پروفسور بسیونی: توافق هسته ای، فصل جدیدی در ایفای نقش ایران در منطقه و جهان باز کرده است

رئیس موسسه بین المللی مطالعات عالی علوم جزایی که برای حضور در یک نشست تخصصی دو روزه قضایی ـ حقوق بشری در ایران به سر می برد توافق هسته ای را فصل جدیدی در ایفای نقش ایران در خاور میانه و جهان دانست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر پروفسور شریف بسیونی، در مراسم افتتاح نشست تخصصی صیانت از حقوق بشر در نظام عدالت کیفری ایران و ایتالیا گفت: مفتخرم که در صدر یک هیئت عالیرتبه قضایی و حقوقی در جمع عالی مقامان قضایی و حقوقی ایران حضور یافته ام.


رئیس موسسه بین المللی مطالعات عالی علوم جزایی گفت: اجازه دهید در ابتدای عرایضم تاکید کنم که با توافقی که ایران با شش قدرت جهانی کرده است هم اکنون در مقطعی از تاریخ قرار دارد که یک نقطه عطف است و تغییرات و تحولات کامل در روابط ایران و امریکا و غرب بوجود آمده و در این نقطه عطف ایران می تواند نقش خود را بعنوان یک کشور مهم در منطقه و بلکه در جهان ایفا کند.

پروفسور بسیونی در ادامه افزود: این موضوع خیلی مهم است چرا که تمدن بشری و تمدن بین المللی هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به تقویت برخی از ارزش ها و اصول انسانی و بشری نیاز دارد که همه آنها در سه دین بزرگ اسلام، مسیحیت و یهودیت که هر از بزرگترین ادیان توحیدی هستند تجمیع شده است.

بسیونی که اصالتا مصری است با قرائت آیاتی از قرآن کریم از جمله آیه شریفه «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی آدَمَ وَ حَمَلْناهُمْ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ رَزَقْناهُمْ مِنَ الطَّیِّباتِ وَ فَضَّلْناهُمْ عَلى کَثیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنا تَفْضیلاً» گفت: براساس این آیه شریفه همه کشورها موظف هستند که انچه خداوند درباره انسان ها فرموده و به آنها به عنوان کرامت اعطا کرده احترام گذشته و از آن پاسداری کنند.

بسیونی گفت: این آیه شریفه بیانگر این است که خداوند به نوع بشر این افتخار و حیثیت را اعطا کرده است که در تمام جنبه ها وجوه زندگی اشت از آن بهره مند باشد و یکی از آنها در خصوص اجرای عدالت کیفری است که در انجا حیثیت فرد از اهمیت بیشتری برخودار است و کرامت او بیش از از سایر وجوه دیگر او در خطر است.

رئیس موسسه ISIS در ادامه عدالت را یک فاکتور مهم در طول تاریخ تحول بشر دانست و گفت: در موضوع عدالت و اجرای آن ما به قضات عادل، بی طرف نیاز داریم تا بتواند احقاق حق کرده و عدالت را اجرا کنند به گونه ای که قدرتمندان نتوانند از قدرت خود سوء استفاده کنند و این دقیقا همان چیزی است کدر همه ادیان الهی از جمله اسلام به آن تاکید زیادی شده است.

پروفسور بسیونی با تاکید براینکه این گونه نشست ها به ایجاد درک متقابل از طرفین کمک می کند ابراز امیدواری کرد این اقدام ادامه پیدا کند، تقویت شود و بتوانیم ارتباطاتی را بین دانشگاه های ایران و ایتالیا و نظام وکلای ایرانی ایتالیایی و دادگستری ایتالیا و همتای ایرانی اش برقرار کنیم تا مسیری برای تعاملات بیشتر فراهم شود.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =