۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۵

تسنیم نوشت: وزیر خارج آمریکا در کنفرانس خبری روز گذشته خود اعلام کرد که در نیویورک با همتای ایرانی خود دیداری خواهد داشت.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز گذشته خود با فرانک‌والتر اشتاین‌مایر، همتای آلمانی‌اش اعلام کرد: در نیویورک (در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد) یک دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مورد موضوع ایران و دیگر چیزها خواهد داشت.

در این کنفرانس خبری کری در پاسخ به پرسش یک از خبرنگاران گفت: «خوب، ما تعدادی نشست در نیویورک خواهیم داشت. من نمی‌توانم درباره تمام آن دیدارها در همین لحظه سخن بگویم. این یکی از مواردی است که امروز (به همراه اشتاین‌مایر) درباره آن بحث و گفتگو کردیم و در مورد برخی قالب‌ها و فرآیندهایی که بایستی پیگیری شوند توافق کردیم».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: «در نیویورک با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار خواهم کرد. یک دیدار نیز با وزیر خارجه ظریف در مورد موضوع ایران و دیگر چیزها خواهم داشت. من فکر می‌کنم که هر دوی ما در دفعات مختلف، با تمامی نقش‌آفرینان دیدار خواهیم داشت. بنابراین یک دیدار بسیار به‌موقع در نیویورک است که به همه ما این فرصت عالی را می دهد تا با همکاری یکدیگر بتوانیم راه‌هایی برای حرکت رو به جلو را بیابیم و من خیلی امیدوارم که بتوانیم چنین کاری کنیم».

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    14 1
    باید این دیدارها صورت بگیره. الان ظریف نقش کلیدی به عنوان نزدیک کردن منافع شرق و غرب داره.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    12 1
    آمریکا چه بخواهیم و نخواهیم صد سال پیش انقلاب علمی را شروع کرده و پنجاه سال از لحاظ علمی از ایران جلوتر است و مسائل روز ایران امروز را پنجاه سال پیش با علم گرایی پشت سر گذاشته۰۰۰ چه مسئولان بپذیرند چه نپذیرند۰
    • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
      8 0
      50 سال؟