رئیس پلیس راهور استان کرمان اظهار داشت: آنچه مسلم به نظر می رسد این است که پلیس راهنمایی و رانندگی برای اجرای قوانین و مقررات ، تنظیم رفت و آمد های شهری و بین شهری ، حل مسائل ترافیکی و انجام بسیاری از اقدامات عبور و مرور به همکاری بیشتر مردم نیاز دارد.

سرهنگ "حميد معين زاده" نقش پليس راهور در جوامع امروزي را نقشي پر رنگ خواند و گفت: وظيفه ما خدمت رساني مطلوب و شايسته به شهروندان براي عبور و مرور ايمن و كم مخاطره در معابر شهري است.
سرهنگ معين زاده وظايف پليس راهور و مردم را وظايفي متقايل و دو طرفه دانست و بيان داشت: شهروندان به منظور برخورداري از ترافيك ايمن و راحت ، اداره اين بخش از فلمرو زندگي خود را به پليس راهنمايي و رانندگي واگذار كرده اند و خود نيز موظف اند تا با رعايت اين مقررات پليس را در بهتر انجام وظيفه كردن ياري دهند.
وي افزود: مردم نظارت بر انجام عبور و مرور شهري و وظايف مرتبط با آن را به پليس راهور سپرده اند و اين تفويض اختيار به آنها اجازه مي دهد كه در همه حال نسبت به امانت داري و عملكرد ماموران حساس باشند.
رئيس پليس راهور استان كرمان اظهار داشت: آنچه مسلم به نظر مي رسد اين است كه پليس راهنمايي و رانندگي براي اجراي قوانين و مقررات ، تنظيم رفت و آمد هاي شهري و بين شهري ، حل مسائل ترافيكي و انجام بسياري از اقدامات عبور و مرور به همكاري بيشتر مردم نياز دارد.
وي دوستي و نزديكي پليس و شهروندان را سبب ارتقا فرهنگ ترافيكي جامعه دانست و تاكيد كرد: در واقع چنين به نظر مي رسد شهرونداني كه عملكرد ماموران راهنمايي ورانندگي را مثبت تر ارزيابي مي كنند نسبت به رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي دقت بيشتري دارند، به عبارت ديگر قضاوت شهروندان در مورد عملكرد پليس مي تواند بر روي رفتار ترافيكي آن ها تاثير گذار باشد.
معين زاده تصريح كرد: ماموران راهنمايي و رانندگي علاوه بر نظارت بر آمد و شد مي توانند به عنوان مربي و مشوق نيز عمل كنند و شهروندان را در زمينه رعايت قوانين عبور و مرور ترغيب كنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =