رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با ایجاد پروفایل مجرمانه اقدام به انتشار فیلم های غیرمجاز می کرد، خبر داد.


به گزارش خبرآنلاین، سرگرد جواد شعبانپور در اين خصوص گفت: بر اساس رصد انجام شده در فضاي مجازي در خصوص شناسايي سايت هاي با محتواي مجرمانه کارشناسان اين پليس پروفايلي را دريکي ازشبکه هاي اجتماعي با محتواي مجرمانه مشاهده که در آن شخص يا اشخاص اقدام به ايجاد پروفايل فيلم هاي غير مجاز مي کرد.
وي ادامه داد: با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي مالک خط به هويت معلوم ساكن استان زنجان مي باشد شناسايي و طي هماهنگي هاي لازم متهم به ساختمان پليس فتا فا.ا.زنجان احضار، طي بازجوئي صورت گرفته مشخص گرديد خط مذكور به نام وي مي باشد ولي چهار سال قبل آن را به دوستش بعنوان هديه واگذار کرده است. رئيس پليس فتا زنجان تصريح کرد: با هماهنگي مقام محترم قضايي نامبرده به پليس فتا اين فرماندهي احضارگرديد ، دربازجويي هاي اوليه متهم سعي مي کرد با اظهارات ضد و نقيض، خود را بيگناه جلوه داده و مسير تحقيقات مأموران را به انحراف بکشاند ولي پس از مواجهه شدن با مستندات ومدارک جمع آوري شده از سوي کارشناسان ، به بزه ارتکابي خود اعتراف کرد و در نهايت با تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي شد.
اين مقام انتظامي در ادامه به کاربراني که به هر نحوي در قالب فضاي مجازي امنيت اخلاقي جامعه را به مخاطره مي اندازند و اخلاق و عفت عمومي جامعه را مورد هدف قرار مي دهند هشدار داد و عنوان داشت: پليس فتا آمادگي مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با موارد مرتبط مراتب را سريعاً از طريق وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش يا با شماره تلفن هاي 6-2182581 - 024 تماس حاصل کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =