظر گرفتن کارهای خوب یک دولت، به بیان نقاط ضعف آن می پردازند.

حمایت همه جانبه از عملکرد دولت ها ،در تمام دوران گذشته مسبوق به سابقه بوده است همچنانکه در دولت سازندگی و اصلاحات نیز افرادی وجود داشتند که ضمن حمایت گسترده از دولت ،اجازه نمی دادند که فردی از دولت انتقاد کند .

به یاد دارم که در زمان دولت آقای میر حسین موسوی من که طلبه ای جوان بودم از عملکرد بخشداروقت انتقاد نموده و آن را مصداق خلاف شرع دانستم اما بسیاری در برابر من موضع گرفتند و انتقاد من را مصداق تضعیف ولایت فقیه ارزیابی کردند .

این فضا در حال حاضر نیز وجود دارد همچنانکه در گذشته نیز شاهد بودیم که برخی از دولت اصلاحات و سازندگی به صورت کامل حمایت می کردند و حاضر نبودند که فردی ضمن نقد ، عملکرد دولت را مورد ارزیابی قرار دهد.

هر دولت از نقاط ضعف برخوردار است و نمی توان یک دولت را به صورت مطلق خوب ارزیابی کرد زیرا خوبی مطلق ،مختص معصومین است و تمام دولت ها در عملکرد خود حسن و قبح دارند که معایب باید مطرح شود تا مسئولان در جهت اصلاح تلاش کنند.

اگر برخی از حامیان دولت بخواهند به حمایت مطلق خود از دولت ادامه دهند دیگر نقایص و معایب مطرح نمی شود در حالیکه باید ضعف ها مطرح شوند البته بیان نقایص باید به گونه ای باشد که منتقد درمقام دلسوزو خیر خواه ظاهر شود نه اینکه بخواهد تخریب انجام دهد بنابراین حامیان دولت نقدها را برنمی تابند زیرا براین باور هستند که که اگر دولت مورد نقد قرار گیرد تضعیف می شود .

 این رویکرد مختص این دولت نیست کمااینکه هر دولتی که بر سرکار آمده همین روش را پی گیری کرده است همچنانکه من به عنوان فردی که تجربه  دوران موسوی ،هاشمی ،خاتمی و احمدی نژاد را داشته ام به طور صریح می گویم که هیچ دولتی تحمل نقد را ندارد و برخی از حامیان دولت نیز وظیفه خود را حمایت کامل از دولت می دانند زیرا در اینصورت منافع آنان حفظ می شود .

نماینده مجلس هفتم

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 51041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =