حجاج هرمزگانی مورد معاینه پزشکی قرار می گیرند/حاجیان غربالگری می شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: غربالگری حجاج در بدو ورود از مهمترین اقدامات کنترلی و پیشگیری کننده است که پیرو هماهنگی های صورت گرفته با مدیرکل فرودگاه های هرمزگان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، محمد شکاری بیان داشت: با توجه به اهمیت بیماری سندرم مرس که میزان کشندگی نسبتا بالایی دارد باید از آمادگی بالایی جهت پیشگیری و کنترل اپیدمی احتمالی بیماری کرونا برخوردار باشیم. غربالگری حجاج در بدو ورود از مهمترین اقدامات کنترلی و پیشگیری کننده، پیرو هماهنگی های صورت گرفته با مدیر کل فرودگاه است.

وی اظهار داشت : تمام حجاج در بدو ورود مورد معاینه پزشک قرار می گیرند و موارد مشکوک تشخیص داده شده به قید فوریت جهت بستری به بیمارستان اعزام می شوند و مابقی حجاج نیز مورد آموزش و مشاوره قرار گرفته و فرم خوداظهاری نیز در اختیارشان گذاشته می شود تا در صورت بروز علائم تا ۲ هفته بعد از ورود به مرکز بهداشتی درمانی مربوطه مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی علائم مهم و مشکوک بیماری را تب، سرفه و تنگی نفس اعلام کرد و افزود: هر بیماری با داشتن این علائم باید سریعا به مراکز بهداشتی درمانی و پزشک مراجعه کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =