واکنش سخنگوی کمیسیون برجام به حضور مکرر جلیلی در مجلس: بگذارید مردم قضاوت کنند

مهر نوشت: سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام درمجلس، با بیان اینکه «برجام» میوه ممنوعه نیست که نزدیک آن نشویم، گفت: عده‌ای بدنبال زدن ریشه گزارش نهایی کمیسیون هستند .

سیدحسین نقوی‌حسینی در واکنش  جناحی خواندن  کمیسیون برجام اظهار داشت: یک جریان در کشور وجود دارد که برخلاف نظر مقام معظم رهبری که فرمودند برجام به طور کامل باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و در مراجع ذیربط حتما بررسی شود، تلاش می‌کنند تا برجام در این کانال بررسی نشود.

وی افزود: به محض اینکه صحبت از بررسی برجام یا قطعنامه ۲۲۳۱ می‌شود، این افراد برآشفته می‌شوند و فکر می‌کنند که می‌خواهیم به میوه ممنوعه دست بزنیم؛ در حالی که برجام میوه ممنوعه نیست که نزدیک آن نشویم.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس تصریح کرد: باید ببینیم چه امتیازاتی داده‌ایم و چه امتیازاتی داریم می‌گیریم و آیا اساسا برجام برای مملکت مفید است یا خیر؛ آیا این حق نمایندگان مجلس نیست که موضوع را بررسی کنند و از کم و کیف آن آگاه شوند؟.

نقوی‌حسینی ادامه داد: وقتی صحبت از ارائه لایحه برجام به مجلس می‌شود، دهها صغری و کبری می‌چینند که برجام به مجلس نیاید، در نتیجه این سئوال پیش‌روی مردم قرار می‌گیرد که اگر برجام فتح‌الفتوح است، اجازه دهید که به مجلس بیاید و تصویب شود، چرا که این افتخار است و نباید نگران بود.

وی گفت: وقتی هم که گفته می‌شود کمیسیون امنیت ملی مجلس باید برجام را بررسی کند، فورا برآشفته می‌شوند و می‌گویند که برجام توافقنامه نیست؛ زمانی هم که مجلس تشخیص می‌دهد برای بررسی برجام کمیسیون ویژه تشکیل دهد و با رای نمایندگان این کمیسیون تشکیل می‌شود و می‌بینند که کار بررسی در این کمیسیون جدی است و همه نقطه‌نظرات بدون گرایش سیاسی مطرح می‌شود، باز هم برآشفته می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس تصریح کرد: چون این افراد نمی‌توانند به صورت قانونی جلوی کار کمیسیون ویژه را بگیرند، سعی می‌کنند با وارد کردن اتهام، نقش کمیسیون را تضعیف و کمرنگ کنند.

نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: یکی از اتهاماتی هم که اخیرا در بعضی از رسانه‌ها با جدیت مطرح می‌شود، این است که کمیسیون برجام جناحی است و گرایش‌های سیاسی خاص دارد؛ بنابراین تلاش می‌کنند تا پیشاپیش ریشه گزارش نهایی کمیسیون ویژه را بزنند و آن گزارش را از همین الان، از خاصیت بیندازند.

وی با اشاره به ترکیب چهره‌های حاضر در این کمیسیون، گفت: در این کمیسیون افرادی همچون آقایان پزشکیان، تاجگردون، ابوترابی‌فرد و حقیقت‌پور حضور دارند که دیدگاه‌های هر کدام از این عزیزان را می‌دانیم و خیلی هم صریح ابراز می‌کنند و با کسی هم تعارف ندارند؛ بنابراین اینکه بخواهیم کمیسیون برجام را به جهت‌گیری سیاسی متهم کنیم، ظلم مضاعف به مجلس و کمیسیون ویژه است.

نقوی‌حسینی درباره ایراد رسانه‌های اصلاح‌طلب به دعوت کمیسیون برجام از تیم مذاکره‌کننده سابق نیز گفت: دستاوردهای فنی به دست آمده در دوران مسئولیت تیم قبلی، آورده و سرمایه تیم جدید برای ورود به مذاکره و چانه‌زنی با طرف مقابل بوده است و اگر دستاوردی وجود نداشت، قطعا غربی‌ها پای میز مذاکره نمی‌آمدند.

وی تصریح کرد: حتی اگر اظهارنظر رسانه‌های اصلاح‌طلب را بپذیریم که تیم قبلی هیچ دستاوردی نداشته است، اجازه دهیم که به کمیسیون بیایند و مردم هم بفهمند که آنها هیچ دستاوردی نداشته‌اند.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام خاطرنشان کرد: کل جلسات کمیسیون از تلویزیون پخش می‌شود و مردم هم نظرات مختلف را می‌شنوند و در نهایت خودشان قضاوت می‌کنند. از روشنگری نباید ترسید.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    واقعا فكر ميكنيد تيم جليلي منطقي به اين موضوع نگاه ميكنه خيالي ساده ايد
  • شهروند A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    188 5
    هدف شما را مردم میدانند، میفهمند و به شما دوباره نشان می دهند در انتخابات سال 92 هم نشان دادند شما چشماتون بسته بود
  • ایرانی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    143 4
    مردم در انتخابات سال 92 قضاوت کردند
  • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    164 3
    مردم همه چیزو خوب میفهمند ولی ما مردم دو سال پیش یک نه بزرگ به جلیلی و دوستانشون گفتیم کووو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • احسان A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    97 6
    جدا شما فکر میکنید نماینده مردم هستین که از طرف مردم نظر میدین؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    87 3
    شما هیچوقت نظر مردمو نمیخواین.فقط نظر خودتونو قبول دارین و بدبختانه تحمیل هم میکنین.مردن دارن نظراتشونو میگن.کامنتا رو بخونید.لایکها رو هم ببینید. هرچند قبلا هم نظر مردم داده شده.با رای
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    5 0
    نباید بگیم کمیسیون جناحیه چون توش فلانی و بیساری و بهمانی هستن؟؟ این الان منطقه؟ با این منطق، این مجلس اصول‌گرا نیست چون توش فلانی و بهمانی هم هستن یعنی همینکه با توجه به ترکیب کمیسیون و مهمانان ثابتی چون رسایی و کوچک‌زاده که اتفاقا سوالات مهمانان بیشتر از اعضای کمیسیونه، بازم میگید جو جناحی نیست، واقعا شاهکاره