پس از آنکه از دو هفته قبل نیروهای ارتش سوریه تدارک گسترده‌ای برای حمله به مواضع گروه‌های معارض سوری در دوما دیدند این منطقه شاهد درگیری‌های شدیدی میان طرفین بود؛ خبرگزرای رویترز تصاویری از شرایط زندگی مردم این منطقه منتشر کرد.

دانلود تصاویر

به گزارش فرادید، از دو هفته قبل نیروهای ارتش سوریه حملات خود به دوما،‌ بزرگترین شهر غوطه دمشق را تشدید کردند و توانستند تا عمق ۳۰۰ متری در موازات مسیر بین‌المللی دمشق - حمص پیش روی کنند.

در همین حال آخرین اخبار حاکی از آن است که یگان هایی از نیروهای ارتش سوریه با نفوذ به مزارع اطراف شهر دوما در منطقه غوطه شرقی در ریف دمشق، یکی از فرماندهان گروه های مسلح در این منطقه را از پای درآوردند.

این در حالی است که عمليات نظامي ارتش سوريه در مناطق مختلف حومه شرقي استان ريف دمشق ادامه دارد و این نیروها به پيشروي خود در محور مرج و مشخصا در مناطق نشابيه، ربلاليه و جسرين و اطراف فرودگاه مرج السطان در عمق جنوبي استان ريف دمشق ادامه می‌دهند.

گفته شده که هدف عمليات ارتش سوريه در اين منطقه براي تشديد محاصره گروه‌های مسلح در منطقه دوما و منزوی کردن آنان از عمق حومه شرقی استان ریف دمشق است. همچنين توپخانه‌ها و بالگردهای ارتش سوریه اماکن تجمع گروه‌های مسلح را در مناطق جوبر و عین ترمه هدف قرار دادند. در همین حال خبرگزاری رویترز در گزارشی با عنوان «مرگ و زندگی در دمشق» تشدید درگیری‌ها در این منطقه را به تصویر کشیده است. این عکس‌ها همگی مربوط به وضعیت بحرانی دوما در دو هفته اخیر است.

17503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    10 3
    امیدوارم دامان خودشونو بگیره به حق اهل بیت .