آلبوم موسیقی «اوزانلار گونشی» مجوز انتشار گرفت

آلبوم صوتی آشیق درویش وهاب زاده با عنوان «اوزانلار گونشی» همزمان با سالگرد درگذشت این هنرمند نامی آذربایجان از مرکز موسیقی حوزه هنری کشور مجوز انتشار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی و به نقل از دورنانیوز ، اوزانلار گونشی (خورشید آشیقی) مجموعه‌‌ای موسیقیایی از اجراهای زنده یاد آشیق درویش وهاب زاده در مکتب آشیقی اورمیه است که طی سال جاری در واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی آماده شده و منتشر می شود.
در این آلبوم موسیقی تعداد ۱۷ عنوان مقام موسیقی آشیقی در مکتب ارومیه از اجراهای آشیق درویش وهاب زاده در قالب بخشی از داستان های موسیقی آشیقی که از آنها در اورمیه به نام داستان‌های جاده ابریشم (ایپک یولو ناقللاری) یاد می‌شود ارائه شده است.
آشیق درویش وهاب زاده از معروفترین و مردمی ترین هنرمندان آشیق در شهرستان اوامیه و کل آذربایجان است که با اجراهای هنرمندانه خود نقش بسزایی را در حفظ و انتشار موسیقی آشیقی مکتب اورمیه داشته است و آلبوم «اوزانلار گونشی» نخستین مجموعه استاندارد از اجراهای آشیق درویش است که در حوزه هنری آذربایجان غربی تولید و منتشر می گردد.
آشیق درویش وهاب زاده در سال ۱۳۰۹ شمسی در روستای کردلر از توابع شهرستان اورمیه متولد شد و بعد از عمری فعالیت هنری در عرصه موسیقی آشیقی در نهم مرداد ماه سال ۱۳۷۲ شمسی وفات یافت و در روستای زادگاهش به خاک سپرده شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =