دستگیری 2000 تبعه غیرمجاز در آذربایجان شرقی/ حضور داعش شایعه سازی است

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری بیش از دو هزار نفر از اتباع غیرمجاز در این استان طی 4 ماه اول سال خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سردار سرتیپ پاسدار محسن حسن خانی در جمع خبرنگاران افزود: آذربایجان شرقی از سالهای گذشته به دلیل موقعیت جغرافیایی خود همواره محل عبور اتباع بیگانه غیرمجاز به سمت مرزهای غربی بوده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرآنلاین در خصوص شایعات اخیر حضور افراد داعش در آذربایجان شرقی گفت: اینگونه اخبار کذب با هدف تشویش اذهان و ناامن جلوه دادن کشور منتشر شده و واقعیت ندارد.

سردار حسن خانی با بیان اینکه مقوله ی قاچاق انسان و ترانزیت اتباع بیگانه از مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی کشور پدیده ی جدیدی نیست اظهار داشت: در بین افراد بازداشت شده زن و کودک و پیر و جوان دیده می شود که به امید زندگی بهتر عازم کشورهای مقصد می شوند و ادعای تلاش آنها برای پیوستن به داعش خنده دار است.

رئیس پلیس آذربایجان شرقی با تاکید بر استقرار کامل امنیت در استان یادآور شد: بحث داعش و یا هر گروه دیگر در این منطقه به هیچ عنوان موضوعیت نداشته و مردم نباید به شایعه سازیهای هدف دار شبکه های مجازی توجه نمایند.

وی با اشاره به ملیت اتباع دستگیر شده تصریح کرد: عموم اتباع بیگانه را تبعه های افغانی، پاکستانی و بنگلادشی تشکیل می دهند که عمدتا برای اشتغال در کشورهای اروپایی از مرزهای شرقی وارد کشور شده و با هدف ورود به کشور ترکیه عازم مرزهای غربی می شوند.

سردار سرتیپ حسن خانی با دعوت از رسانه ها برای تهیه تصویر و گزارش از اتباع دستگیر شده گفت: با مشاهده این افراد به خوبی روشن می شود که ادعاهای مطرح شده در خصوص دستگیری نیروهای اعزامی به سوی داعش در استان کذب بوده و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خصوص هرگونه تهدیدهای امنیتی اشراف کامل دارد.

این مقام ارشد انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شهر تبریز به شهر بی گدا معروف است گفت: در بازجویی های به عمل آمده از این عده معلوم شد بخشی از افراد یاد شده با هدف تکدی گری در تبریز عازم این منطقه بوده اند.

به گفته وی، تمام اتباع بازداشت شده به مراجع ذیصلاح تحویل داده شده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =