واحد مرکزی خبر نوشت: به اعتقاد ظریف تنها راه حل معضل از طریق سیاسی ممکن است و جمهوری اسلامی ایران در این رابطه طرحی را معرفی کرده است که اگر بازیگران ذیربط بپذیرند، امید می رود بحران حل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، مبارزه با خشونت و افراط گرائی را از اولویت های تهران دانست و گفت: امسال قصد داریم برنامه اقدام برای تحقق ایده های قطعنامه جهان ضد خشونت و افراطی گری را که دو سال قبل و به ابتکار رئیس جمهور ایران با اجماع در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد، تهیه و به تصویب مجمع عمومی برسانیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، محمد جواد ظریف در دیدار با موگن لیکتوفت با اشاره به برگزاری اجلاس سران جهان درباره دستورکار توسعه از فردای سال 2015 میلادی و اهمیت موضوعاتی مانند محیط زیست که از چالش های ایران است، حمایت تهران را از تعیین دستور کار برای تحقق اهداف توسعه پایدار در زمینه های تغییرات اقلیمی، محیط زیست، بهداشت، اقتصاد و سایر مسائل مرتبط با توسعه اعلام کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در پاسخ به سوال رئیس مجمع عمومی سازمان ملل درباره بحران در خاورمیانه و از جمله سوریه گفت: تنها راه حل این معضل از طریق سیاسی ممکن است و جمهوری اسلامی ایران در این رابطه طرحی را معرفی کرده است که اگر بازیگران ذیربط بپذیرند، امید می رود بحران حل شود. وی افزود: کنار گذاشتن هریک از بازیگران منطقه ای باعث تاخیر حل بحران خواهد شد. 

ظریف با تاکید بر اینکه ایران مایل به کنار گذاشتن هیچ دولت یا بازیگری در روند صلح سازی در منطقه نیست، گفت: تهران معتقد است که اساسا هیچ طرف درگیری نباید از جریان صلح سازی کنار گذاشته شود.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز ضمن تبریک توافق ایران و 5+1 با اشاره به دستورکار توسعه از فردای سال 2015 میلادی و نیز تعیین دستور کار برای تحقق اهداف توسعه تا سال 2030میلادی، اجرای دستور کار یادشده و ضرورت تدوین برنامه اقدام ملی توسط همه کشورها را عاملی مهم در نیل به اهداف مشترک دانست.

موگن لیکتوفت ضمن درخواست از جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد و پیشرفت برنامههای سازمان ملل در این زمینه، درباره خاورمیانه و حل بحران موجود، بر کاربرد راه حل سیاسی و استفاده از شیوههای دمکراتیک برای اداره کشورهای مبتلابه تاکید کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =