استاندار هرمزگان: عده ای وقتی مذاکرات به نتیجه رسید حالشان بد شد و با اسرائیل همنوا شده اند

استاندار هرمزگان گفت: متاسفانه عده ای وقتی مذاکرات به نتیجه رسید حالشان بد شد در حالی که بزرگان کشور این مذاکرات را تایید کردند و معلوم است آنها به این دلیل حالشان بده شده که منافعشان به خطر افتاده است و عده ای نیز مذاکرات را تضعیف و علیه آن شعار دادند که نوعی همنوایی با اسرائیل بوده است و هرکس برخلاف نظر مقام معظم رهبری قدم بردارد، با اسرائیل همنوا شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، جاسم جادری در پنجمین نشست شورای اداری استان هرمزگان فلسفه تشکیل جلسات شورای اداری را رفع مشکلات سازمان ها و دستگاه ها دانست و عنوان کرد: باید از فرصت این جلسات به خوبی استفاده و با طرح مشکلات برای آن ها راهکار پیدا کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه استانداری نماینده حاکمیت در استان است و هرکس در جایگاه استاندار قرار می گیرد، نماینده حاکمیت است که از طرف دولت رای اعتماد گرفته است، افزود: اگر این نقش مهم استانداری کمرنگ شود، تنها نقش نماینده حاکمیت تضعیف نشده بلکه سایر سازمان ها و دستگاه ها هم ضرر خواهند کرد و نمی توان امور را مدیریت کرد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: افرادی که می خواهند به عنوان مدیر کار کنند باید سلیقه شخصی و جناحی و حزبی خود را کنار بگذارند و ما در انتصابات نیز به این شکل عمل کرده ایم اما در عین حال حساسیت خاصی نیز روی استفاده از تفکرات قالب و پیروز در انتخابات نیز داشته ایم چون مردم با رای خود این اختیار را داده اند تا منتخب آنها از همفکران خود استفاده و بتواند پاسخگوی مردم باشد.

جادری گفت: اگر مدیران فکر کنند عملکرد آنها تحت نظر نیست اشتباه می کنند و باید عملکرد خود را طوری تنظیم کنیم که در موضع اتهام قرار نگیریم.

استانداری به عنوان نماینده حاکمیت باید مسائل اختلافی را حل کند

وی در ادامه مواردی را به عنوان مصوبات این نشست اعلام کرد و بیان داشت: استانداری به عنوان نماینده حاکمیت باید این اختیار را داشته باشد که بتواند مسائل اختلافی را حل کند و در این راستا می خواهیم اگر سازمان و دستگاهی به تامین اجتماعی یا نهاد دیگری بدهی دارد بدون اجازه استانداری حساب آن بلوکه نشود و از طریق امور حقوقی استانداری این امر پیگیری و مشکل رفع شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: همچنین دستگاه ها باید ملزم شوند که بدهی مربوط به هزینه های آب و برق و تلفن خود را پرداخت کنند که برای این هزینه ها در اعتبارات هزینه ای دستگاه ها مبالغی دیده شده است و قطع آب و برق و تلفن ادارات و سازمان های بدهکار نیز نباید بدون اجازه و هماهنگی استانداری صورت گیرد.

شعارهای نامتعارفی همچون کاغذ پاره بودن قطعنامه ها برای کشور مشکل ساز شد

جادری در بخش دیگری از سخنان خود نتایج مذاکرات هسته ای را دستاوردی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تدابیر مقام معظم رهبری رهبری و توفیقی برای ملت ایران برشمرد و تصریح کرد: ما توافق هسته ای را تنها موفقیت دولت نمی دانیم بلکه این امر با درایت و تدبیر و راهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شد و دولت نیز به عنوان مجری قانون پس از 12 سال مذاکره آن را به نتیجه رساند و توفیقی بود که با پشتوانه و عزم و تدبیر به دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید سعی کرده شعارهایی ندهد که با آن شعارها مشکلاتی برای مردم درست کند در حالی که در دولت قبل یکی از عواملی که موجب شد مشکلاتی برای ما ایجاد شود همین شعارهای نامتعارف همچون کاغذ پاره بودن قطعنامه ها بود که در عرف بین الملل به آنها جواب داده می شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه گفتمان دولت یازدهم به سمت تدبیر و عقلانیت و تعقل گرایی بوده است، اظهار داشت: حرف زدن از موضع حکمت به معنای عقب نشینی و دست برداشتن از حقوق نیست و ما ملت صلح طلبی هستیم و در جهت کمک به ملت ها و مقابله با تروریسم کار می کنیم و شعار ما دفاع از مظلوم است.

جادری افزود: ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی همواره منادی صلح بوده و آرامش را امری حیاتی برای همه مردم دنیا می دانند و معتقدیم اگر در کشورهای همسایه ما آرامش باشد ما هم آرامش خواهیم داشت.

عده ای بر علیه مذاکرات با اسرائیل همنوا شده اند

وی با بیان اینکه خوشبختانه مذاکرات هسته ای به نتیجه رسیده و گام اول آن برداشته شده است، عنوان کرد: متاسفانه عده ای بر علیه این مذاکرات با اسرائیل همنوا شده اند و این مذاکرات بسیار مهم را زیر سوال برده اند و فکر می کنند نظام و دولت عقب نشینی کرده و حتی برخی لفظ خیانت را برای آن به کار برده اند که این امر قابل پذیرش نیست و موجب می شود موقعیت سرداران دیپلماسی که در برابر دنیا ثابت قدم بودند در جنگ دیپلماسی که کمتر از جنگ نظامی نیست، تضعیف شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآور شد: ما در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردیم که آمریکا و دیگر قدرت ها توان مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران را ندارد و امروز نیز پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد است که در آن فرزندان انقلاب و نظام چنان درسی به منافقین که به تحریک استکبار به کشور حمله کرده بودند، دادند که نظام و کشور بیمه شد و ما با تقدیم خون شهدا به این آرامش و امنیت رسیده ایم.

جادری با بیان اینکه امروز نیز سربازان گمنام امام زمان (عج) بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی می کنند، خاطرنشان کرد: چشمان بیدار این عزیزان در واحدهای امنیتی و نیروهای مسلح توانسته همه توطئه ها علیه کشور را خنثی کند و گروه های تکفیری و اجیرشدگان استکبار و صهیونیست ها هر چه تلاش کرده اند، نتوانستند به دلیل این بیداری خدشه ای به نظام وارد کنند.

تخریب دولت و مذاکرات موجب تضعیف نظام می شود

وی بیان داشت: تخریب دولت و مذاکرات به سود کسی نیست و موجب تضعیف نظام می شود و فرزندان انقلابی و متدین ایران اسلامی در مذاکرات موفق بوده اند و ما چیزی را از دست نداده ایم و در کشور غنی سازی صورت می گیرد و همچنین توانسته ایم تحریم های ظالمانه را برداریم و دارایی ها بلوکه شده ایران نیز آزاد خواهد شد.

استاندار هرمزگان گفت: البته ما می دانیم که طرف های مقابل ما همچون آمریکا و انگلیس قابل اعتماد نیستند و ما فعالیت های آنها را رصد می کنیم و هم در بخش نظامی و هم امنیتی و دیپلماسی نیروهای ما آمادگی کامل را دارند و این تلاش ها نیز برای گرفتن حق و حقوق ملت بوده است.

عده ای وقتی مذاکرات به نتیجه رسید حالشان بد شد

جادری با بیان اینکه کسانی در گذشته می گفتند قطعنامه کاغذ پاره است اما همین قطعنامه ها اثر گذار بود و موجب شد پول های ما به کشور برنگردد که این نوعی زورگویی بوده است، تصریح کرد: باید به ملت و کشور خود اعتماد داشته و بپذیریم که یک نفر در کشور حرف آخر را می زند و برخی فکر نکنند که بیش تر از دیگران می فهمند و نباید افراط و تفریط داشته باشیم بلکه باید همه پیرو رهبری باشیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه عده ای وقتی مذاکرات به نتیجه رسید حالشان بد شد در حالی که بزرگان کشور این مذاکرات را تایید کردند و معلوم است آنها به این دلیل حالشان بده شده که منافعشان به خطر افتاده است و عده ای نیز مذاکرات را تضعیف و علیه آن شعار دادند که نوعی همنوایی با اسرائیل بوده است و هرکس برخلاف نظر مقام معظم رهبری قدم بردارد، با اسرائیل همنوا شده است.

فراری دادن سرمایه گذاران جفا به ملت و خیانت به نظام است

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه با اشاره به شرایط دوران پسا تحریم، بیان داشت: ممکن است در این دوران با هجوم سرمایه گذاران از داخل و خارج به استان هرمزگان مواجه شویم و راه نجات اقتصاد کشور نیز استفاده از ظرفیت و امکانات غیردولتی است.

جادری تاکید کرد: سد کردن راه سرمایه گذاران هنر نیست و مخالفت با سرمایه گذاری نوعی عقب ماندگی است و برخی مدیران فکر می کنند با سرمایه گذاری جای آنها تنگ می شود در حالی که ما به جذب سرمایه گذار نیاز زیادی داریم و پروژه های نیمه تمام فراوانی داریم که با اعتبارات فعلی به جایی نمی رسند.

وی فراری دادن سرمایه گذاران را جفا به ملت و خیانت به نظام دانست و اظهار داشت: همه مسئولان عالی رتبه کشور تاکید دارند که دولت به تنهایی قادر نیست کشور را بسازد و باید شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در همه زمینه ها فراهم شود تا مشکلات مردم حل شود و نباید کسی از اینکه تعداد فقرا روز به روز بیشتر شود، خوشحال باشد.

مجموع اعتبارات هرمزگان در سال جاری 959 میلیارد تومان است

استاندار هرمزگان در ادامه مجموع اعتبارات ملی، استانی، ملی استانی شده و ماده 180 استان هرمزگان در سال جاری را 959 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: از جمله این اعتبارات 193 میلیارد تومان اعتبارات استانی، 150 میلیارد تومان اعتبارات ماده 180 استانی و 100 میلیارد دیگر نیز ماده 180 ملی و 50 میلیارد تومان دیگر نیز برای بحران آب بوده است.

جادری اضافه کرد: معلوم نیست که همه این اعتبارات تخصیص یابد اما باید خود را برای کار عمرانی بیشتر در استان آماده کنیم.

وی همچنین کارآفرینی را نجات دهنده اقتصاد دانست و گفت: کارگروه رفع موانع تولید نیز برای رفع مشکلات این بخش در استان تشکیل شده و بانک ها و بیمه و مالیات و تامین اجتماعی و همه باید کمک کنند که هرکس در ارتباط با تولید مشکل دارد، موانع آن رفع شود.

مدیرانی که می خواهند کار سیاسی انجام دهند استعفا دهند

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در سال جاری، بیان داشت: مدیران هرکاری انجام دهند ما متوجه می شویم و متاسفانه مدیری در جایی رفته و گفته که از طرف فلان نماینده آمده ام که این امر نوعی تبلیغ و جانبداری محسوب می شود و شائبه درست می کند و در این گونه موارد مدیران باید بسیار دقت کنند و ما نیز همه موارد را رصد می کنیم و تذکرات لازم داده می شود.

جادری خاطرنشان کرد: مدیران باید در خصوص مراسماتی همچون افتتاح و کلنگ زنی و بازدید از پروژه ها دقت کنند تا متهم به جانبداری نشوند و اگر مدیری علاقه مند به کار سیاسی است یا باید مرخصی بگیرد یا استعفا دهد چون نمی شود هم کار سیاسی و هم اجرایی انجام داد و ما به عنوان مجری قانون می خواهیم انتخابات را سالم برگزار کنیم و نباید آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران خراب کنیم.

مهمترین کار ما در هرمزگان کار اقتصادی است

وی با اشاره به تشکیل معانت هماهنگی امور اقتصادی در استانداری هرمزگان و معرفی عباس شیرخانلو به عنوان سرپرست این معاونت، اظهار داشت: امروز مهمترین کار ما در هرمزگان کار اقتصادی است و آنچه که مورد انتظار مردم است سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال است و معاونت اقتصادی نیز کار هماهنگی میان نهادها و مجموعه های اقتصادی و پیش بردن آنها به سمت تولید را انجام می دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =