رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس اپک بار دیگر بر پایین آمدن اسد از قدرت تاکید کرد و گفت ایران و روسیه باید بپذیرند که اسد در آینده سوریه نقشی نخواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه باراک اوباما که در حاشیه اجلاس سالانه سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (اپک) سخن می گفت افزود: ممکن است چند ماه طول بکشد تا روسیه، ایران و نخبگان حاکم سوریه بپذیرند تا زمانی که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بر سر قدرت است، نمی توان به جنگ داخلی این کشور پایان داد یا راه حلی سیاسی برای آن پیدا کرد.
اوباما گفت تهران و مسکو پی برده اند که داعش «تهدیدی جدی» است، اما هدف از تلاش های روسیه در سوریه، تقویت بشار اسد است.
وی به خبرنگاران گفت: «به طور خلاصه، من پیش بینی نمی کنم تا زمانی که بشار اسد بر مسند قدرت است، اوضاع به گونه ای شود که بتوانیم به جنگ داخلی سوریه پایان دهیم.»

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: «ما و اعضای ائتلافمان به این نتیجه رسیده ایم که ممکن است چند ماه به طول بینجامد تا روس ها، ایرانی ها و برخی از اعضای دولت و نخبگان حاکم سوریه به آنچه که من الان می گویم، پی ببرند.»
اوباما همچنین گفت قادر است ضمن حفظ امنیت در آمریکا زندان گوانتانامو را ببندد، اما اذعان کرد در صورت این تلاش با مقاومت شدید کنگره رو به رو می شود.

وی تصریح کرد: «به شما اطمینان می دهم کنگره به شدت مخالفت خواهد کرد، زیرا فکر می کنم در پی حملات پاریس تمایل بسیار شدیدی برای خودداری از پرداختن به مسائلی وجود خواهد داشت که به ضرر امنیت کشور است. حال چه این موضوع آوارگان باشد، چه مسئله بسته شدن زندان گوانتانامو.»

باراک اوباما همچنین در دیدار با نخست وزیر کانادا گفت : ایران و روسیه باید بین حمایت از بشار اسد و نجات سوریه یکی را انتخاب کنند.

 رئیس جمهور آمریکا افزود : روسیه و ایران باید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند از بشار اسد حمایت کنند یا اینکه کشور سوریه را از طریق ایجاد یک دولت مشروع سوری نجات دهند.

اوباما این مطلب را در دیدار با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مطرح کرد. اوباما گفت نمی تواند تصور کرد که بدون کنار رفتن بشار اسد از قدرت ، جنگ داخلی در سوریه پایان یابد.
رئیس جمهور آمریکا افزود : بشار اسد نمی تواند مشروعیت را بار دیگر به دست آورد. هدف تلاش های اخیر دیپلماتیک ایجاد فضایی است که در نهایت به یک انتقال سیاسی منجر شود.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    14 15
    هم اسد باقي مي ماند و هم سوريه از چنگال نقشه هاي شوم شما نجات خواهد يافت انشاءالله. آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    12 13
    مرگ بر آمریکا
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    3 1
    آخه تو چکاره ای که برای دیگر کشورها تعیین تکلیف میکنی؟؟ مگه مالک جهانی؟؟؟؟؟