نزدیک به سه سال از خیز انتخاباتی نافرجام احمدی نژاد و یارانش گذشته است.

زینب صفری: از روزی که آخرین سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل پایانی انتخاباتی داشت و از تریبون سازمان ملل برای 70 میلیون ایرانی پیام "زنده باد بهار" فرستاد (اینجا) و یا آن روز که در کسوت رییس دولت دهم، دست مشایی را در وزارت کشور بالا برد  و گفت" مشایی یعنی احمدی‌نژاد و احمدی‌نژاد یعنی مشایی" تا بلکه صندلی اش در پاستور را به اسفندیار تحویل بدهد (اینجا)   احمدی نژادی ها فراز و فرودهای زیادی داشته اند. در این مدت دو معاون او به دلیل پرونده های مالی راهی اوین شده اند و  خودش هم پرونده هایی مفتوحی در قوه قضاییه دارد که شکات آن برخی نمایندگان و اشخصاص حقیقی و حقوقی را شامل می شود.

با اوضاع پیش آمده هر وقت از احمدی نژاد درباره بازگشتش به سیاست سوال شد او سکوت کرد و لبخند زد. اما این تنها یک سوی ماجرای فعالیت های تشکیلاتی احمدی نژاد و یارانش است. در سوی دیگر این فعالیت ها دست کم سه تشکیلات مجزا تا این لحظه تشکیل شده اند که با توجه به نزدیکی به انتخابات مجلس بعید به نظر می رسد اهداف سیاسی و انتخاباتی نداشته باشند.

  نخست، جبهه یکتا:

اولین تشکیلات رسمی نزدیک به احمدی نژاد که رسما در 25 خردادماه امسال اعلام موجودیت کرد، تشکیلات "جهه یکتا" بود.  نشست سراسری یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) با عنوان گفتمان انقلاب و به منظور تلاش برای تحقق گفتمان رهبری و کارآمدی و اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور خردادماه برگزار شد. از جمله افراد حاضر در این تشکیلات چهره هایی همچون سیدمحمد حسینی، ناظمی اردکانی، مهدی زاهدی، کامران دانشجو، محمد عباسی، طریقت منفرد، مسعود زریبافان، سیدمهدی هاشمی، مصطفی محمدنجار، حمیدرضا حاجی بابایی، محمد شیخان، اسدالله عباسی، مهرداد بذرپاش و حجت‌الاسلام و المسلمین شریعتی بودند. (اینجا)

دو روز بعد هم عباسی عضو هیأت موسس این جبهه با اینکه گفته بود «هدف جبهه یکتا فعلا برنامه ریزی و انسجام برای انتخابات نیست» اما این را هم گفت که «وزرای دولت نهم و دهم و خیلی از افراد دیگر ممکن است ظرفیت هایشان برای حضور در مجلس مورد توجه قرار گیرد». عباسی این را هم گفت که این تشکیلات مقدمه ای برای شکل گیری تشکل های بعدی است. آنجا که گفت: "یکتا در حقیقت یک جبهه گفتمانی است و اساسا جبهه های گفتمانی مقدمه ای برای شکل گیری تشکل هایی که می خواهند بعدا سازمان بگیرند، هستند." عباسی همچنین گفت که مدیران و وزرای احمدی نژاد جمع شده اند تا "با نقد عالمانه و منسجم  راه را جدی تر بروند، نیروها را منسجم و متشکل کنند".(اینجا)

چندی بعد کامران دانشجو دیگر موسس جبهه یکتا و عضو کابینه دولت دهم تأکید کرد: نخستین هدف ما از تأسیس این جبهه این است که شعارهای انقلاب را سر دست بگیریم و با نگاه به شعارهای انقلاب هدف‌گذاری اقتصادی، فرهنگی، آموزش عالی و فناوری هسته‌ای داشته باشیم.  به گفته او هدف دیگر آنها از تأسیس جبهه یکتا این است که اجازه ندهند شعارهای انقلاب تحریف شود.(اینجا)

اما در شرایطی که از همان ابتدا تشکیل دهندگان این جبهه بر جدایی مشی و روششان از احمدی نژاد تاکید می کردند اما خبر رسید محمود احمدی‌نژاد، روز 13 تیرماه مراسم افطاری در ساختمان ولنجک ترتیب داده و برخی وزرای دولت‌های نهم و دهم را به این ضیافت دعوت کرده است. هرچند اسامی حاضران در این مراسم رسانه ای نشد اما خبرها حاکی از آن بود که برخی چهره ها از جمله محمد عباسی وزیر ورزش دولت دهم و محمدرضا میرتاج‌الدینی که هر دو از اعضای جبهه یکتا هستند، در این مهمانی حضور داشتند. (اینجا)

کمی بعد از این دیدار  سیدمحمد حسینی، عضو شورای موسس جبهه یکتا از گسترش فعالیت این جبهه در استان ها خبر داد. او اوایل مردادماه گفت که "جبهه یکتا بعد از ماه رمضان فعالیت‌های استانی خود را ساماندهی می‌کند تا در استانها هم افرادی که علاقه‌مند به همکاری با این مجموعه هستند مشخص و جذب شوند و فعلا این مسئله در اولویت کاری خواهد بود". (اینجا) اين در حالي است كه حسينعلي اميري سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه تاکنون هیچ مجوزی برای تاسیس حزب یکتا صادر نشده است، گفت: بر اساس قانون انجام هرگونه فعالیت حزبی، نیاز به اخذ مجوز از کمیسیون ماده 10 احزاب دارد.  (اینجا)

  

دوم، اتاق فکر تشکیلات خیابان فلسطین:

اما گذشته از جبهه یکتا، بخشی دیگر از وزرا  و اطرافیان احمدی نژاد در ساختمان خیابان فلسطین دور هم جمع شده اند و از قضا فعالیت های موثری هم در مقابله با دولت دارند. هفته نامه صدا در شماره 56 خود از تشکیل موسسه‌ای به نام «موسسه سیاست پژوهی تمدن اسلامی» خبر داد که از مدتی پیش فعالیت خود را به ریاست "حیدر مصلحی" وزیر سابق اطلاعات آغاز کرده است. به نوشته این هفته نامه اعضای این موسسه مدیران دولت احمدی‌نژاد و برخی از اعضای تیم سابق هسته‌ای هستند. آنها تقریبا هر هفته یک جلسه و گاه بیشتر از یک جلسه دور هم جمع می‌شوند و  دستور کار مشخصی را دنبال می کنند.

جالب آنکه بنا به گزارش هفته نامه صدا در ماجرای تصویب برجام نیز این موسسه مورد مشورت قرار گرفت و در تهیه گزارش کمیسیون ویژه برجام کمک کرد. به جز حیدر مصلحی، پرویز داودی، محمد سلیمانی، علی نیکزاد، علی‌اصغر زارعی، فواد ایزدی، حسین صمصامی و ... از اعضای دیگر این موسسه هستند.

 

سوم، تشکیلات سراسری"شورای تبیین گفتمان":

اما دیگر تشکیلاتی که مشاور رسانه ای احمدی نژاد از آن رونمایی کرده است، "شوراهای تبیین گفتمان" در تهران و استان ها است. او در گفت و گویی که با خبرآنلاین داشت گفت که تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و مقابله با نفوذ آمریکا دو وظیفه ای است که این شوراها پیگیری می کنند. آن طور که داوری گفته است 7 هزار مدیر ارشدی که در دوره احمدی نژاد با تصمیمات او وارد چرخه اداری کشور شدند و بعد با تغییر دولت از این مجموعه خارج شده اند، حالا به عنوان بازوهای اجرایی احمدی نژاد در سراسر کشور عمل خواهند کرد. داوری البته بر این نکته هم تاکید می کند که اهداف این مجموعه انتخاباتی نیست. (اینجا) موضوعی که با توجه به فعال شدن این تشکیلات در کمتر از 6 ماه مانده به انتخابات به سختی قابل قبول است.

آنها البته دو هفته پیش همایشی را هم با عنوان "تبیین مبانی و آرمان های انقلاب اسلامی و امام" برگزار کردند. همایشی که در شرایط کنترل شده و پشت درهای بسته برگزار شد، اما گمانه زنی ها حاکی از آن بود که این گردهمایی سراسری «بهاری»ها یکی از گام های جدی شان برای فتح بهارستان بود. (اینجا)

اما در حالی همایش های تشکیلاتی احمدی نژادی ها پشت درهای بسته برگزار می شود که حضور خود احمدی نژاد در مناسبت هایی که برای سخنرانی های گاه و بیگاهش ترتیب داده می شود چندان با استقبال همراه نیست. از جمله آخرین حضور او در امام زاده چیذر که قرار بود برای سخنرانی حاضر شود اما به دلیل کم شمار بودن جمعیت از حضور و سخنرانی منصرف شد. کمی بعد اما اطرافیان او سفری به بیرجند برایش ترتیب دادند تا این بار شانس خودش را در یک استان نیمه محروم آزمایش کند. او در میان مردم بیرجند اظهارات جالبی داشت از جمله گفته بود: سنت تاریخ است که یاران پیامبر را انحرافی بخوانند. (اینجا)

هر چه هست به نظر می رسد تحرکات این روزهای احمدی نژاد و یارانش بیانگر برنامه های جدی آنها برای بازگشت و حضور در عرصه سیاست باشد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 61
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    چه انتخاباتی بشه این دوره
    • 123 IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      2 2
      الله اکبر
    • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
      4 0
      خیز از نوع کلاغ پر
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    ایران بزرگ را کوچک کردی
  • ابراهیم A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    کم خیانت کرده به این مملکت .حالا با پولهای که بردن میخوان برگردن
    • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
      6 5
      جاي تعجب و تاسف داره كه هنوز هم طرفداراني در ميان مردم داره
  • تهرانی A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    فقط نمی فهمم شما چرا اصرار به خبر رسانی این موجود دارید و او رو در رسانه ها زنده نگه می دارید ؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      4 1
      دلیلش اینه که سوژه ی مناسبی برای سرکوفت زدن به اصولگرایان است.
    • اهل گفتگو IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
      0 2
      برای اینکه طبق یک حربه سیاسی، برای پیروزی در یک عرصه، وجود یک دشمن فرضی جهت اتحاد بین نیروهای خودی واجب است.
  • مجتبي ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    ميخادبيادتومجلس كه وايسه جلو دولت!!سال تخريب كم بودحالا ميخاي دوباره خراب كني!طرافداران افراطيش حالاميان ميگن نايب امام زمان ميخاد بياد.اصلاچراردصلاحيت نميشه بااين همه پرونده!!!
  • علی IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    59 66
    به غیر از دو سه وزیر که محبوبیت نسبی دارن مثل نیکزاد، دیگه هیچ نماینده ای نخواهد داشت.... مگه اینکه از شهرهای کوچیک کاندیدا بشن و رقیب قوی ای نداشته باشن..
  • علی کرمانشاه A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    هیچکس نمیتونه با سمپاشی احمدی نژاد رو خراب کنه. زنده باد بهار...
    • آنتی دلواپس A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      4 5
      "بهار" شما خیلی وقته که "خزان" شده بیدار شو
    • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
      4 3
      کاملا درسته چون نیازی به سم پاشی نیست . مردم خودشون شعور دارند
    • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
      11 6
      بهار شما باید محاکمه بشه بخاطر اختلاسها و دزدی ها و دکلها و خیلی چیزهای دیگر
    • بی نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
      8 6
      همین منفیهایی که گرفتی نشون میده مردم مخالف شما هستند
  • majid A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    خدا این بلا رو بار دیگر سر مردم نیارد ان شاء الله
  • محمد RO ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    درووووود بر احمدی نژاد.شخصی که واقعا برای مردم کار کردوخیلی ها هم چوب لای چرخش گذاشتند.حداقل وعده های دروغین نداد.خبرآنلاین هم یکسره داره می کوبدش حداقل بگو چه کارهای مثبتی کرده خودتان رادر پیشگاه خدا ببینید.این همه جوان را صاحب خانه کرد.
    • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      به غیر از گند زدن به مملکت کار دیگری هم کرد تاثیری که در ایران گذاشت چنگیز مغول هم نتوانست بگذارد حداقل 50 سال دیگر باید تاوان 8 سال او را بپردازند
    • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      با پول مردم رو که بعد چندین سال گرفتن و استفاده کردن بعدش یک خونه بیکیفیت که نصف پولش ارزش نداره آره دیگه...
    • سعید A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      اقای خاوری شمایین ؟؟؟من شمار رو خیلی دووست دارم شما الگویه منی دوست دارم یروز مثه شما شمم
    • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      محمد جان مثل اینکه شما هم خونه و ... گرفتی ها که اینطوری سینه چاک حمایت می کنی و اختلاس ها و فساد ها و معاون اول ها ی در زندان و ... رو یادت رفته :
    • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      اصلا نباید اجازه ثبت نام به این آقا داده شود چه رسد به نماینده شدن
    • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      بله در بیابان خانه ساخت که تا صد سال باید قسطش رو بدیم،در حالی که قبل از اومدن ایشون رو شما یادتون نمیاد گویا،یادتون نمیاد قیمت خونه به اندازه ای بود که با چند سال کار و یک وام مسکن به راحتی صاحب خانه در شهر تهران میشدید نه در بیابان،حافظه تاریخی ندارید انگار
    • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      96 20
      اگر مردم رو خاوری و آریا و زنجانی و بقایی و رحیمی و سایر دلالان و فاسدان و رانت خواران بدونیم اره بسیار بسیار برای این گروه کار انجام داد و وضع زندگیشون رو دگر گون کرد. در حدی که در نهایت برای تقدیر ازخودش 16 میلیارد تومن به خودش پاداش داد اونم در حالی که مردم مملکت در فقر و بدبختی و گرانی به سر می بردند و بسیاری از کارگران ماه ها حقوق طلبکار بودند
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      94 20
      کارهای مثبش را از محمدرضا رحیمی و بقایی و مشایی و زنجانی و مه آفرید خسروی بپرسید.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      91 21
      وعدهای دروغین نداد؟ دیگه چقدر میخواست پول مملکت رو به تاراج بده؟ دروغ که نهادینه شده بود
    • محسن A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      4 2
      خدا خودش به همه ما و به این مملکت رحم کنه.
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      2 4
      2تا از خبر گزاری که خیلی هم تابلو کار میکنن به شدت دارن احمدی نژاد رو میکوبن.. اما زهی خیال باطل
  • سمندی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    96 22
    سلام لطفا" به آقای احمدی نژاد بگید جان مادرت دست از سرمان بردار موقعی که رئیس قوه اجرایی بودی بیست سال کشور به عقب بردی ، حالا فکرش کن رئیس قوه قانون گذار بشی چه بلایی سر مان میاری خدا بخیر کنه
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    84 22
    ایشالا هیچ وقت بر نگرده دیگه هشت سال بد بختی کشیدیم بسه
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    سايت محترم خبر آنلاين از گفتار شما چنين برداشت ميشود كه آن سايت آرزو دارد مردم با فراغ بال به هر كس كه فكر ميكنند اصلح است راي دهند دموكراسي دموكراسي اما من مانده ام كه شما كه اينجوري فكر ميكنيدو مدعي هستيد مردم اقبال به احمدي ندارند چرا ناراحت حضور تيم احمدي نژاد هستيد ؟؟؟
    • بی نام RO ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
      4 1
      پوپولیسم برادر من پوپولیسم رو هیچ وقت دست کم نگیر متاسفانه بعضی از مردم گذشته رو زود فراموش می کنند و همواره آماده فریب خوردن هستند
  • ايرانى IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    22 90
    چي ترسيده ايد؟اما...مغالطه نكنيدباترساندن مردم،حساب احمدي راباديگران جداكنيد،
  • کیا A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    خبرآنلاین فقط خودت منفی میدی و بس.
  • احمد ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    خدا به فریادمون برسه
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    94 16
    واي نه ، مردم نذاريد كابوس اين آدم ادامه پيدا كنه...
  • شهریار A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    83 14
    احمد جان طی 8 سال خدمتی به این کشور کردی که تا 50 سال آینده، مملکت و پیر و جوان دعاگویت هستند تا آبادانی های شما را راست و روست کنند، حالا به نظرم یه 50 سال به خودت و این کشور استراحت بده تا شاید یه کم سر فرم بیایم .
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    59 21
    احمدی نژاد شاید در دوره اول واقعا میخواست برای مردم کاری انجام بده اما متاسفانه غرور گرفتش ضمن اینکه فقط سعی داشت مسئولین دیگر را بکوبد و کارهایی بدون کارشناسی انجام داد که منجر به داغون کردن اقتصاد شد در دور دوم هم فقط دروغ و حرف بیخود تحویل مدم داد و اختلاس های کلان که یک به یک رو شد ایشان اگر دوباره در هر مسند به روی کار بیاید فقط باعث ویرانی بیشتر برای کشور و نظام و مردم هست ضمن اینکه همچین شخصی شاید نیتش بد نبوده اما نتیجه عملکردش مثبت نبوده. مثبت
  • محمد تهرانی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    دمش گرم ولایت پذیر
  • رضا A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    49 9
    خدا کاملا آگاه از جفای ایشان به خلق الله می باشد.. انشالا به راه راست هدایتشان کند.
  • منصور A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    21 62
    مثلا این دولت یازدهم پنجاه سال ایران رابه جلوبرد
  • بینام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    32 12
    اصلا کاری نکرده هی تو بوق میکنی.مثل اینکه در این 8سال کسی بالا سر مملکت بعنوان رییس جمهور نبوده.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    40 11
    عمرا رای بیاره ولی وقتی به احمدی نزادفکر میکنم یاد این می افتم یه روز دوتابچه با هم قرار می زارن شکاتاشونو باتیله هاون با هم عوض کنن ولی یکیشون نارو می زنه و همه تیله هاشو نمی ده ولی شب هخواب نداره نمی دونم ب اروم م خوابی این مردم تمام اعتمادشو خرج تو کردن ولی با بی سیاست گری هات دنیارو ب کام مردم تلخ کردی
  • رحیمی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    همین قدر که درباره اش حرف می زنند ، نشان دهنده اهمیت آقای دکتر می باشد . زنده باد دکتر
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    رئیس قوه مقننه ،محمود احمدی نزاد100 درصد.
    • رضا EU ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
      6 1
      مجلس الان هفتاد نفرین مجلس بعدی سی تا،با سی نفراگه رییس میشه پس مبارکتون باشه
  • ,,, A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    زنده باد استکبار ستیزی دکتر واقعا مرد بود دورنگ نبود
    • n RO ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
      11 4
      دو رنگ نبود؟؟؟؟؟ آرههه هزار رنگ بودن آقا
  • خرم آبادی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    6 1
    این شخص و افرادی که اطراف خودش جمع کرده هیچ لیاقتی برای اداره مملکت ندارن
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    3 4
    مثل اینکه شماها توی ایران زندگی نمی کنیین این دولت تدبیر وامید کل کارخانجات رابه تعطیلی کشانده و فقط احمدی نژاد رو تخریب میکنه
  • حمید IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    2 6
    من نمیدونم چرابه جای اینکه اسراییل وامریکاوعربستان بایدازاومدن احمدی نژادبترسه شمااورانیوم رقیق کنها میترسید؟
  • بی نام KR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    2 2
    حس می کنم بودن اینها می تونه با فشاری که به شورای نگهبان و باقی اصولگراها بیاره، در این دوره سبب بشه که اصلاحات بهتر بودن تایید صلاحیت بشن و بعد به مجلس برن.
  • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    7 3
    بلا دور بلا دور
  • خ IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    4 1
    شناسنامه توسعه احمدي،هورا،اماتازه چه ميكنند.
  • وحید IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    5 3
    ازتون خواهش می کنم نیاید.
  • مهران A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    7 2
    هنوز زلزله پنج ريشتري نيومد كه ببيني مسكن مهر چه بلاهايي درست ميكنه؟؟؟ اي هم از الطاف احمدي نژاد بود حالا هي شماها بگين كاراي خوبي كه كرده،، جز بدبختي تو اي هشت سال هيچي درست نكرده
  • علی A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    4 13
    من که از همین حالا میگم رای نمیدم
  • نجفی IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    6 9
    صد در صد به شخص دکتر احمدی نزاد رای می دهیم
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    6 3
    کم لطفی نکنید با وحشتی که به جهان وارد کرد نفت رو رسانید به ۱۰۰دلار که ۵۰ دلار ش سهم احمدی نژاده حالا ضربدر ۲میلیون بشکه در روز کنید قیمت احمدی بدست میاد بدبخت هرچی اختلاس کرده حقشه با رفتنش رشد اقتصادی چین کاهش یافته
  • ُسعید علی بیگی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    2 4
    فقط محمود احمدی نژاد