ایرنا نوشت ، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور اجرایی و سرمایه گذاری گفت: در دولت یازدهم 70 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب طرح های مختلف در این استان انجام شده است.

ملک محمد قربانپور  اظهار داشت: تامین خوراک اتیلن برای تولید پلی اتیلن سنگین با سرمایه گذاری 200 میلیون دلار و تامین خوراک پتروشیمی بروجن از گاز متان به پلی پروپیلن و اعلام آمادگی سرمایه گذاری به میزان 800 میلیون دلار در این پتروشیمی از مهم ترین این طرح هاست.
به گفته وی، پیگیری تامین مالی طرح پتروشیمی لردگان به میزان 420 میلیون یورو از طریق فاینانس از دیگر طرح هایی است که تاکنون حدود 150 میلیون یورو از اعتبار آن تامین شده است.
قربانپور، تاسیس نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری 500 میلیارد ریال و بهره برداری از تعدادی طرح صنعتی در سال جاری با سرمایه گذاری دو هزار و 970 میلیارد ریال را از دیگر طرح های سرمایه گذاری شده در چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: تامین پنج هزار و 360 میلیارد ریال سرمایه ثابت و سرمایه در گردش طرح های بخش کشاورزی در سال های 92 و 93 از دیگر سرمایه گذاری های انجام شده در چهارمحال وبختیاری است.
قربانپور گفت: تقاضای سرمایه گذاری در این استان در سال 93 نسبت سال 92 با وجود تنگناهای مالی و اعتباری حدود 38 درصد افزایش داشته است.
گفتنی است ، ساخت طرح ملی مجتمع پتروشیمی لردگان از سال 86 با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 73 تن اوره و 677 هزار تن آمونیاک با سرمایه ارزی 553 میلیون یورو و سرمایه ریالی یکهزار میلیارد ریال انجام شد.
بنابراین گزارش اجرای پروژه پتروشیمی بروجن با هدف تولید 300 هزار تن پلی اتیلن سنگین در سال با پیش بینی سرمایه گذاری 283 میلیون و 760 هزار یورو و 124 میلیارد و 317 میلیون تومان در زمینی به مساحت حدود 300 هکتار در دستور کار قرار گرفته، این پروژه در مهرماه 1384 تصویب و ابلاغ شد که هم اکنون حدود پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =