۰ نفر
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
صادرات سنتی در مرز مهران ارز آور نیست

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: با توجه به اینکه صادرات در مرز مهران به شکل سنتی انجام می‌شود ارزآوری آن‌چنانی ندارد.

خلیل حیدری در گفت‌وگو با تسنیم ، اظهار داشت: از طرف مسئولان دولت عراق تعرفه گمرکی افزایش یافت و در دو ماه پیش مشکلاتی برای تجار ایرانی پیش آمد که با رایزنی‌های انجام‌شده مشکلات برطرف شد.
وی با بیان اینکه افزایش تعرفه گمرکی تأثیری در کاهش میزان صادرات از مرز بین‌المللی مهران به عراق نداشته است، افزود: روند صادرات در مرز مهران بر روال عادی برقرار است.
مدیرکل گمرکات استان ایلام عنوان کرد: روزانه 700 تا 800 کامیون برای صادرات بارهای خود به کشور عراق از مرز بین المللی مهران تردد می‌کنند.
وی با بیان اینکه بیشتر صادرات در مرز مهران میوه و صیفی‌جات و تره‌بار است، گفت: با توجه به اینکه صادرات در مرز مهران به شکل سنتی انجام می‌شود ارزآوری آن‌چنانی ندارد.
حیدری خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه محصولات صادراتی به شکل سنتی و بدون استفاده از سیستم بسته‌بندی در مرز مهران صادر می‌شود صرفه اقتصادی بالایی ندارد.
وی افزود: متأسفانه روند صادرات در مرز مهران سفارشی نیست و تجار لب مرز محصولات خود را به عراقی‌ها می‌فروشند و با توجه به اینکه عراقی‌ها متوجه این موضوع شده‌اند هر بار قیمت‌های متفاوتی را پیشنهاد می‌دهند.
مدیرکل گمرکات استان ایلام تصریح کرد: مسئولان امر و اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی باید برای این موضوع چاره بیاندیشد چرا که هزینه تمام‌ شده کالا تا لب مرز بیشتراز هزینه فروش محصولات است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =