۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵
هیچ کس به فکر کشتی ایلام نیست

یک پیشکسوت کشتی گفت: فراوانی و حضور مستمر کشتی‌گیران استان در مسابقات، عامل رشد و موفقیت کشتی ایلام در دهه 60 بود، دهه‌ای که «احسان ثابتی‌فر» که الآن کمربند می‌فروشد در مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان ایران «محسن سوریان» را شکست داد و سال‌هاست که از بی‌کسی ورزشکاران، کشتی‌گیران ما به تیم ملی دعوت نمی‌شوند.

«سعید محمودی» اظهار کرد: سال 1363 بود که بنا به علاقه‌ای که به این رشته ورزشی داشتم به کشتی روی آوردم و به جد تمریناتم را زیر نظر مرحوم «علی‌محمد اعلایی‌فر»، «محمدتقی امیدی» و «شیرمحمد کریمی» در رشته فرنگی آغاز کردم.

وی با بیان اینکه بعد از یک سال تمرین در سال 64 برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در آلمان به اردوی تیم ملی دعوت شدم ولی متأسفانه نتوانستم در این مسابقات حضور یابم، افزود: در آن سال‌ها در وزن 52 کیلوگرم کشتی می‌گرفتم که بعدازآن در اواخر سال 64 و اوایل سال 65 بود که در مسابقات قهرمانی کشور در تبریز شرکت کردم و باز هم موفق به کسب مدال نشدم.

محمودی اضافه کرد: بعد از آن مسابقات با افزایش وزن در دسته 57 کیلوگرم کشتی گرفتم که با آن وزن 2 بار در جام «وحدت» در سنندج در سال‌های 66 و 67 که مشغول انجام خدمت مقدس سربازی بودم به مقام دومی مسابقات دست‌یافتم و در مسابقات جوانان ایران در سال 68 در زنجان نیز نایب‌قهرمان و بعدازآن به علت ابتلا به عارضه دیسک کمر 2 سال خانه‌نشین شدم.

این مربی کشتی خاطرنشان کرد: سال 70 برای صنایع فولاد اهواز کشتی می‌گرفتم که در جام صنایع فولاد اهواز توانستم به مقام سوم مسابقات دست یابم.

وی به ورود به عرصه مربیگری از سال 70 اشاره و عنوان کرد: سال 1382 وارد مسابقات پیشکسوتان شدم و اولین مدال کشتی فرنگی تاریخ کشتی استان ایلام را در بخش پیشکسوتان در تهران انتخابی تیم ملی اعزام به مسابقات فنلاند کسب کردم که متأسفانه به دلیل بی‌توجهی و عدم‌حمایت مسئولان وقت نتوانستم در این مسابقات شرکت کنم.

دارنده اولین مدال کشتی فرنگی پیشکسوتان استان با بیان اینکه بی‌توجهی مسئولان ورزشی استان در قبال برخی از ورزشکاران قهرمانی باعث شده الآن تعدادی از قهرمانان ما مشاغل کاذب داشته باشند، تصریح کرد: سال 1374 مربی تیم کشتی ایلام بودم و در آن سال تیم جوانان را به مسابقات اردبیل بردم که «علیرضا غریبی» اولین مدال سنگین وزن خود را در آن مسابقات گرفت و بعد از بازگشت برای تیم بزرگ‌سالان انتخاب شد و در مجموع در آن مسابقات چهارم شدیم.

این دارنده مدال نقره مسابقات نوجوانان کشور در سال 68 با اشاره به اینکه کم‌لطفی و بی‌توجهی مسئولان ورزشی استان در طول سنوات گذشته تاکنون به عاملی برای دفع ورزشکاران تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: اواخر دهه 60 بود که واقعاً کشتی ایلام به اوج خود رسیده بود به‌طوری‌که در سال 68 در مسابقات جوانان کشور نایب قهرمان کشور شدیم.

وی ادامه داد: «احسان ثابتی‌فر» که الآن کمربند می‌فروشد در مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان ایران در اهواز در آن سال «محسن سوریان» را شکست داد که از به‌یادماندنی‌ترین خاطرات ما در کشتی است.

این قهرمان کشتی، فراوانی و حضور مستمر کشتی‌گیران در مسابقات را عامل رشد و موفقیت کشتی ایلام در دهه 60 دانست و تصریح کرد: سال‌هاست که از بی‌کسی ورزشکاران، کشتی‌گیران ما به تیم ملی دعوت نمی‌شوند.

محمودی در پایان با بیان اینکه در مسابقات کشتی پیشکسوتان کشور در سال‌های 82 و 86 و 88 در تهران به مقام دوم دست یافتم، تصریح کرد: اخیراً در روزهای هشتم و نهم مردادماه سال جاری در مسابقه کشتی پیشکسوتان ایران در شهر خرم‌آباد انتخابی تیم ملی برای اعزام به مسابقات یونان به‌عنوان مربی انتخاب شدم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =