واحدهای تولیدی استان زنجان حتی با وجود بدهی معوقه، تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت می شود.

به گزارش خبرآنلاین، جمشید انصاری استانداری زنجان در پنجمین جلسه کمیته تسهیل و رفع موانع تولیدی استان به بخشنامه واصله از سوی رییس بانک مرکزی کشور در خصوص اعطای سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی حتی با وجود بدهی معوقه بانکی اشاره کرد و افزود: سرپرستان استانی بانک ها باید برای استمرار تولید و رفع موانع تولیدی در اعطای تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.
وی بر ضرورت اطلاع رسانی مناسب به واحدهای تولیدی ذی نفع در این استان تاکید کرد و یادآورشد: دستگاه های اجرایی مرتبط باید طی مدت یک هفته این بخشنامه را به اطلاع واحدهای ذی نفع برسانند.
انصاری با بیان این مطلب که متقاضیان باید درخواست خود را به سیستم بانکی ارایه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: اولویت گذاری در تخصیص منابع مالی و اعتباری محدود این طرح، به عهده کمیته تسهیل موانع تولیدی بوده و سیستم بانکی با نهایت مساعدت، نسبت به ارایه تسهیلات، اقدام خواهد کرد.
استاندار زنجان گفت: در پایان هر فصل، گزارش نهایی میزان تسهیلات ارایه شده به کمیته گزارش و موارد مشکل دار نیز در کمیته مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به اینکه اغلب مشکلات واحدهای تولیدی استان به مسایلی از قبیل تحریم و شرایط اقتصادی کشور وابسته نیست، خاطر نشان کرد: ساختار واحدهای تولیدی این استان به گونه ای است که واحدها در شرایط تحریم و در معضلات اقتصادی کشور، توانسته اند خود را با شرایط کشور تطبیق دهند و فقط نیازمند حمایت هایی برای افزایش ظرفیت تولید خود هستند.
بر اساس نامه ارسالی از سوی رییس بانک مرکزی کشور قرار است، تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی که پیش از این توجیه اقتصادی داشتند ولی به دلیل مسایل و محدودیت های اقتصادی کشور، معوقات بانکی دارند، با شرایط خاص اعطا شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =