ایلام از ورود گردشگران از مرز مهران سود نمی‌برد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام گفت: ضروری است میزان ماندگاری گردشگران خارجی در ایلام باید افزایش یابد.

به گزارش ایسنا،«علی قاسم‌پور» اظهار کرد: سالانه بیش از 500 هزار گردشگر خارجی از طریق مرز بین‌المللی مهران وارد کشور می‌شوند که باید درزمینهٔ افزایش میزان ماندگاری این گردشگران در استان ایلام تلاش شود.

وی بابیان اینکه این تعداد گردشگر، عموماً از کشور عراق و کشورهای آسیای میانه ازجمله تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و هندوستان هستند، افزود:مقصد تعداد کمی از این گردشگران استان ایلام است و بیشتر باهدف سفر به استان‌های قم، مشهد، تهران و استان‌های شمالی وارد کشورمان می‌شوند.

قاسم پور با اشاره به اینکه گردشگران ورودی از مرز بین‌المللی مهران ساماندهی نشده‌اند، تأکید کرد: معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی در حال تهیه دستورالعمل اجرایی نحوه ساماندهی گردشگران ورودی از مرز مهران است و این مهم به‌زودی به استان ابلاغ می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل درزمینهٔ ساماندهی گردشگران ورودی مرز مهران اقدام و تلاش می‌شود در قالب تور و به‌صورت گروهی وارد کشور شده و برنامه بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی استان ایلام در برنامه سفر آن‌ها گنجانده شود.

وی گفت: باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا استان ایلام از معبر گردشگری به یک مقصد گردشگری تبدیل‌شده و از درآمدهای این صنعت بهره‌مند شود اما لازمه آن فراهم کردن زیرساخت‌ها است.

قاسم پور بابیان اینکه مرز مهران یکی از امن‌ترین مرزهای کشور و نزدیک‌ترین مرز به شهرهای کربلا، نجف و بغداد است به همین دلیل گردشگران و زوار رغبت بسیار زیادی به تردد از طریق این مرزدارند افزود: استان ایلام برای پذیرایی از مسافران و گردشگران آمادگی کامل دارد اما باید درزمینهٔ توسعه زیرساخت‌های گردشگری با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برنامه‌ریزی کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =