برنامه های ویژه طرح امنیت اخلاقی در آذربایجان‌شرقی/ حجاب و عفاف در صدر اقدامات انتظامی

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: به کلیه کارکنان انتظامی بخصوص به ماموران راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده است در موضوع عفاف و حجاب مخصوصا باکسانی که کشف حجاب دارند با جدیت برخورد کنند.

به گزارش خبرآنلاین، سردار سرتیپ "محسن حسن‌خاني" در بابيان اينکه وظيفه اصلي نيروي انتظامي پاسداري از ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي و ارزش‌هايي است که در جمهوري اسلامي وجود دارد، اظهار داشت: امر به معروف و نهي از منکر وظيفه هر مسلمان بوده و در قانون نيز امر به معروف و پاسداري از ارزش‌هاي اسلام و انقلاب ديده شده و وظيفه مردم نيز در امر به معروف و نهي از منکرتذکر لساني است.

فرمانده انتظامي استان يادآور شد: علاوه بر وظيفه شرعي بر اساس قوانين موجود در کشور برخورد با معضلات  اجتماعي و نا امن کنندگان جامعه از وظايف نيروي انتظامي است و يکي از مطالبات مردم از نيروي انتظامي عمل به قانون مي باشد که در راستاي عمل به قانون و برآورد نمودن مطالبات مردم در حوزه امنيت اخلاقي پليس برنامه هاي ويژه اي را در دستور کار خود قرار داده است.

وي گفت: به ماموران راهنمايي و رانندگي ابلاغ شده است در موضوع عفاف و حجاب مخصوصا با کسانيکه کشف حجاب دارند با جديت برخورد کنند و موضوع آلودگي صوتي را نيز پيگيري و خودروها را با چنين شرايطي متوقف کرده و برابر ضوابط به مراجع قضايي معرفي کنند.

سردار حسن‌خاني افزود: بر خورد با مزاحمت هاي خياباني خصو صا با رانندگاني که با دور دور کردن و سک گرداني در معابر عمومي براي شهروندان ايجاد مزاحمت مي نمايند با شدت برخورد خواهد شد و خودروهاي اين قبيل افراد توقيف شده و اعمال قانون مي شوند.
برخورد شديد پليس با مزاحمين به نواميس مردم

سردار حسن خاني ايجادمزاحمت براي نواميس مردم را بابرخوردجدي و شديدپليس همراه دانست و گفت: اگر کسي جرات پيداکندبراي نواميس مردم ايجادمزاحمت کند، با شدت برخورد مي‌شود و در کنار اين مسئله بافروشندگاني که عفاف و حجاب و پوشش مناسب را رعايت نمي‌کنند نيز برخورد مي‌شود و در صورت تکرار مغازه پلمب مي‌شود.

وي يادآور شد: اينکه برخي افراد از نيازخانم ‌ها براي شغل سوءاستفاده کنندو از آنها استفاده ابزاري کنند، قابل قبول نيست و با مسئول صنف‌ هاي اين چنيني نيز برخوردمي‌شود.

سردار حسن‌خاني افزود : استفاده  صاحبان صنوف از مانکن‌هاي اشاعه دهنده فرهنگ منحط غربي ممنوع بوده و اداره نظارت بر اماکن عمومي با صاحبان اين قبيل صنوف بر خورد خواهد نمود.

اين مقام ارشد انتظامي استان  بر همکاري مردم با پليس در اين زمينه تاکيد و نظارت مردم بر موضوع و اطلاع رساني به پليس را وظيفه احاد مردم اعلام کرد.

وي در ادامه بيان کرد: در برخي نمايشگاه‌ها شئونات اسلامي رعايت نمي‌شود لذا به مسئولان اين نمايشگاه ها تذکر داده مي شودکه شئونات اسلامي را رعايت کنند چرا که اصل براي ما حفظ شئونات ديني و اسلامي است و مردم در کنار حفظ شئونات ديني بايد فعاليت‌ هاي خود را اجرا کنند.
سردار حسن خاني با اشاره به ضرورت ساماندهي تابلوهايي با عناوين و فرهنگ غربي گفت: اين تابلو ها نيزساماندهي مي‌شوند تا مروج فرهنگ غربي نباشند و برسفره خانه ها و تالارها نيز با جديت نظارت داريم  ودر صورت تخلف اين صنوف با آنها نيز  برخورد خواهد شد و در مجموع در ايجاد امنيت اخلاقي به وظيفه قانوني و شرعي خود مصمم‌تر از گذشته  عمل خواهيم کرد.

وي گفت: در موضوع فضاي مجازي نيز با مسائل امنيت اخلاقي برخورد داريم و بر کافي‌نت‌ ها نيزنظارت داريم ودرفضاي مجازي نيز پليس فتا با قاطعيت و تسلط کامل حضور دارد.

فرمانده انتظامي استان اظهار داشت: توسعه پليس فتا از ديگر برنامه‌هاي نيروي انتظامي است که  امسال تقويت مي‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =