توسعه مرکز استان از زبان فرماندار خرم آباد/ توجه به ظرفیت ویژه گردشگری خرم آباد

فرماندار خرم آباد گفت که برای یک گردشگر هم جاذبه های طبیعی اهمیت دارد هم جاذبه های تاریخی، شهرستان خرم آباد دارای هر دو ظرفیت هست و از لحاظ طبیعی ما آبشاهای زیادی داریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین لرستان . بنابراین ظرفیت بالقوه وجود دارد. فرماندار خرم آباد با اشاره به این ظرفیت بالقوه تصریح کرد که باید به گونه ای عمل کنیم که شهرستان خرم آباد را از معبر به مقصد گردشگران تبدیل کنیم. و در این زمینه در دولت اعتدال کارهای خوبی صورت گرفته است. وی با اشاره به توسعه فرودگاه خرم آباد افزود هر گردشگری چه خارجی چه داخلی می تواند از ظرقیت فرودگاه خرم آباد استفاده کند. وی در بحث را ههای زمینی به چهار خطه کردن راههای منتهی به مرکز استان نیز اشاره کرد.
ایشان گفت : مهم ترین بحث اتصال بزرگراه اراک به خرم آباد-پل زال است که در سه قطعه در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد. ایشان در ادامه افزودند در بحث اقامت گاه ها تسهیلاتی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است و شهرداری زمینهایی را در اختیار بخش خصوصی قرار داده است بدون دریافت عوارض جهت ساخت هتل های چند ستاره. و کارفرمایان هتل افلاک لرستان و هتل صخره ای با شدت مشغول کارند.
آقای خجسته پور با اشاره به توافق هسته ای آن را یک پیروزی بزرگ در عرصه دیپلماسی برای جمهوری اسلامی خواند و ابراز امیدواری کرد پس از این شرکت های خصوصی فعالانه تر وارد مبحث توسعه زیر ساخت ها برای هتل و اقامت گاه ها شوند. وی اشاره کرد وظیفه دولت فراهم آوردن بستر های لارم برای ورود بخش خصوصی برای ساخت هتل است. و زمین رایگان و عوارض صفر برای ساخت هتل از اقداماتی است که می تواند انگیزه بخش خصوصی برای ساخت هتل را بالا ببرد.
ایشان در رایطه با آبشار بیشه گفت : یک طرح با همکاری بنیاد مسکن و سازمان گردشگری تهیه شده است که نیازمند همکاری بخش خصوصی است . در صدد هستیم بخش خصوصی را وارد کار کنیم جهت توسعه خدمات رفاهی و عمومی به مردم و گردشگران با یک حداقل عوارض.
فرماندار خرم آباد در رابطه با سد ایوشان گفتند : این سد در سال گذشته با حضور معاون اول ریاست جمهوری به بهره برداری رسیده است و این سد در نهایت قرار است حدود چهار تا پنج هکتار از اراضی را زیر پوشش آبیاری قرار دهد و در پایان امسال حدود هزار هکتار را زیر آب خواهد برد .
وی در خصوص خط لوله انتقال آب کاکارضا تصرح کرد که تا الان حدود 90 درصد کار به پایان رسیده است و هدف نهائی ما احداث سد مخملکوه و سد سراب تلخ می باشد که به بهره برداری برسند و با تامین اعتبار این خط لوله انتقال آب در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید .
آقای خجسته پور در خصوص آزاد راه خرم آباد- اراک گفت : این طرح از مصوبات دولت دهم بود و توسط قرارگاه خاتم در حال اجراء است و از زمان بندی اعلا م شده نیز جلوتر است و قرارگاه خاتم در دو شیفت شب و روز به شدت مشغول فعالیت است .
ایشان در خصوص راه آهن درود خرم آباد تصریح کرد این طرح با اعتبار ششصد میلیون تومان توسط قرارگاه خاتم در حال اجراست، نه تونل و چها کیلومتر پل در مسیر خط آهن قرار دارد و همین امر باعث کندی در روند پروژه شده است ولی کار در حال اجراست و به هیج وجه متوقف نشده است.
وی با اشاره به پروژه برج های دوقلو و آبشار پارک طلایی خرم اباد تاکید کرد که با اتمام این پروژه ها علاوه بر رونق کسب وکار ، مبلمان شهری نیز تغییر خواهد کرد.
ایشان همچنین در این برنامه تلویزیونی وعده دادند که مردم بخش سپید دشت در پایان امسال از نعمت گاز یر خوردار خواهند شد و تعداد روستاهای دارای نعمت گاز در توابع خرم آباد به مرز 200 روستا خواهد رسید .
وی با اشاره به تلاش استاندار در زمینه راه اندازی مجموعه کشت و صنعت خاطرنشان کرد که ما در تلاش هستیم این نگاه را به تمام واحد های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل تسری دهیم. و در این رمینه به تشکیل دو کارگروه اشاره کردند

مصاحبه : سعید نظری /

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =