در حالی که بازار خرید و فروش مسکن در رکود کامل به سر می‌برد، اما در مقابل قیمت اجاره روندی افزایشی دارد؛ به طوری که تازه‌ترین روایت‌های رسمی از افزایش 10.4 درصدی نرخ اجاره حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تازه‌ترین گزارش‌های مرکز آمار ایران از اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور در نیمه اول سال 1394 نشان می‌دهد که متوسط اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کشور 7 هزار و 465 تومان بوده که نسبت به دوره قبل 7.7 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 10.4 درصد افزایش داشته است.

تعداد معاملات اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور نسبت به دوره قبل 21.4 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشته است.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، در میان استان‌های کشور بیشترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده 17 هزار و 804 تومان در استان تهران و کمترین آن 2 هزار و 39 تومان در استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

همچنین کمترین اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی این دوره مربوط به استان قزوین با 172 تومان و بیشترین آن مربوط به استان تهران 95 هزار تومان بوده است.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    4 15
    صعودی نداشته چون صاحبان املاک اگر ملکشان را اجاره ندهند مجبور به پرداخت مالیات خواهند شد.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    8 12
    دولت باید روی اجاره ها نظارت کند
  • فاضل IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    4 14
    خدایی نامردی صاحب خانه ها فشار و بار زندگی خودشون رو میریزن رو مستاجر بدبخت دیگه الان نباید اجاره بالا بره که فردا دوباره ملک گرون میشه بازم به اون بهانه میبرن بالا
  • فاضل IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    3 14
    اونا که به من منفی دادن از همون صاحب خونه ها هستن که بار زندگی خودشون رو میریزن رو مستاجر بدبخت عذاب وجدان نداشته باشید عیب نداره
  • فاضل IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    3 0
    چقدر منفی میگیرم یعنی همه صاحب خونه هستن مثل اینکه مشکلات مسکن حل شده ها