نخستین واحد شیرین‌سازی فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی وارد مدار می‌شود

با پیشرفت های جدید در ساخت و آماده سازی بخش خشکی فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی، نخستین واحد شیرین سازی گاز این پالایشگاه به‌زودی در مدار تولید قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس، سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۰و۲۱ اظهار داشت: تمامی مراحل آماده سازی، تست خطوط و اتصالات پایان یافته و این بخش ازپالایشگاه تا اواخر اسفندماه سال جاری با دریافت گاز ترش از پالایشگاه فازهای ۶ تا ۸ به بهره برداری اولیه می رسد.

علی رضا عبادی با اشاره به تكمیل تمامی بخش های واحد تامین آب، برق و بخار( یوتیلیتی) عنوان كرد: در حال حاضر برای تولید اولیه پالایشگاه دو دستگاه از بویلرهای تولید بخار، در مدار راه اندازی قرار گرفته و نخستین كمپرسور واحد ارسال گاز (U-۱۰۶) برای دریافت گاز شیرین آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرای خط لوله ۴۲ اینچ انتقال فراورده پالایشگاه پایان یافته، افزود: به زودی با انجام اقدامات پایه ای مربوط، اتصال خروجی خط لوله مذكور به شبكه چهارم سراسری انجام خواهد شد.

سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۰و۲۱ پارس جنوبی گفت: ردیف اول شیرین سازی این فازها در اواخر اسفندماه سال جاری با دریافت گاز ترش از فازهای ۶ تا ۸ بهره برداری می شود.

به گفته مجری این فاز، با دریافت گاز از فازهای ۶ تا ۸، شرایط برای آماده سازی كامل پالایشگاه خشكی این پروژه به منظور دریافت گاز از حوزه مخزنی این فاز در دریا تا نیمه نخست سال آینده فراهم می شود.

عبادی با بیان اینكه چاه های این فازها در مراحل تكمیلی قرار دارد افزود: با انجام «عملیات تكمیلی» شامل مشبك كاری، اسیدكاری و جریان دهی، ۷ حلقه چاه تا پایان اسفندماه سال جاری بصورت كامل آماده راه اندازی می شود.

وی عنوان کرد: با پایان نصب و راه اندازی سكوی فاز ۲۱ تا پایان اردیبشهت ماه، پیش بینی می شود تمامی ۱۱ حلقه چاه این سكو تا تابستان سال آتی آماده تولید و ارسال گاز شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =