با وارد شدن توافقات هسته ای به مرحله ای جدید یک سایت استرالیایی نوشته امکان دارد ایران به صدر فهرست مکان های توریستی که توصیه می شوند، بر می گردد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ 36 سال پس از اینکه ایران از نقشه توریست ها خارج شد، این کشور ممکن است به صدر لیست کشور هایی که باید از آن بازدید کنید، بازگردد.

هیچگاه شکی به جاذبه های ایران نبوده است، از سواحل تا پیست های اسکی، معماری زیبای اسلامی، غذا های باورنکردنی و مناطق تاریخی اما پس از جنگ ایران و عراق، این کشور از منطقه ای برای توریست های معمولی، به منطقه ای برای توریست های ماجراجو تبدیل شد.

اکنون و با ریاست جمهوری حسن روحانی و گرم شدن رابطه ایران و غرب پیش‌بینی می شود توریست ها مجددا اطمینان کرده و به ایران سفر کنند.

مقامات ایرانی به آسوشیتد پرس گفته اند پس از اینکه توافقات هسته ای در روز یک شنبه وارد مرحله جدیدی شد آنها خود را برای "سونامی" توریست ها آماده می کنند. معاون رییس جمهور ایران، مسعود سلطانی‌فر گفت که ایران سرمایه های جدیدی را به مناطق تاریخی و فرهنگی اش تزریق خواهد کرد.

ایران، کشور غنی در فرهنگ و تاریخ است که غربی ها آن را ندیده اند. ایران خانه 19 منطقه ثبت شده در یونسکو است. 
دولت ایران برای این منظور در روزهای آینده از 1300 پروژه برای جذب سرمایه گذار خارجی و افزایش صنعت گردشگری رونمایی خواهد کرد.

حتی قبل از لغو تحریم ها نیز تعداد گردشگران ایران 12 درصد رشد داشته است، در سال 2014 ایران میزبان 5 میلیون توریست بوده. هدف این کشور این است که تا سال 2025 میزبان 20 میلیون توریست باشد.

پس از توافقات هسته ای، فرانسه و انگلیس هشداری که به شهروندانشان برای سفر به ایران داده بودند را لغو کرده اند. سفارت انگلیس هم دوباره در ایران باز شد.

در حال حاضر ایران در لیست کشور هایی است که وزارت امور خارجه استرالیا به شهروندانش توصیه می کند " اگر نیاز دارید به ایران سفر کنید تجدید نظر کنید"، وزارت امور خارجه استرالیا همچنین به شهروندانش توصیه کرده که به مرز ایران و پاکستان نروند.

ایران هنوز محل اقامتی و حمل نقل برای این تعداد از توریست ها ندارد. ایران 1100 هتل و مسافرخانه دارد که 130 مورد از آن ها 4 و 5 ستاره هستند.

سلطانی‌فر در رابطه به آسوشیتد پرس گفت: ما نیاز داریم تا در 10 سال تعداد هتل های 4 و 5 ستاره را به 400 مورد افزایش دهیم.

یک ماه پیش یک شرکت ایرانی توافقی را با غول هتل فرانسه «هتل های آکور» امضا کرد تا برای 15 سال از هتل های «نووتل» و «ایبیس» استفاده کنند.

ایران برای جبران دوران تحریم به 400 هواپیما مسافربری جدید نیاز دارد، الان از 250 هواپیما ایران 100 به علت فقدان لوازم یدکی کار نمی کنند، 150 هواپیما هم پیر هستند و نیاز به بازسازی دارند.

ایران تجربه حوادث هوایی هم در چند سال اخیر داشته است، هفته پیش موتور یک هواپیما ایرانی افتاد که 426 سرنشین داشت ولی این هواپیما بدون مشکل و حادثه ای فرود آمد.

منبع: نیوز ای یو / 19 اکتبر 2015/ ترجمه: نیو صدر

47237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    13 3
    چگونه ممکن است شما عاشق شهری به نام شیراز نشوید؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    5 2
    این عکسهای تهران ، هواش برای ما آرزوست، وقتی توریست این عکسها رو میبینه وارد تهران با اوج آلودگی چه برداشتی از ایران میکنه؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    11 3
    به مدد امیرالمومنین ما هم سری تو سرها در میاریم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    6 1
    بنده خداها نمیدونن چقدر دلواپس داریم
  • بی نام RO ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    5 0
    انشاءالله اگر توافق هسته اى با اقدامات تكميلى مانند ازاد سازى اقتصلدى ، تسهيل سرمايه گذارى خارجى و مقررات زدايى از كسب وكار و البته ادامه ديپلماسى انزوا زدايى و تعامل با جهان همراه باشد منطقاً از يكسال اينده اثار وبركات مثبت اقدامات يادشده در زندگى يكايك شهروندان ايرانى مشاهده خواهد شد و قطعاً ايران به جايگاه شايسته اقتصادى خويش در جهان دست خواهد يافت و بدون ترديد نهادهاى ذيربط بايد هوشيار باشند كه مخالفين اقدامات و مسير عنوان شده كه پيش نياز دسيابى ايران به توسعه و پيشرفت است أحياناً عوامل دشمن در لباس خودى نباشند.
  • بی نام ES ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    4 1
    واقعا با این همه سختگیری و بگیر و ببند توریست بیاد اینجا چیکار کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    4 3
    چرا همیشه مسئولین تبریز رو قائم می کنند؟ چرا قطار توریست ها از غرب کشور وارد می شه، از تبریز بازدید نمی کنند؟
    • جمال A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
      5 2
      برادر چ ربطی ب مسولین داره این متنو دولت استرالیا نوشته مطلبو درست بخون دای جان ناپلئون1
  • بی نام DE ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    5 0
    توریست یعنی ورود ارز بدون زحمت. هوای توریست ها را داشته باشید که بیشتر شوند. هتل ها را بازسازی کنید و هتل های جدید با معماری سنتی بسازید. رستوران های خوب با غذاها و فضای خوب را به تورها معرفی کنید. دست شویی های فرنگی عمومی را در مکان های توریستی بیشتر کنید. به این نکته توجه داشته باشید که دستشویی ها خیس نباشد. چون دستشویی که کف آن خیس باشد از نظر خارجی ها کثیف محسوب می شود. پس دستشویی فرنگی بدون شیر آب برای خارجی ها بسازید. اتوبوس های دستشویی دار هم لازم است.
  • محمدرضا A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    3 1
    آخ جون توریست. برم لباس قشنگمو بپوشم.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    1 0
    تا زمانی که تمام جاذبه های این مملکت را کنار گذاشته و اصفهان اصفهان میکنید توریستی جذب نخواهد شد.