ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری روسیه و پادشاه عربستان در تماسی تلفنی درباره مهمترین تحولات خاورمیانه به ویژه بحران سوریه و تقویت همکاری‌ها برای مبارزه با داعش بحث و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات منطقه خاورمیانه به ویژه بحران سوریه بحث و گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین در این تماس درخصوص حل درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی و تحولات اخیر در قدس و راه‌های تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و داعش به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

روسیه و عربستان مواضع متفاوتی در قبال بحران سوریه دارند. عربستان یکی از کشورهای حامی شورشیان سوریه و تروریسم است و همواره بر لزوم برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت تاکید دارد در حالی که مسکو همواره اولویت حل بحران سوریه را جنگ با تروریسم می‌داند و با برکناری اسد به عنوان پیش‌شرط راهکار بحران سوریه مخالف است و اخیراً حمایت نظامی خود از سوریه را در راستای مبارزه با تروریسم افزایش داده است.

در حال حاضر جامعه جهانی برای حل بحران سوریه دست به اقداماتی زده و سازمان ملل تشکیل چهار کارگروه برای ایجاد راهکاری جهت پایان دادن به بحران سوریه را در دستور کار قرار داده است.

همچنین تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران سوریه از طریق برگزاری ژنو 3 در جریان است. برخی کشورهای غربی نیز از جمله آمریکا، انگلیس، آلمان و کشورهای دیگر تغییراتی در مواضع خود نسبت به سوریه به وجود آورده‌اند و تاکید دارند که مذاکره با اسد برای حل بحران سوریه ضروری است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =