یک رفتارشناس اجتماعی گفت: افزایش جمعیت در تهران می تواند یکی از دلایل رشد خشونت باشد البته تاب آوری مردم هم در این میان کم شده که می توان با کار فرهنگی این مشکل را حل کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مصطفی فروتن رفتار شناس اجتماعی در میزگرد " خشونت" گفت: جمعیت تهران در روز حدود 13 میلیون نفر و درشب به طورمیانگین حدود 3میلیون نفر کمتر است طبیعی است که در زیر پوست شهر یکسری مشکلات راداشته باشیم. دریک اتاق که جای 4 نفراست اگربیش ازاین کسی وارد شود نفرات اضافی عامل التهاب هستند.

او ادامه داد: درخانواده های کم جمعیت معمولا افراد ساکت هستند اما وقتی تعداد بالا می رود هیجانات بیشترمی شود و این همان مصداق ضرب المثل هرکه بامش بیش برفش بیشتراست. بنابراین بالا رفتن جمعیت شاید عامل خشونت است. البته من آمار مستندی ندیدم که رابطه بین جرم و جمعیت را مشخص کند اما هراتفاقی الان به راحتی آنالیز می شود و اخبار اعلام می شود، در این رابطه هم اخباری وجود دارد.

فروتن گفت: در پاسخ به اینکه چرا خشونت های اجتماعی بالا رفته چندعامل وجود دارد و هرکس از نگاه خودش دلایل را عنوان می کند؛ به نظر من یکی از دلایل این است که تاب آوری آسیب دیده است. مثلا من تحمل می کنم که شما برای من کاری انجام دهید اما وقتی امیدم را ازدست می دهم ممکن است خشونت نشان دهم.

او گفت: گاهی ما خشم را به عنوان یک راهبرد آموزش می دهیم که حق گرفتنی است و اگر زدند، تو هم بزن و درناخودآگاه ما ثبت می شود و همین سبب خشونت می شود.

این رفتار شناس اجتماعی تاکید کرد: با کار فرهنگی می توان خشونت را کم کرد و کاهش خشونت نیاز به مهارت آموزی دارد.

متن کامل این میزگرد را اینجا بخوانید.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    9 0
    فشار های روحی از یک طرف وفشارهای اقتصادی از سوی دیگر کم کم به روان آدم فشار می آورد وناگهان با بهانه ای کوچک جنجالی بزرگ بر پا میشود مثلا برای اختلاف قیمت هزارتومانی در کرایه تاکسی چنان در گیر میشویم که انگار پای جان و ناموس کسی در میان است
  • نقی A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    1 5
    همه شهرهای بزرگ اینطوره.
  • علی US ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    10 0
    چرا هیچکس تحلیل نمیکند که علت کم تحملی مردم چیست؟