استاندار سمنان : رفع موانع تولید و برخورد با سفته بازی برای رونق اقتصادی ضروری است

محمد وکیلی رفع موانع تولید و برخورد با سفته بازی را برای رونق اقتصادی ضروری برشمرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاندار سمنان با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از صد جلسه کاری و یا بازدید از مراکز تولیدی داشتیم ودر این رابطه همه دستگاههای اجرایی مرتبط و بانکهای مرتبط با هر واحدتولیدی با حضوری فعال ما را درا مر حمایت از تولید همراهی می کردند .
وی با بیان اینکه خوشبختانه تعدادی از این واحدها که در حال تعطیلی بود از تعطیلی آن جلوگیری به عمل آمد و تعدادی از واحدها هم که زیر ظرفیت کار می کردند با ترزیق نقدینگی به ظرفیت رسیدند گفت : تعدادی از واحدهای تولیدی که با ظرفیت کامل کار می کردند با حمایتهای صورت گرفته موفق به افزایش ظرفیت شدند .
مهندس وکیلی با ابراز نگرانی از وضعیت برخی واحدها گفت : برخی از این واحدهای تولیدی مشکل مدیریت دارند که کهولت سن یکی از این مشکلات است .
وی افزود: تلاش ما این است که تجربه مدیریت دولتی را تکرار نکنیم و در این رابطه با توانمند سازی مدیران این واحدها زمینه اداره واحدها توسط خود آنها را فراهم می کنیم که در این رابطه دو واحد بزرگ وجود دارد که صرفا مشکل مدیریت دارند و هنوز نتوانستیم به سرانجام برسانیم .
استاندار سمنان با بیان اینکه در این بخش اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و من نتایج را مثبت ارزیابی می کنم گفت : خیلی از واحدها مشکل تامین اجتماعی داشتند که از سازمان تامین اجتماعی خواستیم در رابطه با پرداخت حق بیمه با این واحد ها مساعدت و همکاری بیشتری داشته باشند .
وی بدهی واحدهای تولیدی بابت آب ، برق و گاز را از دیگر مشکلات مالی این واحدها عنوان کرد و افزود : در این رابطه نیز از شرکتهای آب و فاضلاب ، برق و گاز درخواست کردیم با تقسیط در وصول مطالبات با این واحدها که دچار مشکل شده اند همراهی کنند .
رئیس شورای حمایت از سرمایه گذاری استان بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی را از دیگر مشکلات این واحدها برشمرد و اظهار داشت : در بخش امور مالیاتی برخی واحدها که باید مالیات ارزش افزوده را پرداخت می کردند با تعامل صورت گرفته با امور مالیاتی توانستیم آن را به روز کنیم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =