رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی پلدختر: توسعه و تبیین فرهنگ کتابخوانی ضرورت امروز جامعه است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی پلدختر گفت:رشد کتابخوانی شرط توسعه فرهنگی و اقتصادی که باید در جامعه فراگیر شود

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین درپلدختر ، فریدون کریمی فرد در پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر با موضوع بررسی راهکارهای تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی افزود: کتاب باید به عنوان یکی از کالاهای اصلی همیشه در سبد کالای خانوارها باشدتمام جوامع توسعه یافته به امر مطالعه و تحقیقات توجه و اهمیت داده و بدون این فرهنگ هیچ جامعه ای پیشرفت نمی کند .
وی گفت: رسالت پیامبر ما با امر خواندن آغاز شد و خدای متعال در کتاب مقدس قرآن کریم به قلم و آنچه می نویسد سوگند یاد می کند و معجزه جاودانه آخرین پیام آور الهی نیز یک کتاب است اینها اهمیت کتاب را مشخص می کنند .
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد کتاب ،افزود: به فرموده مقام معظم رهبری "فرایند کمال بشری به وسیله کتاب تحقق می یابد "و نقش کتاب در توسعه فرهنگی تا جایی است که میزان توسعه هر کشور را با میزان زمانی را که آن ملت به خواندن کتاب اختصاص می دهند مقایسه می کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر با بیان این که کتاب زیر بنای تمدن بشری به ویژه در عصر حاضر است ،گفت: کتاب از بهترین وسایل ایجاد ارتباط و انتقال مفاهیم است که باید والدین از همان ابتدا در خانواده کودکان را با کتاب مانوس کنند .
کریمی فرد افزود: به همین منظور وجود کتاب ها و نشریات قابل دسترس آموزش و پرورش ، کتابخانه های مدارس ، دانشگاه ها ، کانون فرهنگی مساجد و کتابخانه های عمومی در تقویت عادت مطالعه و کتابخوانی نقش بسزایی دارند.
وی بر لزوم توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: امروز روزگار دانش ، تعقل ، فرهنگ و تکنولوژی است که کتاب از بهترین وسایل ایجاد ارتباط است.
وی افزود: اگر چه تکنولوژی تا حدودی توانسته به فرهنگ مطالعه کمک کند و دسترسی به منابع مطالعاتی را آسان تر و سریع تر کرده اما خواندن کتاب به سبک سنتی همچنان کارکردهای خود را دارد .
رئیس اداره فرهنگ و ارشادپلدختر گفت: استاندارد سرانه هر نفر سه تا چهار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی است که دراین شهرستان هر نفر نیم جلد که با استاندارد کشوری فاصله دارد .
کریمی فرد افزود: در کتابخانه های عمومی فضا برای هر 100 نفر هشت مترمربع که در شهرستان پلدختر هر یکصد نفر 1.2 مترمربع فضا دارد.
وی با بیان این که در خصوص سرانه عضویت در کتابخانه های عمومی شهرستان پلدختر مشکل داریم ،تصریح کرد: استاندارد عضویت کشوری از هر 100 نفر 35 نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند در حالی که این رقم در شهرستان پلدختر 2.3 است

اسما اسماعیل پور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =