حضور در صحنه بین‌المللی اربعین پیام هم‌بستگی را به دنبال دارد

حسن رحمانی در جلسه کارگروه حمل و نقل ستاد هماهنگی اربعین در خصوص اعزام زائران به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: ما از طریق سپاه پاسداران متوجه شده‌ایم که در سال گذشته متاسفانه برخی از رانندگان وجهی حدود سه برابر از زائران برای بازگرداندن آن‌ها به استان گرفته‌اند.

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های لرستان ادامه داد: در ستاد اربعین که امروز اولین جلسه خود را برگزار کرد، هزینه‌های متحمل شده از این قبیل بر زائران موجب نگرانی مسئولان شده است.
وی با اشاره به اینکه این مسیر را نمی‌توان با هیچ مقدار پولی مقایسه کرد، افزود: ما با مسائل این چنینی روبرو هستیم و رانندگان باید بدانند که قدم برداشتن در راه امام حسین (ع) را با پول معامله نکنند.
رحماني، حضور گسترده مردم ایران را در اربعین حسینی مهم دانست و گفت: ما باید نه تنها به گروهک تروریستی داعش بلکه به همه قدرت‌های جهانی و همه کشورهایی که برای منهدم کردم اسلام، خاورمیانه و مسلمانان را به چالش کشیده‌اند، نشان دهیم که مردم مسلمان از هر فضایی برای انسجام بیشتر خود استفاده می‌کنند.
وي تصریح کرد: با حضور جمعیت عظیم در این صحنه بین‌المللی می‌توان پیام هم‌بستگی را به همه جهان داد.
مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های لرستان بیان کرد: عشق به امام حسین (ع) را باید به یک شور همراهی کنیم و این موضوع با به موقع بازگشتن زائران ممکن است.
وی از زائران خواست که با اندکی تحمل و صبر برای بازگشت منتظر سرویس‌های استان باشند، زیرا ظرفیت‌ها و امکانات کشور اعم از ناوگان‌ و همچنین جاده‌ها برای جابه‌جایی این تعداد زائر محدود است.
رحمانی در پایان از مدیران شرکت‌های حمل‌ و نقل خواست که رانندگان را در جهت عدم افزایش قیمت‌ها توجیه کنند تا فضای مناسبی برای بازگشت زائران به وجود بیاید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =