دیدار استاندار ایلام با گروه سرمایه گذاران اتریشی – کویتی/ آماده حضور سرمایه گذاران خارجییم

استاندار ایلام در ادامه دیدارهای خود به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در اجرای طرح های زیربنایی و اقتصادی در استان با گروهی از سرمایه گذاران اتریشی و کویتی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام محمدرضا مروارید در حاشیه این دیدار اظهار کرد: مذاکراتی در موضوع هایی در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی انجام شده است که امیدواریم با انعقاد تفاهمنامه زمینه ورود این گروه سرمایه گذاری در استان فراهم شود.
وی افزود: از سوی استانداری نیز پیشنهاداتی به گروه اتریشی- کویتی داده شد تا آنها بر اساس مطالعات و امکان سنجی طرح ها بر اساس قابلیت و ظرفیت های خود در این حوزه ها ورود کنند.
استاندار ایلام بیان کرد: بعد از انعقاد تفاهم نامه و اخذ صلاحیت شرکت سرمایه گذاری اتریشی و کویتی از وزارت نفت و امور اقتصادی و دارایی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در استان ایلام( شهرستانهای مهران و دهلران) احداث پالایشگاه بصورت فاینانس و یا طرق دیگر تاسیس مالی در دستور کار قرار می گیرد.
وی ادامه داد: امیدواریم با ایجاد این پالایشگاه در استان در حوزه های اقتصادی و اشتغالزایی به توسعه پایداربرسد و وضعیت کسب و کار و تولید رونق گیرد.
محمدرضا مروارید گفت: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود استان و اعلام آمادگی هیات اتریشی و کویتی برای همکاری و گسترش مناسبات این آمادگی در ایلام وجود دارد که مقدمات و زیرساخت های لازم برای ورود سرمایه گذاری شرکت های اتریشی و کویتی در استان فراهم کند.
وی تاکید کرد: مجموعه مدیریتی استان در تلاش است برای بهره گیری از پتانسیل های ایلام با استفاده از قانون تشویق و ارائه خدمات به سرمایه گذاران خارجی ظرفیت های بالقوه منطقه را به بالفعل تبدیل کند.
موارید در پایان اضافه کرد: مهم ترین معیار برای جذب سرمایه گذاران حمایت از چرخه صنعت و ایجاد اشتغال در استان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =