۰ نفر
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳

ایسنا نوشت ، بوستان کتاب در راستای اجرای مصوبه انجمن کتابخانه‎های عمومی بخش فرخ‎شهر به مناسبت روز بزرگداشت حافظ در محوطه کتابخانه ملاصدرا فرخشهر با حضور مدیرکل کتابخانه‎های عمومی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

فرهاد خلیل‌مقدم در این آیین ضمن تقدیر از همکاری و تلاش‌های شهردار و اعضا شورا اسلامی شهر فرخ‌شهر در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به سابقه فرهنگی و ادبی فرخ‌شهر اشاره کرد و گفت: فرخ‌شهر یکی از زادگاه‌های ادیبان و شاعران بزرگ استان است که بزرگان زیادی را به جامعه ادبی کشور تقدیم کرده است.

وی نام‌گذاری این بوستان به نام کتاب را ارزشمند توصیف کرد و اجرای چنین برنامه‌هایی را گام موثری در اعتلای فرهنگ و ادب جامعه برشمرد و گفت: ایجاد نمادهای کتاب و کتابخوانی از جمله نام‌گذاری بوستان‌ها و میادین به نام کتاب خود می‌تواند لزوم توجه به امر مطالعه و کتاب‌خوانی را در اذهان عمومی تدائی کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: امید است با همت مسئولین شاهد رشد و افزایش سرانه مطالعه در استان و کشور باشیم.

در ادامه فرشاد توحیدنیا، شهردار فرخ‌شهر نیز ضمن تبریک روز بزرگداشت حافظ و تقدیر از برگزاری این برنامه فرهنگی در بخش فرخ‌شهر توسط کتابخانه ملاصدرا به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص فضاسازی، عمران و زیباسازی این بوستان پرداخت.
گفتنی است ، اجرای نقالی توسط کودکان عضو کتابخانه، شعرخوانی شاعران برتر فرخ‌شهر، اجرای مسابقه با عنوان تضمین مصراعی از غزل‌های حافظ، و تفال دسته جمعی به دیوان حافظ از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =