ایسنا نوشت: رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان این خواسته خود را مطرح کرد که مردم لبنان مستقیما رئیس جمهور کشورشان را انتخاب کنند.

رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان این خواسته خود را مطرح کرد که مردم لبنان مستقیما رئیس جمهور کشورشان را انتخاب کنند.

به گزارش سایت اینترنتی النشره، میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر واصلاح در کنفرانس خبری خواهان انتخاب رئیس جمهور به صورت مستقیم از سوی مردم شد و گفت: این امر در صورتی است که شما بخواهید رئیس جمهور را پیش از تصویب قانون انتخابات برگزینید و در غیر این صورت تصویب قانون انتخابات براساس نظام نسبیتی این شرایط را فراهم می‌کند که مردم لبنان به صورت عادلانه در این انتخاب حضور داشته و از خود نماینده داشته باشند و انتخابات پارلمانی شفافی برگزار شود و رئیس جمهور از سوی پارلمان منتخب انتخاب شود و پس از آن دولتی تشکیل شود که طرح اصلاحاتی را تدوین می‌کند و خارج از این موضوع من هیچ طرحی را نمی‌بینم و ما خواهان انتخاباتی هستیم که مشروعیت را تثبیت می‌کند.

وی عنوان داشت: ما تظاهراتی را که ظرف روزهای گذشته شاهد آن بودیم، تایید می‌کنیم و ما از آگاهی مردم لبنان و انتفاضه آنها جهت احقاق حقوق تضییع شده‌شان خرسند هستیم و این حقوق از دیرباز محور خواسته‌های ما بوده است و بیشتر مشکلات ما به دلیل رسوایی‌های مالی است که برملا شده است.

وی با اشاره به فسادهای مالی صورت گرفته در لبنان گفت: ما نظارت پارلمانی کارآمدی را برای نخستین بار در پارلمان کلید زدیم و حساب‌های مالی را از سال 1993 برملا کردیم و مشخص شد که حساب و کتاب‌های بسیاری ثبت نشده است و ما تشکیل دادگاهی ویژه برای جرم‌های مالی که به ضرر دولت انجام شده است، پیشنهاد دادیم.

میشل عون عنوان داشت: تظاهرکنندگان تمام قشر سیاسی را مورد هجمه قرار دادند و فساد را بر تمامی سیاستمداران تعمیم دادند و ما با آنها در این خصوص هم رای نیستیم، چرا که سیاستمداران اصلاح گرایی حضور دارند و این تعمیم دادن به نفع فاسدان است.

میشل عون همچنین از جریان آزاد ملی خواست تا برای مقابله با فساد در کشور در روز جمعه آتی تظاهراتی بر پا کند.

49308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    1 0
    پیشنهاد خوبیه و انتخاب مستقیم رییس جمهور توسط مردم وضعیت سیاسی رو دمکراتیک تر میکنه