شما نظر بدهید/ نظر شما درباره سفر فابیوس به تهران چیست؟

با سفر لوران فابیوس به تهران فصل تازه ای در روابط ایران و فرانسه گشوده می شود.

بعد از ۱۲ سال یک بار دیگر یک وزیر خارجه فرانسوی به تهران می آید. در سال ۲۰۰۳ دومنیک دو ویلپن وزیر خارجه وقت فرانسه به همراه همتایان آنگلیسی (جک استراو) و آلمانی اش (یوشکا فیشر) برای مذاکرات سعد آباد به تهران آمدند.  

حالا پس از توافق هسته ای ایران و ۵+۱ و حصول توافق جامع هسته ای، لوران فابیوس نخستین وزیر خارجه تروییکای اروپایی است که به تهران سفر می کند. در دوران هشت ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد سطح مناسبات ایران با عموم کشورهای اروپایی به پایین ترین سطح رسید. شرکت های فرانسوی که از دیرباز روابط تجاری مستحکمی با ایران داشتند پس از تحریم های شدیدی که در سالهای اخیر علیه ایران به تصویب رسید به تدریج بازار ایران را ترک کردند.

حالا لوران فابیوس نخستین وزیر خارجه کشورهای اروپایی است که پس از توافق هسته ای به ایران سفر می کند.

به نظر شما روابط ایران و فرانسه باید چه موضوعاتی را مد توجه قرار دهند. چه حوزه هایی می توانند در مناسبات تجاری و صنعتی و ... در اولویت های روابط با فرانسه قرار گیرند.

شما می توانید نظرات خود را در این رابطه زیر همین مطلب برای ما بنویسید.  

 

23408

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 221
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميد IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    ديپلماسي علم است نه شعار.در همه دنيا منافع ملي در اولويت است.
    • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      فرانسه هرچی باشه موضعش مشخصه.مثل بعضی از کشورها نیست که ظاهرا با ما دوست هستن ولی موقع توافق هیچ کمکی بهمون نکردن
    • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      اگر یکی از مبتلایان به ایدز با خونهای آلوده فرانسوی جزو خانوادت بود اون موقع اینقدر شیک و مجلسی کامنت نمیذاشتی اقا حمید
    • محسن IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      90 62
      شخصا خیلی علاقه مندم با دنیا تعامل گسترده داشته باشیم. اما واقعا ما ایرانیها انسان های جوگیر و فراموشکاری هستیم. اولا فرانسه در طول مذاکرات بیشترین سنگ را به دستور اسراییل و عربستان جلوی پای دیپلماتهای ما انداخت. دوما این اقای فابیوس متهم به ارسال خونهای الوده به ایدز به کشورمونه که جون هزاران جوون ایرانی را گرفت. ای کاش وزارت خارجه به شخص دیگری از فرانسه اجازه ورود میداد نه این شخص منفور
    • محسن A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      بازار ایران اینقدر بی صاحاب شده که کشوری که در مذاکرات بیشترین کارشکنی رو داشته برای سهم خواهی و ایجاد اشتغال برای جوانان فرانسوی وارد ایران میشه نتیجه مذاکرات فقط بی کاری جوانان چینی و سر کار رفتن جوانان اروپایی این وسط فقط با جوانان ما بازی شده که همچنان بی کارند
    • م A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      والابا اینا راحت تر میشه کنار اومد تا دورو ها
    • رضا نعمتی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      43 63
      جناب خبر آنلاین اول فابیوس رو معرفی می کردی و نقش او را در وارد شدن خون های آلوده می گفتی بعد نظرسنجی راه می انداختی. با اینکه به مذاکرات خوشبین نبودم اما حالا که قرار به توافق شده باید تعامل داشته باشیم اما هر کس جنایتی کرده باید تاوان آن را بدهد یا نه؟ ما نباید حتی یک اعتراض ساده هم به جناب فابیوس بکنیم؟انصاف کنید و بدون ملاحظات سیایس بگویید.
    • بهنام بچه خوی RS ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      41 5
      به نظر شما روابط ایران و فرانسه باید چه موضوعاتی را مد توجه قرار دهند. چه حوزه هایی می توانند در مناسبات تجاری و صنعتی و ... در اولویت های روابط با فرانسه قرار گیرند؟ جواب شما یک کلمه هست. صنعت. ما شدیدا نیاز به اشتغالزایی داریم و بهترین بخش برا توسعه، بخش صنعت کشوره. با این کار تولید هم افزایش پیدا میکنه و تورم کاهش پیدا میکنه و در عین حال اقتصاد ما از رکود فعلی خارج میشه.
    • نیما A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      50 3
      حمیدجان منکر علم دیپلماسی نیستم و کاملا صحبت شما متینه ولی بهتره ما هم با سیاست باشیم و دم به تله فرانسه و روسیه ندیم.بهنظرم بهترین سیاست این میتونه باشه که ما درهای اقتصاد کشورمان رو به روی تمام کشورها باز کنیم و با همه دنیا تعامل داشته باشیم.مردم ما خوب یادشونه وقتی فرانسه ما رو تحریم کرد چقدر اقتصاد ما ضربه خورد چون فقط به فرانسه متکی بود.
    • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      مگه این همه فلسطینی دوشادوش صدام علیه ما جنگیدن باعث شد که عرفات رو راه ندیم؟؟ مگه عربستان این همه حجاج رو کشت باعث شد ما حج نریم؟ مگه این روس های کثیف این همه فناوری زپرتی هواییشون رو به ما قالب کردن این همه زن و بچه مردم کشته شدن باعث شد دیگه بهشون باج ندیم. بابا اینا همش کشکه همه ساسی کاریه خون مردم رو هم بهانه کارهای سیاسیشون کردن
    • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      48 9
      ما می بخشیم فراموش نمی کنیم / فقط منافع ملی ما مهم هستند ما با همه دوست هستیم تا زمانی که منافه ما تامین شه
    • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      53 21
      فرانسه باید از ایران عذر خواهی بکنه
    • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      43 12
      خون بازی کار دلواپساست که چشم دیدن این دولت موفق رو ندارن. اینهمه خون ملت تو تحریم ها تو شیشه شد این همه مردم به خاطر بی دارویی و داروهای تقلبی چینی کشته شدن هیچ کس صداش در نیومد حالا موضوعی که قطعا خیلی هم بد بوده مال سی سال پیش رو با اغراض سیاسی برداشتن گنده نمایی کردن خجالت هم نمی کشن
    • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      40 11
      آقايون دلواپس اگه خيلي زرنگ بودن توي 8 سالي كه دولت محبوبشون در قدرت بود شكايت از فابيوس رو پيگيري ميكردن و محكمه ميكردنش... آيا تونستن اين كارو بكنن؟ من كاري ندارم كه اين آقاي فابيوس كي بوده و چيكار كرده ولي اين رو ميدونم كه الان داره به عنوان وزير امور خارجه فرانسه مياد به كشورمون نه به عنوان شخص فابيوس... ما نبايد روابط دو ملت رو فداي يك نفر بكنيم. يادمون نرفته كه وقتي آمريكا به عراق حمله كرد يه سري از همين دلواپس ها ميگفتن ما بايد در حمايت از صدام وارد جنگ بشيم. مگه دست صدام به خون چند صد هزار جوون ايراني آلوده نبود؟ آيا جرم فابيوس از صدام بزرگتره؟
    • پسر شجاع EU ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      6 20
      با سلام من نه خودم دلواپس هستم و نه مطلقا موافق طرز فکر و طرز رفتار دلواپسان هستم، ولی مخالف ورود این سگ صهیونیست به کشور هستم. لوران فابیوس صهیونیست حق ورود به ایران اسلامی را ندارد.
    • بی نام RO ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      4 4
      منافع ملی .... دیروز هزار نفر رو الوده کرد اگر امروز ازش استقبال بشه فردا یک میلیون نفر رو الوده میکنه . امیدوارم شما طعمه فرداش نباشین .
    • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      4 5
      ای کاش یادمان میماند که سر میزه مذاکره جقدر نحقیرمان کردن و مذاکره را به درازا کشیدن یادمان می ماند که در دیدار اخیر همین فابیوس با عربهای سعودی چقدر مارا تحقیر کردن و اعلامیه علیه ما دادند لطفا یادمان بماند دیشب هم دوباره با همان تن طلب کارانه و از فرانسه برایمان خط و نشان کشیدن
  • دکتر سعید IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    ارتباط با جهان یعنی ارتقا وجهه ایران و ایرانی
    • امیرحسین IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      35 61
      ممنون که مایه خنده و بساط شادی فراهم میکنی. واقعا که حافظه فراموش کاری داری. طرف رسما صادر کننده خونهای آلوده مبتلا به اچ آی وی به ایران و چند کشور دیگه بوده حالا برای اینکه به تریج قباش بر نخوره بیایم رد کارپت پهن کنیم که چی؟ ارتقا وجهه ایران و ایرانی
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      31 5
      ارتباط چیز خوبیه.یعنی بده بستون.اا باید حواس جمع بود.با نگاه به گذشته ،فرانسویها بیشتر دتبال گرفتن بود.الان هم دنبال به دست آوردن هستند.مشکلی هم که به شخصه با فرانسویها دارم نگاه بالا به پایینشونه..ادر تاریخ هم فرانسو ها سابقه چنین نگاهی نسبت به خیلی کشورها داشتن.امیدوارم دیپلماسی جدید ایرانی هنرمندانه این رابطه رو طرحریزی کنه.
  • علی A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    نباید به این جنایتکار اجازه ورود به خاک پاک ایران عزیز داده بشه.
    • ایرانی A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      نظرت در مورد خالد مشعل چیه ؟؟؟؟
    • آریـــا A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      دوغتو بنوشششششششش
    • مسعود A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      78 17
      نمی دونستم داعشی ها هم میتونن خبر فارسی بخونن
    • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      28 6
      برای شما دوست عزیزم متاسفم.
    • بی نام RU ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      27 39
      اگه بچه ها و عزیزای شما هم با اون خون های الوده ایدز گرفته بود،باز اینقدر منفی میدادید؟ دریغ از یه عذرخواهی ساده که این جنایتکار بکنه،یک بار کلیپ دادگاه اون مادری که بچه 9 سالش با این خون ها الوده شده بود رو ببینید
    • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      38 11
      در مورد خون های آلوده کشور فرستنده بیشتر مقصره یا عدم کنترل کشور وارد کننده چرا بی مسئولیتی خودمان را فراموش میکنیم و همیشه دنبال مقصر میگردیم
    • بهزاد A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      4 0
      این روابط شخصی نیست که بر اثر دلخوریها پایه ریزی شه روابط دو کشور است ما که اسرائیل و همسایه های جنوبی از خداشونه که منزوی باشیم و فرانسه که امید به بازار ایران داره . بقول چرچیل ما دشمنان و دوستان ابدی نداریم بلکه منافع ملی ابدی داریم . فورا هم نگید چرچیل بد بود یا خوب بود هر چی بود واسه منافع مملکت خودش بود
  • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    لطفا در مورد صنعت خودرو سازی با آلمان وارد مناسبات بشوند نه فرانسه.
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      29 5
      دوست عزیز، در بهتر بودن ماشینهای آلمانی شکی نیست. ولی فکر کردی مثلا در صورت همکاری با شرکت های آلمانی، طبفه متوسط از این به بعد به جای پژو، می تونه بنز، بی ام و، آئودی و... سوار بشه. تنها شرکتی که می تونه جایگزین بشه فولکس واگن هست. اسمشم روشه: ماشین مردم. که به منظور فراهم کردن ماشین برای اقشار مختلف تاسیس شد.
  • طالبی IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    با دنیا که نمی شود قهر کرد با رابطه میتوانیم زندگی خوبی برای مردم کشورمان فراهم اوریم
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    انشاا... فصلی نو در رابطه غرب و ایران مهربان توسی
  • ن A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    جدا از غوغا فکنی دلواپسان و اصحاب پایداریچی اکثریت مردم با این سفر مخالفتی ندارند و انرا در راستای سیاست معقولانه و مدبرانه دولت میدانند.
    • امیرحسین IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      بله، حرف شما درسته. چون اکثریت مردم جزو خانواده اون 1000 نفر بیمار مبتلا به ایدز که از طریق خونهای آلوده دولت وقت فرانسه به ایران ارسال شد، نیستند
    • مهرناز RO ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      3 7
      چون مردم حافظه تاریخی قویی ندارن . و شاید خیلی ها از جنایت های این فرد اطلاعی ندارن .
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    اول هواپیما
  • محسن A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    مهمان حبیب خداست موارد اختلافی باید از طریق قانونی پیگیری شود
    • مهربان مهسان IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      اگر قرار است بعد از تحريمها اينده اقتصادى بهترى داشته باشيم كه دوباره نبايد شروع به قبرستان كهنه شكا فتن كنيم
    • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      قبل از نظر دادن ، فرض کنید بچه خودتون هموفیلی بوده و بعد در اثر فراورده های خونی آلوده که قرار بود دارو باشه ایدز گرفته و مرده. حالا ببینید وجدانتون چی میگه؟
    • mohamd A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      بچه من به خاطر تحریم ها در اثر داروی بی کیفیت درگذشت اون را از کی شکایت کنم
    • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      رئیس جمهور قبلی میگفت تحریم ها نعمت است
    • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      125 7
      اون آقايي كه مي خواهد احساسات مردم را تحريك كنه و تنها در پي اين هستند كسب و كار تحريمي خودشان را رونق بخشند اگر گناه در بلخ كند آهنگري به شوشتر گردن مسگر را نمي‌زنند‌ فابيوس در جريان خون هاي الوده كاره اي نيست بزرگترين دشمنان ما خودمان هستيم كه نتوانستيم تشخيص آلودگي دهيم نتوانستيم در جريان بين المللي اين موضوع را پيگيري كنيم ‌ بلد نبوديم موج اعتراضي موثر و معقولانه با ديگر كشورها پديد بياوريم مطمئن باشيد با فحش دادن و بلند كردن صدا و .... هيچ كسي در اين جهان فرانسه را به عنوان يك كشور اثر گذار به خاطر ما رها نخواهد كرد كاري نكنيم كه ديگران براي مخالفت با ما مستعد براي رشوه گرفتن از اعراب ثروتمند شوند
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    المان ها بهتر هستند و مطمئن تر ولی خوب اینا هم از نظر صنعتی کشور ممتازی هستند اگر وارد بازار بشن خیلی خوبه شرکت نفت توتال هم میتونه برای صنعت نفت مفید باشه در مورد این خون های الوده که دوستان میگن خب حالا چیکار میشه کرد؟بگیم نیاد؟مگه تو دادگاه تبرعه نشده؟مگه جز این نیست که با ضعف دیپلماسی خودمون از گرفتن خسارت محروم کردیم؟
    • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      در هر صورت از گوام و بنین و کشورهای دیگه ای که حتی تو گوگل مپ هم نمیشه پیداشون کرد بهتره
  • سعید بجنوردی IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    ورود دیپلماتهای کشورهای بزرگ اقتصادی از هر نظر خوووبه ولی فرانسه بحثش جداس یکی از کشورهایی که سنگ اندازی زیادی در مسیر توافق کرد همین فرانسه بوده و باید ماهم تا جایی که میتونیم سخت گیری کنیم اگه قراره با اومدن این شخص، ایران رو فقط به عنوان یه بازار اقتصادی در نظر بگیره من مخالفم اما اگه قراره بشیم شریک اقتصادی موافقم
    • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      9 1
      فقط باید با ما شریک اقتصادی بشه عالیه،با ارتباط با کشورهای پیشرفته و مدبریت صحیح میتوانیم کشوری موفق باشیم
    • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      7 1
      سیاست و منافع ملی یعنی همین . ربطی به دوستی و دشمنی ندارد
  • مسعود مصدق A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    از تعامل با کل دنیا موافقم
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    بعضی دوستان مایل هستن که چهل سال هم با فرانسه به خاطر مذاکرات دشمن باشیم بی خیال تموم شد رفت چنتا قرداد خوب به نفع کشور ببنید
  • بي نام ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    ما بايد با دنيا ارتباط برقرار كنيم كشورهاي اروپايي بااين رفت وامدها با فرهنگ واقتصادومردم ايران اشنا ميشن بيخودي بهانه جويي نكنيم كسانيكه با اومدن اين افراد مخالفن همونايي هستن كه با مذاكرات مخالف بودن
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 2
    همه کشورا دنبال منافع خودشونن نباید سیاه و سفید ببینیم متاسفانه ما ایرانیا استاد دشمن تراشی هستیم از روسیه امریکا انگلیس و فرانسه اعراب 1400 سال پیش از همه کینه داریم چرا به ما ضرر زدنسیاست یعنی منافع دو طرف و ایجاد موازنه بین شرق و غرب همین ترکیه رو ببینین یه روز دم از فلسطین میزنه یه روز اسراییل یه روز عربستان یه روز اروپا حماس رو ببینین هرجا منافعشون هست تغییر موضع میدن.شاه هیچ وقت به اعراب کمک نکرد که اسراییل رو نابود کنن هیچ وقت هم اسرایل رو به رسمیت نشناخت نه خودشو در گیر جنگهاشون کرد
  • محمد IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    121 4
    فعلا باید به همه گفت: خوش اومدین به ایران ولی در کل آلمانی ها هم صنعت قویتری از فرانسوی ها دارن و هم از نظر تاریخی و فرهنگی قرابت بیشتری با ما دارند. زیاد به فرانسه نمیشه دل بست برای رونق اقتصادی و سرمایه گذاری البته به جز صنعت نفت. نهایتش اینه که محصولات بهداشتی و آرایشی شون رو بریزن توی بازار
  • بی نام UZ ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    107 4
    در اظهارات روزهاي اخير عده اي درخواست عدم سفر ايشان به تهران را دارن جهت اطلاع : براي منافع ملي هر كاري كه لازم است بايد انجام داد و حتي با دشمن ديروزت وقتي منافع ملي اقتضاء كند بايد دوست شد. اگر ناخرسندي است در ديدار حضوري مي توان عنوان كرد قهر كردن ، راه ندادن و اين قبيل رفتارها رفتار هيجاني است .
  • مهران IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    با سلام بجای فرش قرمز نه کارت قرمز بلکه باید تیر قرمز به سمتش شلیک کزد
    • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      6 108
      خبرآنلاین چرا مثبت و منفیت اینطوریه، رو منفی کلیک میکنم، مثبت میشه. اشتباه مثبت دادم خو ...
    • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      57 14
      بعد میگن داعش هنوز ایران نیومده، مگه داعش چیه؟؟؟
    • شاهین A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      34 2
      اگه قراره تیر قرمز شلیک شه باید به سمت اون مدیری شلیک شه که بدون آزمایش کردن خونها باعث تزریق شده .مگه همین چند سال پیش توسط یه مدیر تو سازمان خون خونهای آلوده تزریق شد چرا کسی اتظاره محاکمه نداره .اشتباه این مردم اینه که بی لیاقتیه مدیران رو گردن کشورهای دیگه میندازیم.
    • جواد IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
      0 0
      اینکه یک کشوری خون برا ما میفرسته از اون خونها 300تاش دارای ایدزند کدوم عقل سلیمی میگه این اشتباهی بوده.حداقل یک عذرخواهی میکردند.بخوره توسرشون که غرامت ندادند.دوما اینکه ما با همه تعامل کنیم بی خیال گذشته مگه میشه.نماینده سازمان ملل مارو به خاطر شرکت تو تسخیر لانه جاسوسی بعد سی سال راه ندادند بعد ما فراموش کنیم و... .بعد اون کسی که باعث شد ما بریم تو دامن چین همین آمریکا و فرانسه و... بودند که به خاطر اینکه ما میخواستیم مستقل باشیم ما رو تحریم کردند حتی تحریم دارویی.
  • بی نام RO ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    نظرم مثبت است
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    چيزي كه من ميدونم ما با خصومت و دشمني با كل دنيا به هيچ كجا نرسيديم.دوست باش ولي زيرك هم باش.
  • محمد A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    123 9
    لطفا واسه یه بارم که شده مثل دیپلماتای واقعی رفتار کنین در کمال ادب و احترام و صد البته درایت تاریخ نشون داد بی ادبی و هیجان هیچ یز جز بدبختی واسه کشور ما نداره.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    فرانسه همیشه بد عهد و خیانتکار بوده. من فکر میکنم ما فقط بباید با فرانسه بده بستان در صورت لزوم داشته باشیم. عهد سیاسی و تجاری و روابط نزدیک سیاسی با این بد عهد ها چیزی جز نتایج قبلی که گرفته ایم نداره.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    98 28
    خوش آمدند
  • نظري IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    79 4
    به قول روحاني تيم ايران در مسابقه با تيم منتخب و قدرتمند 6 كشور به پيروزي رسيد ، اينان كه فقط يك ششم اون تيم هستند و هنر دولت در برخورد و ديپلماسي و مراوده با اينان ، جواب خوبي به دلنگران و تندروهاي داخلي است . به هر حال اگه ادعاي گفتگو و رفت و آمد بين المللي در چارچوب بردبرد رو داريم هيچ ايرادي نداره
  • سیاست مدار IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    41 37
    اینکه با تمام دنیا در ارتباط باشیم خوبه ولی بهتره همانطور که در گفتگوی هسته ای فرانسوی ها چوب لای چرخ مذاکرات می گذاشتند بهتره که ما هم چوب لای چرخ قراردادهای اقتصادی با فرانسه بگذاریم تا بفهمند با کی طرفند
  • باران A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    82 7
    آن را به فال نیک می گیریم .وشک نکنید که آینده ای خوب در پیش روی ما خواهد بود با اینگونه تعملات سیاسی.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    106 4
    ما باید ضمن احترام متقابل منافع مملکتمون رو دنبال کنیم.
  • حسن A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    13 61
    با سلام کسی که منشاء ارسال خون های آلوده به ایران بود بدون حتی یک عذرخواهی چگونه به ایران می آید؟ این اجنبی ها بدنبال غارت ایران هستند. نباید دولت اجازه ورود این قاتلان را به کشور بدهد چه برسد به دعوت از این قاتل ها
    • آیس IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      14 4
      اونی که این خون ها رو تحویل گرفت و اجازه استفاده داد کیه؟ اونه که مقصره..
  • بي نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    71 4
    به نظر من هيچ كس از مذاكره متضرر نمي شود .حتي خداوند به شيطان هم فرصت داد.
    • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      0 1
      بله فرصت داد اما گفت تا زمان مشخص و شرایط مشخص . نه مثل بعضیا که هنوز طرف دستاشو جلو نیاوره میپرن تو بغلش
  • رضا A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    93 8
    سفر آقای فابیوس به ایران از هر جهت به منفعت ایرانه. جدای از سرمایه گزاری ها در بخش های اقتصادی مختلف ایران از جمله نفت، خودرو، گردشگری و... این سفر میتونه آغازگر دوره ای جدید از روابط ایران و دنیا باشه
  • آرش اس IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    37 3
    دنیای امروز دنیای اقتصاد است نه چیز دیگر. اگر فرانسه برای اقتصاد خودش آدم بده توافق شده بود حالا نوبت ماست که از فابیوس تا اونجا که می شه امتیاز بگیریم. ایندفعه پژو اگر اومد باید با آخرین تکنولوژیش بیاد و نصف محصولاتش باید صادر شه. اگه نه می ریم با آلمان
  • ابوالفضل IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    12 51
    برادر شما که از کارای او آسیبی ندیده پس براش حورا بکشید قلب شما از نگرانی بیماری پدرتون از جا کنده نشده که ، پس براش حورا بکشید، این تذهبون.......
    • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      6 2
      ابوالفضل جان احساسی فکر کردن ما باعث شده ب خیلی چیزا نرسیم... اگه اونا با خون 1000 ایرانی درگیر کردن چرا ی درصد مقصر خودمونو نمیدونیم یعنی اون خون نیاز ب ازمایش نداشت؟؟؟ در ضمن اگه این طرز فکر حاکمه ما با کل دنیا باید قطع ارتباط کنیم چین ک جنس اشغال میده روسیه که از ما استفاده ابزاری میکنه حالا تاریخ بماند ک چ کرد این روسیه با ما یکم از احساسات فاصله بگیریم و منطقی فکر کنیم...
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    65 7
    بهتر از سفر خالد مشعل نمک نشناس و هوگوچاوز مرحوم است
  • محسن A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    39 2
    استقبال میکنم.. با چند واحد صنعتی و تولیدی قرارداد بسته شود و در داخل اشتغال زایی شود تا مردم طعم رابطه با قدرت های جهان را بچشند و بی کاری کاهش یابد. این در راستای منافع ملی است.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 66
    اصلا نبایستی آقای ظریف ایشونو دعوت میکرد ملت ایران بسیار بااصالته مهمان نوازی خواهیم کرد ولی خواهان رابطه با دشمن دیروز نیستیم
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    41 3
    فطعا از سفر مفامات کشورهای جهان اول بیشتر از سفر کفامات کشورهایی مثل گوام و بنین خوشحال میشم
  • پارسا A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    39 1
    ضمن برقراری ارتباط با دنیا باید جذب سرمایه از سوی غربیها انجام دهیم تا ضمن ایجاد اشتغال در صورت مشکل در ادامه توافق هسته ای آنها هم متضرر شوند و این یک فرصت است .
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    45 3
    مخالفت های با سفر فابیوس در راستای منافع کاسبان تحریم می باشد . باید از هر گسترش روابطی استقبال کرد. فقط افرارد ترسو از تعامل با دیگران وحشت دارند.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    41 2
    به نفع ما است که با کشوری مثل فرانسه ارتباط خیلی خوب داشته باشیم هر چه که ما با دنیا ارتباط بهتری داشته باشیم مخصوصا کشورهایی که از نظر اقتصادی قوی هستند به نفع اقتصاد کشور خودمان است در سالهای گذشته بعصی از کشورها از نداشتن ارتباط ما باین کشورها سو استفاده کردند مثل کشورهای عربی مخصوصا عربستان
  • جابر کیخسروی RO ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    10 13
    سلام وزارت خارجه در یک هماهنگی از ایشان بخواهند تا مسئله خون های آلوده را در صورت حضور در ایران تشریح و در نهایت از ملت ایران عذرخواهی نماید و در غیر اینصورت بهتر است معاون یا شخصیت همتراز دیگری به ایران بیاید، در نهایت این مسئله باید از طریق قانونی پیگیری شده و مماشاتی در کار نباشد تا قانون اگرچه در گذشته جواب منفی به این شکایت داده است ولی مجددا اگر امکانش هیت پیگیری شود
  • حسن1246 IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    21 2
    بايد با احترام با آقاي فابوس برخورد كنيم .تااو هم از اين احترام. بيشتر فرهنگ و مردم ايران را بشناسد و در انجام قراردادها هم حواسنان را جمع كنيم تا كلاه سرمان نرود .
    • بی نام RO ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      0 0
      احترام پاسخ به کشته شدن عزیزانمان چه قدر منطقی .
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    19 4
    در کل این رفت امد مثبت است وباعث تقویت دیچلماتتک ایران میشود
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    5 20
    فرض کنید بچه خودتون هموفیلی بوده و بعد در اثر فراورده های خونی آلوده که قرار بود دارو باشه ایدز گرفته و مرده. حالا ببینید وجدانتون چی میگه؟ ما نباید هیچگاه فراموش کنیم که اینها هم پیمانان دشمن بزرگ ما امریکاست نباید فکر کنن ایران براشون محل جولانه
  • امیر IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    12 35
    تا اومد ببرنش بیمارستان از همون خون الوده که به ایران فروخت بهش تزریق کنن نامرد با اینده مردم چه کرد
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    18 2
    آقای فابیوس سفیر از طرف کشور فرانسه است.ما باید بدانیم که با سیاست کشور فرانسه طرف هستیم وهر کشور دیگری و هر تصمیمی ویا رفتاری را پیش بگیریم در برابر کشور فرانسه گرفته ایم ودر نتیجه برخورد باید بر اساس سیاست روز و منافع مملکت ایران باشدو بسیار دور اندیشانه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    19 3
    باید بیاد دیگه از المان که بدتر نیست که جنگ جهانی راه انداخت می خوام ببینم الان المان با هیچ کشوری مراوده نداره والا به خدا با این دلواپسان راهمان به ترکستان است.
  • پیام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    30 2
    دشمنی کردن وایجاد هیجان کاذب جز بدبختی برای ملت نداشته.اکنون زمان صلح ودوستی است وبرای منافع کشور حتی اگر لازم باشد باید با دشمنان دوست شد
  • قاسمی IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    13 1
    درهای ارتباط باکلیه کشورهای که به نفع ایران باشیپد بایدباز باشد
  • بی نام RO ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    11 22
    این چندبار در مذاکرات سنگ اندازی کرد. نباید بگذارند به تهران بیاد
  • حسن A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    17 2
    ایران هراسی دستپخت احمدی نژاد با سیاست معقول دولت یازدهم ریشه از بین رفتن تنشهای منطقه ای و داعش و ... است . از دولت یازدهم ممنونم و از آن حمایت میکنم و از فتنه و مکر و حیله دوستان ابله داخلی اعلام انزجار میکنم
  • مجید IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    25 3
    ما با صدام که هشت سال این همه جوونهای ما رو کشت بیشتر از خونهای الودهو به مرزهای ما حمله کرد و مارو نجس میخوند در انتها صلح کردیم و دست دادیم اونهم در زمان امام ره .با فرانسه تا اخرالزمان که نمیتونیم قهر باشیم.با زیرکی منفعت کشور رو در نظر بگیرید
  • بی نام US ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    15 1
    خون راباخون نبایدشست .اگه سران عرب بودندنبایدمیامدن.امااینها مطمئنا اگه بیاند بااوردن تکنولوژی وکمک دررفع پولهای بلوکه شده نوعی عذرخواهی خواهندکرد.همیشه ماایرانیان درگذشت پیش قدمیم
  • بی نام DE ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    11 2
    بنظر من واردات خودروهاي ارزان فرانسوي مي تواند نظر بسياري از ايرانيها را به خود جلب کند و رضايتشان را فراهم کند.
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    23 1
    به هر حال یک کشور پیشرفته است بهتر با این کشور رابطه داشته باشیم تا با کشورهای عقب افتاده ای که در نقشه نیستند نمیودونم از کجا پیداشون میکنند
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    10 26
    پذیرش تحقیراست.
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    10 3
    چرا هر کسی باید به خودش اجازه اظهار نظر در مورد هر چیزی بده در کل؟؟؟ ب قانون بسپارید این مسائل رو
  • sldvh A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    8 5
    کسی با تعامل مخالف نیست و اما ایا اگر ما هم مثل فرانسه با خودش رفتار کنیم میشیم تند رو ، اگه فرانسه سر حرفش میموند الان بزرگترین وارد کننده گاری های چینی نبودیم
  • یونس A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    11 18
    قضیه خون های آلوده که مقصرش همین آقا بود و درد خانواده های درگیر در اون قضیه رو فراموش نکنیم،این آقا باید در دادگاه های ما حضور پیدا کنه،نه کاخ ریاست جمهوری
    • پیران جعفری A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      7 2
      دوست عزیز اونهایی باید در دادگاه حضور پیدا کنند که عرضه نداشتند محموله ای که وارد کشور شده را ازمایش کنند
  • سید A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    14 2
    توسعه ی روابط با کشورهای پیشرفته ،و پرهیز از دشمنی های احمقانه با این کشورها از ملزومات پیشرفت هر کشوری است . تجربه ی این سی و هفت سال و مقایسه ی شرایط کشورمون با کشورهایی مثل ترکیه و کشورهای حاشیه ی خلیج فارس کاملا روشنگر این مطلب هست.
  • ایرانی IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 23
    نه فابیوس بیاد نه شرکتهایی مثل پژو و رنو .باید یکبار برای همیشه به این ها فهماند که هیچکاری علیه ملت و مردم ایران بی پاسخ نیست
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    7 1
    احقاق حقمون بجا ولی از این به بعد با تمام دنیا در تعامل باشیم خواهش میکنم
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 2
    مناسب است
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    8 2
    بسیار عالی موافقم تعامل با جهان
  • صادق A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 1
    سلام به نظرمن این دو مقوله از هم جدا هستند ضمن ارتباط منطقی به دور ازشعار و هیجان و ذوق زدگی مسئله خون های آلوده نیز باید از مجاری قانونی و سازمان های بین المللی پیگیری شود
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 1
    بنظر من ما باید در عرصه سیاست خارجی، منافع امروز و فردای کشور و عقلانیت را جایگزین کینه و نفرت و شعار بکنیم. این به آن معنا نیست که تاریخ را فراموش کنیم و دشمنی ها را از ذهنمان پاک کنیم. اتفاقا باید این تاریخ چراغ راه آینده ما باشد. یعنی دقیقا همان کاری که ژاپن کرد. در عالم سیاست هر لحظه ممکن است جای دوست و دشمن عوض شود و اینکه دشمنی با یک عده و دوستی با عده ای دیگر به "عادت" تبدیل شود جز ضرر چیزی در پی نخواهد داشت.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    8 10
    نباید به عامل بیماری و مرگ بیگناهان اجازه ورود داده شود.
  • علی A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    7 0
    فرانسه نه، هر کشور دیگه‌ای ممکنه بخواد جنس فاسد یا خراب و بی کیفیت به ایران بده. باید نظارت و کنترل روی کانالهای ورودی کشور به اندازه کافی وجود داشته باشه.
  • محمد A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 1
    رابطه اشكار بشود بهتر از دزذكي است كه ملت بيچاره ضرروزيان بيشتر نبينند
  • امير A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    7 2
    استقبال
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    5 1
    مرگ بر داعش
  • مهدی IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 7
    حرفت درس سید . اما واقعا ببین این کشورهایی مانند فرانسه وانگلیس که از ؛ملزومات پیشرفت ۱۱: هستن با کشوری مثل لیبی چیکار کردن .... گمونم کشورهای بیطرف میتونن واسه ما بهتر باشن . لاقل کشورهایی که شمشیرو از پشت بستن نه فرانسه که تاریخ روابطش با ما ...به قول مولامون علیع که تاریخ تکرار میشه .کاش از گذشته درس بگیریم
  • کامبیز A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 1
    بااحترام به نظر دوستان مخالف،منافع کشور مهم تر از هر چیزی است،بقول سیاست مدار معروف "دوست و دشمن دایمی وجود ندارد.آنچه واجب است منافع ملت و کشور می باشد،اگه قرار به مجازات آقای فابیوس می باشد بهتر نیست راه دور نرویم و ابتدا از همسایه مان عراق شروع کنیم که به مراتب ضرر های بزرگتری بما زده است.دوستانی که رگ گردن بالا میزنن بهتر است کمی بهتر ببیند
  • حسین IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 0
    سلام نظر همه محترم ولی بالاخره تعامل در صورت صلاحیت طرف و بهتر است که سطح پذیرایی از وی بگونه ای باشد که حساب دستش بیاید.
  • سامان A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 1
    اگر در دولت قبل می بود فقط نگران باج دادن آنها و بر باد دادن منافع ملی از روی بی سوادی رییس و مدیرانش را داشتم ولی در دولت فعلی چنین دغدغه ای نیست... به هیچ وجه نیست.
  • سیاوش A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    10 1
    ورود فابیوس به ایران ورود وزیر امور خارجه فرانسه است نه یک شخص حقیقی ، این به ما ربطی نداره که فرانسویان چه کسی را برای این وزارت و یا صدارت انتخاب کرده اند . این ارتباطات بین دول و دیپلماسی است باید نگاه مردم ایران عوض بشه . واقعا" چرا باید مردم در هر موضوعی ورود کنند طبیعی است که اختلاف نظر هم وجود داره برای همین مردم رای میدهند عده ای در مسند قرار میگیرند اگر خوب کار کردند برایند آن در رای مجدد تجلی پیدا میکنه و در غیر آن دستخوش تغییر خواهد شد . باید بگذاریم سیستم کار خودش رو انجام بده و هر کس نقش خودش را اجرا کنه .ملت ایران باید بیاموزد ضمن اینکه فراموش نمیکند موضوعات و تاریخ گذشته را اما میبخشد و به جلو میرود ، فقط بخاطر منافع ملی و آینده سرزمین و فرزندانمان .
  • علی A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    21 7
    مگر نخست وزیر یه کشور مسئول پالایش خون سازمان انتقال خون آن کشور است ،؟پس وقتی هواپیماهای روسی تلو تلو از آسمان ایران سقوط می کنند ،باید با پوتین چه برخوردی شود
    • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      2 7
      آی کیو این عمدی بود سوط هواپیما که عمدی نیست فهمیدی؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 2
    بايد با درايت و صداقت با كا دنيا ارتباط برقرار كنيم يك ايراني واقعي هميشه اهل صلح و دوستي بوده است و خواهد بود بنابراين كساني كه با خشونت و جنگ موافق هستند در ايراني بودنشان ترديد وجود دارد.
  • رضا A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 1
    به نظرمن این دو هیچ ربطی به هم ندارد مشکل یکی با قانون ومشکل دیگری باارباط با جهان
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    11 2
    بهتره تعاملات با دنیا در زمینه صنعت و اقتصاد صرفا چند کشورو شامل نشه فرانسه المان ایتالیا نروژ ژاپن کره یوگوسلاو و و و گزینه های روی میز ما الان زیاد هستن
  • امیر HU ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    9 4
    خیلیم عالیه
  • مینا A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    16 2
    سفر ایشون برای منافع ملی و تقویت رابطه و تعامل با دنیا مفید است
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    9 3
    ما باید یاد بگیریم مثل همه کشورهای بزرگ هم بر اصول کشورمون پافشاری کنیم هم به فکر منافع کشورمون باشیم ور رابطمون را با همه کشورها به غیر از اسرائیل در سطح بالایی حفظ کنیم و اگر بر سر هر مسئله ای به مشکل خوردیم بدون قهر کردن و با شجاهت از حق و حقوقمون با صدای رسا دفاع کنیم و در مورد این آقا هم که دیدید چگونه بر مواضعشون پافشاری می کردن ولی وقتی پای منافع کشورش در میان هست اولین کشوری هست که به ایران سفر می کند
  • محمد IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    11 3
    آلمان‌ها قابل اعتمادترند
  • جواد IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 1
    دوست زیرک باش
  • صاااااااااااااااااااااالح IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 4
    بگذارید اون کسایی که واس اشتباهات این آقافابیوس به ایدز دچار شدن نظر بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمدعلی A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 1
    بیاد ایران خوبه چون روابطمون بهتر میشه و به نفع همه است
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 1
    آلمان فرانسه چین هند برزیل ایتالیا آرژانتین سوریه ترکیه و ... کشور هایی هستند که با ما پرونده تخاصم ندارند مگر مرض سیاسی داریم که به تقویت رابطه ها فکر نکنیم. حال آنکه عراق عربستان روسیه انگلیس و آمریکا با ما پرونده تخاصم دارند ولی با هر کدام یک جوری که سلیقه سیاسی مان اقتضا می کند رابطه داریم. حقیقت سیاست، مصلحت است برای مصلحت با ابوسفیان و معاویه باید صلح و فقط با یزید باید جنگید.
  • ناشناس A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    5 1
    کسانی که ادعای مبارزه با ایدز دارند چرا فکری به حال جوانان تزریقی نمی کنند؟هدفشون تخریب دولت و تعطیلی تعامل با جهان مدرن است
  • وحید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 6
    سگ زرد برادر شغاله...آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و همه هم پیماناشون از یه قماشن، هرچی که از این نامردا در این 30 و چند سال انقلاب کشیدم بسه. یادمون نره که51 اولین کشورها بودن که مارو تحریم کردن.حالا که به ظاهر تحریم هارو برداشتن بدو بدو دارن میان ایران تا دوباره ایرانو غارت کنن. همین فابیوس نامرد با رادو دسته شرکت پژو که دارن میان مگه به فکر مردم ایرانن؟ دارن میان تا باز جیباشونو پر پول کنن. شرکت پژو فرانسه هروقت غرامت ترک یک شبه ایرانو داد بعد حق ورود دوباره اداعای دوستی کنه.
  • بی نام US ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 1
    باید درمجموع مناسبات با دنیا تجدید نظر اساسی کرد.بادشمنی ودشنام به این وآن جز هدر دادن منابع ومنافع ملی در این یکی دو دهه چه چیز عاید کشور وملت شد؟این مردم واین کشور شایسته مدیریت بهتر وخردمندانه تر است.
  • parham RO ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 5
    حضور ایشون در ایران بلامانع است اما مردم باید با تجمع های منطقی مادرش رو به عذاشو بشونن بی برو برگرد در حد مادر به عزا نشوندن نه کم نه بیش
  • سید IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    12 1
    به نظرم تعامل داشتن با تمام کشورها برای منافع ملی کشور خوب و مفید می باشد
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 1
    مقامات آمریکا و روسیه با هم ملاقات دارند لیکن بر اصول خود میمانند حال چرا ما باید خودمان را مخفی کنیم.
  • شایان RS ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    20 1
    دوستی با فرانسه و آلمان خیلی بهتر از چین و روسیه هست که فقط فکر دوشیدن ما هستن،کم رکب نزدن بهمون روسیه و چین
  • ایران زنده باد IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    13 3
    تعامل با دنیا و فصلی نو در ارتباط با کشورها کاملا موافق موافق
  • محمد IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    9 2
    من موافق رابطه باشرکت های فرانسه هستم به شرطی که باهاشون قرارداد های محکم و متقن ببندند تا مثل قضیه قطعات دستمون نذارن تو پوست گردو
  • فیضی A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    18 1
    بنظرم با اعتمادی که به دولت و تیم اقتصادی آن است، آنها قطعا بهترین سیاست را در مورد فرانسه بکارمی گیرند
  • بی نام EU ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 1
    به کوری چشم دلواپس های کاسب تحریم حتما باید بیاید.
  • فاتینا IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    5 1
    مثل این می مونه که مثلا عراق که سالها با ما جنگیند ده ها هزار نفر شهید و مجروح برای ما گذاشت اصلا ما نباید به عراقی ها نگاه کنیم؟ چه برسه به روابط دوستانه و برادرانه در حقیقت در عرصه سیاست، مناسبات بین کشورها به پایداری آنها کمک میکند. علی الخصوص اروپایی ها که ما به صنعت آنها نیاز داریم مخصوصا در صنعت خوردو سازی و .... اینکه الان دلواپسان سفر فابیوس را تحت شعاع انتقال خون های آلوده و ... ربط میدن شاید درست باشه ولی در دیپلماسی عمومی این صحبتها جایی ندارد. و بیشتر به تشویش افکار عمومی دامن میزند. هر کس هر جرمی مرتکب شده باید در مراجع قضایی محاکمه شود و ما قاضی نیستیم.
  • رحیم آقابابائی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 6
    باید جوری با اینها منظور کشورهای اروپایی که از یک سوراخ دو بار گزیده نشویم.
  • روحانی IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 1
    عزیز من ، وارد کردن خونهای آلوده که دست دولت آن کشور نبوده محض اطلاع در کشورهای جهان اول همه چیز خصوصی است نه مثل ایران که بازی فوتبال هم دست دولت است و اون شرکتی که خون را فرستاده به ایران یک شرکت خصوصی بوده و ربطی به دولت ندارد. حال اگر بخواهیم خیلی منفی فکر کنیم و بگیم که عمداً آن خونهای آلوده رو فرستادن . اینجا کم کاری مسئولین وقت چی میشه که خون رو چک نکرده دادن به دادن به بیمارستانها. چون آن زمان ما در تحریم به سر می بردیم و کیت و دستگاهی رو که آلوده بودن خون به ویروس ایدز و هموفیلی و... را مشخص می کنه در داخل کشور نداشتیم به خاطر تحریم ، نتیجه اش شده این مریضی ها و... راحت بگم چوب تحریم رو مردم خوردن .با شمام ، شمایی که با انزوا و تحریم موافقین
  • حاج رمضون A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 1
    سلام دوستان یک توکل با خدا بگو ودرب را بر روی مهمان باز کن وبرکت را تماشا کن .
  • حسن A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 1
    سلام هرارتباطی مزایا ومضراتی به همراه خواهد داشت مهم اینکه که حساب شده و مطابق مصالح ملی باشه چه این ارتباط فرانسه ویا آمریکا باشد چه سوریه وحماس اینجا باید سیاسیون اقتصاد دان وفرهنگ دوست ونیز دیندار نقشه راه را طوری ترسیم کنند که سرخورده وبازنده نباشیم در نهایت باید با دنیا دادوستت وارتباط داشت. درود بر ایران ومردمان آن
  • علی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    7 1
    خوبه تعامل سازنده با دنیا
  • وحید A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    17 1
    هرچه از شرق آسیا و روسیه دوری کنیم به نفع ما می باشد سالهاست چین و روسیه از این تحریمها جیبهای ا را خالی کرده اند الان وقت آن است که با چشم باز به سمت اروپا و صنعت پیش بریم .
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 1
    ایران باید دوست و دشمنشو تو سختی ها بشناسه که شناخته ..... نظر ما ربطی به موضوع نداره .. مهم سربلندی ایرانه نه نو کیسه های پورشه سوار
  • متعهد A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 1
    روزی مولانا شنید که زاهدی در غاری خلوت گزیده و از ترس آلوده شدن به گناه با بنی بشر قطع رابطه کرده..مولانا پنبه ای آغشته به محلول آتشزنه میکند و مشتعل میگرداند با این پیغام که چون در میان آتش باشی و نسوزی مسلمانی و برای او میفرستد...قطع رابطه با دنیا نشان از ترس و بزدلی دارد..باید شجاعت ایجاد رابطه را داشت و در ارتباط است که میتوان بر هرکسی تاثیر گذاشت
  • بی نام FR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    11 1
    اول اجناس بُنجل چینی و روسی را با مشابه فرانسوی آنها مقایسه کنید بعد قضاوت کنید مثل: مقایسهٔ ماشین های چینی حادثه ساز با رنو و پژو وسیتروئن، توپولف روسی با ایرباس، قطارهای سریع السیرپانصد کیلومتر درساعت، معروف به ت ـ ژ ـ و با قطارهای چینی و روسی ، نیروگاه های اتمی فرانسه با چیزی که روسها در مدت سی سال در بوشهر برای ما ساختند، چین و روس از فرانسه ناومی خرند که اخیراً فرانسه به خاطر تحریم روسها نداد و غیره
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 1
    ان شاالله دق الباب توسعه اقتصادى مملکتمون باشه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 5
    من مشکلی با اومدنش ندارم ولی این رو حق و وظیفه مردم میدونم که جلوش وایستم و به خاطر ظلمی که به هزاران ایرانی کرد اعتراض کنیم حتی راهپیمایی کنیم و ازجارمون از این کار نشون بدیم. به نظرم اعتراض مردم به این ادم و سفر ایشون در راستای سیاست های دولت تناقضی با هم ندارن. چون ما کشور ازادی هستیم
  • حسین A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 2
    بهترین فرصت برای ایرانه که از فرانسه امتیاز بگیره...
  • آرمان IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    7 1
    هرروز مقامات کشورهای مختلف از کشورهای دیگر بازدید میکنند.تو هیچ کشوری هم جنجالی درست نمیشه. حالا بحث روز ما رو نگاه کن.
  • کیارش A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 1
    بعضیا کپتر شانتاژ خبری کنن در مورد خون های الوده...
  • محمد A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 1
    به جای نظر های احساسی باید از ورود مقامات بلند پایه دنیا استقبال بشه یه روزی سالی یه بارم یه وزیر اروپایی پاشو ایران نمیذاشت
  • على A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 1
    تعامل با تمام كشورها و ريشه كنى أفكار داعشى
  • بی نام RO ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    7 2
    باید با دنیا در ارتباط بود ولی در جهت منافع ملیبهترین روش واردات تکنولوژیست به جای واردات کالا.
  • احسان RO ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 1
    با دنیا نمیشود قهر کرد متاسفانه یکسری منافع شان در آن است که به طبل اختلاف بکوبند با در نظر گرفتن منافع ملی میشود با دنیا مذاکره کرد
  • حسين رضائي RO ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 4
    ايران مهد صلح و دوستي همانند دين اسلام است . بس براي اشاعه اين فرهنگ هر چقدر زحمت كشيده شود خوب است.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 1
    از نظر من این سفر مشکلی نداره بالاخره فرانسه هم کشوری پیشرفته است و این سفر انشاالله باعث خیر شود راجع به داستان ایدز هم باید گفت ان کسانی که از ان برای اهداف حزبی سوء استفاده می کنند و دولت را تخریب می کنند ان دنیا باید جواب تمام ایدزی ها را بدهند
  • سعید A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 1
    دیپلماسی یعنی منطق و تامین منافع ملی ، هیچ دوست و دشمن دائمی وجود ندارد و اگر قرار باشد برای هر موضوعی بصورت احساسی تصمیم گیری و روابطمان را با کشورها قطع کنیم ، با مروری به تاریخ باید با هیچ کشوری ارتباط نداشته باشیم و این به معنای نابودی کشور است.
  • داریوش A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    5 1
    منافع ملی برای ما اولویت داره.با فرانسه به هر دلیلی مشکل داشتیم اگر ورودش به بازار ایران نفع ملی داشته باشه ایرادی نداره. قرار نیست دل بدیم و قلوه بگیریم.کار و تجارته.دشمن هم باشیم در خیلی مسایل می تونیم اختلاف رو کنار گذاشته و در چهارچوب کار فعالیت کنیم. همه فامیل با هم خوب نیستن ولی خوب و بد در یک عزا و عروسی دو هم جمع میشن
  • اشکان IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    7 1
    معتقدم هرچقدر ریشه های اقتصادی روابط کشورها در دنیا ، محکم تر و تنومندتر بشه ، عملاً امکان تخاصم سیاسی یا نظامی را محدود خواهد کرد . در واقع فی المثل اگر بیست یا سی درصد از اقتصاد فرانسه یا هرکشور دیگری به اقتصاد ایران گره بخورد ، وقوع دوباره ی تحریمها ، با توجه به تبعات داخلی برای تحریم کننده ، سخت و یا حتی ناممکن خواهد شد
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 1
    هرچی باشه از اون آفریقا و آنگولاییایی که از ونزوئلا و سودان و غیره که به ایران می آمدند صد مرتبه بهترن و صاحب دانش و تکنولوژی هستند. مقدمشان گرامی و باعث خیر باشه برا کشورمون. دلواپسان بترکند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 4
    آمریکا به سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل ویزا نداد به خاطر اینکه توی تصرف لانه جاسوسی دو صفحه ترجمه کرده بود حالا فابیوس چند هزار نفر ایرانی رو مبتلا به ایدز کرده و بزرگترین خیانتها رو از اول جنگ تا حالا علیه ایران انجام داده باید براش فرش قرمز پهن کرد؟
  • پیمان ترابی A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 4
    سلام، امیدوارم تو خون کسانی که با قصور این آغا آلوده شدن غرق بشه،
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    7 16
    کاری با چپ و راست ندارم انسانیت ولی چیز خوبیه ... لعنت به اون مگان و ال 90 که بخوای سوار شی روی خون های هپاتیتی ....
    • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      10 2
      کاری با چپ و راست ندارم ولی عقل و منطق هم چیز خوبیه
    • بی نام RO ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      0 0
      منطق من ذلیل بودن نیست . من جواب کسی رو که زده تو گوشم با تو گوشی میدم . نه به خاطر کمی اسایش با گذاشتن رو خون هموطنانم .
  • امین A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 1
    دیر رسیدم حالا کسی دیگه نظر منو نمی خونه اما ایشون باید بیاد ایران که ظریف و روحانی باش حرف بزنن تا بفهمه که این ایران اون ایران نیست، منافع ملی ایجاب میکنه که ایشون به ایران بیان، اگه قضیه ی خون های آلوده به ایدز هم صحت داشته باشه و خود ایشون مقصر باشن باید بیاد ایران که جوابگو باشه، اگه راش ندیم که نمی تونیم ازش به عنوان مثال غرامت بگیریم، هر چند اگه حقیقت داشته باشه متاسفانه با غرامت هم دردی ازشون دوا نمیشه
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 1
    در همه دنیا منافع ملی حرف اول را می زند. به جای برخورد و مردود نمودن ارتباط بین المللی، باید از فرصت حاصله حداکثر استفاده بشود. الان آن ها به بازار ایران نیاز دارند. نباید فرصت تعامل با دنیا را از دست داد.
  • بی نام RO ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    5 1
    بونجور لوران..... بیانوونو....اقا دمت گرم ..بیا که ایرانت رو بسازیم.....
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 1
    هر کشور می خواهد باشد اولویت منافع کشور ما می باشد هر کشوری برای منافع خود به کشور ما سفر می کند پس بهتر است ما هم اولویتهای خود را در نظر بگیریم و قدرت چانه زنی داشته باشیم و زیاد خود را مشتاق برقراری ارتباط با آنها نشان ندهیم.
  • امیر RO ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    8 6
    ازونجایی که در مسئله خونهای آلوده نقش داشته ورودش به کشورمون خجالت اوره...میتونستن یه مقام سیاسی دیگه بفرستن بجای فابیوس جانی...
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    11 3
    چطور اگر خونهای آلوده ا کشورهای عربی ، چین یا روسیه وارد شده بود و بیست میلیون نفر هم ایدز میگرفتند هیچ صدایی از هیچ جا درنمیومد و هر کس هم اعتراض میکرد ضد انقلاب لقب میگرفت ؟؟؟؟؟؟
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 2
    اگه بخوایم جلوشو بگیریم و نذاریم ک بیاد ،نظر بقیه ی کشورهای 51 راجع ب ما چ خواهد بود؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 5
    من با آمدن فابیوس به کشورم که مسئول ورود خونهای آلوده بوده مخالفم اما ارتباط با فرانسه واستفاده از تکنولوژی وصنعت این کشور باید پیگیری شود
  • دوست IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 1
    تعامل با همه دنیا بهتر است حتی اگر دشمن باشند ما عاشق هیچ کشوری نیستیم ولی عاشق منافع ملی خودمان هستیم
  • محمد IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 1
    باید با تعامل و حسن برخورد و ایجاد رابطه به تحریمها پایان بدهیم و کشور را از مصائب چندین ساله آزاد کنیم زیرا تاوان تمام گرفتاریها و تورم را مردم می پردازند ولی افراطیون و دلواپس های رانت خوار از آب گل آلود ماهی گرفتند
  • بی نام DE ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    8 1
    ایران و فرانسه دو دشمن صادق و رو در رو. این دشمنی ای که بهتر از دوستی خائنانه است. به نظرم اینها خودشان هم می دانند که هرچه آتش افراطی گری است از گور عربستان بلند می شود. و می دانند که مثلا اگر صفویه نبود که به عثمانی ها از شرق فشار آورد، آن موقع عثمانی ها اروپا رو فتح می کردند و الان باید هفته به هفته جلوی برج ایفل نماز جمعه برگزار می کردند. پس می دانند که ایران باید به عنوان تعادل منطقه رویه خودش را داشته باشد. به خاطر همین است که با ایران مذاکره کردند که ایران توان خودش را از دست ندهد.
  • علی تهرانچی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    12 1
    اگر از اکثر مردم ایران سوال شود تعامل با دنیا را آرزوی خود میدانند چرا ما باید از دنیا جدا باشیم آیا هشت سال تجربه دولتی که مارا به قهقرا برد وفقط رابطه با کشورهایی مثل ونزوئلا را افتخار خود میدانست کافی نیست بیاییم به دولت آقای روحانی کمک کنیم و طرحی نو دراندازیم تا این مملکت حداقل نفس راحتی بکشد
  • احسان IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    14 3
    صداقت فرانسه در مخالفتهاش حین مذاکرات خیلی بهتر از موافقتهای منفعت طلبانه و استعمار گرانه روسیه و چین هست...
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    12 1
    الان تو یه جمع بندی کلی میبینیم که اکثر مردم موافق ارتباط با دنیا هستن توی همین نظرات هم مشخصه.باید به سمت منطقه آرام و امن برا سرمایه گذاری پیش رفت تو این 8سال از افراط وتفریط فقط عقبگرد نصیبمون شد /
  • گگه IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 3
    نوشتند اولاند نگران نحوه استقبال ازوزیرخارجه اش درتهران است . مرد حسابی مگر می شود بارفیق خود بدرفتاری گرد .جناب اولاند ناراحت نباشیدو.............................
  • بی نام EU ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 1
    هیچ وقت یه ذره فکر کردید چرا تمام دنیا با ما دشمنند؟ چرا فرانسه خون الوده به ایران میفرسته ولی این بلا رو سر کشورای دیگه نمیاره؟ بس کنید این کینه ها رو که خلاف حکم اسلام و اخلافه. بس کنید این مرگ بر مرگ بر گفتنای پوچ و تو خالی رو. اگه ایشون نیاد ایران حال اون ایدزی ها خوب میشه؟ هیچ میدونید با شروع کردن روابط مثبت با جهان، میتونید جلوی نابود شدن زندگیهای بیشتر رو در آینده بگیرید؟ هیچ میدونید همین نادونیهامون باعث شده اینقدر بلا سرمون بیاد؟ عقل هم چیز خوبیه.
  • خسته IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    10 1
    این دلواپس های منفعت طلب و سودجویاندر سالهای گذشته تو هشت سال کاری کردن که استامینوفن و پنی سیلین تو این مملکت پیدا نمیشد و میرفتن از چین اشغال میاوردن و مردم بدبخت رو می کشتند حالا قضیه خونهای آلوده رو وسط کشیدن ؟ این دلواپسان و بهاری ها و بقیه به فکر مردم نیستند فقط به فکر جیب خودشون هستند و بس راستی از سعیدلو رفیق گرمابه و گلستان آقای احمدی نژاد و بقیه دلواپسان چه خبر ؟ شنیدم به ترکیه گریختند
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 1
    خیلی هم خوبه تا کی باید با همه سر جنگ داشته باشیم
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 4
    اشكالي نداره ولي بايد بره ته صف بايد براي ورود به ايران همونقدر اذيت شه كه به راحتي از ايران رفت
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    12 2
    والله به الله به خداوند سوگند كه اين خون هاي آلوده چيزي جز ترفندهاي بي ارزش و لوس هوچي گران دلواپس نيست بنده به واسطه آشنايي با يكي از اين عزيزان داشته‌ام به خدا اين بنده خدا كه فرزندش آلوده شد بعدها خودش به فرانسه سفري داشت ... اينها فقط بهانه هاي سياسي بازيچه قراردادن بدبختي هاي مردم براي مقاصد سياسي است وگرنه ما بسيار از همين كشورهاي دوست آسيب ديده ايم ... كالاهاي بنجل چيني خيانت هاي روسي و... چرا دلواپسان اينجاها سكوت كرده اند .... خدايا تا كي
  • محسن IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    5 1
    باید از این نوع سفرها استقبال کرد تا بتوان با رابطه منطقی با طرف مقابل از منافع کشور دفاع کرد تا در معادلات جهانی تنها و بدون حامی نباشیم.باید با دنیا ارتباط موثر داشته باشیم.
  • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    5 1
    خیلی هم خوبه. قرار نیست ما یک در را باز کنیم و در دیگر را ببندیم. بسته نگاه داشتن درها روش مدیریت ترسوهاست.
  • موسلی NL ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 2
    مگر انهائی که از اروپا به ایران امده بودند ادمهای خوبی بودند تمام فرستاده های غربی به ایران به نوعی در قتل و عام مردم جهان دست داشته اند و همه نماینده های غربی را اگر پرونده انها را بررسی کنید در حق مردم ظلم و جنایت کرده اند فابیوس هم یکی از انها است سیاست جهانی این حکم را می دهد که ایشان نماینده مردم فرانسه هستند و باید به ان احترام گذاشت
  • احسان A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    7 15
    خون آلوده
    • حسن شكيب ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      14 3
      ما جز ارامش جيزي ديكري نمي خواهيم .
  • مصطفی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 2
    ولی انصافا همین عزیزانی که میگفتن ما نباید کسی رو به امریکا بفرستیم که روحیشون جریحه دار نشه چرا ما باید امروز مقصر اصلی ایدز در ایران رو بپذیریم یعنی پول اینقدر خفت برای برخی به وجود اورده که منطقشون رو از دست دادن میدونم چاپ نمیکنی برای خودت نوشتم خبرگزاری اصلاحات که تا به امروز بر اساس سیاست سکوت میکنی
  • رضا IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    5 6
    از بس گدا و جیب گیر به کشور ما سفر کرده که باورم نمیشه از فرانسه هم به ایران میان
  • دكتر مبين شهراني IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    7 1
    حالا كه آلترناتيوهاي بهتري برامون فراهم شده بهتره با اونها كار رو شروع كنيم و بعد از ارزيابي اين منافع ملت و كشور ايران است كه تعيين ميكن چه كسي بيايد و چ كسي نيايد و صد البته دستگاه ديپلماسي كشور آنقدر بالغ هست كه ضمن عدم بي احترامي به ميهمان يادآور مواضع تندشان باشد و اينكه چه چيزي را از دست داده اند مردم دل خوشي از محصولات فرانسوي ندارند چه ماشينها و چه واكسن هاي فرانسوي كه بيماريهاي جديد را از طريق دام و طيور وارد كشور نمود و باعث خسارتهاي سنگين به دامداران و مرغداران شد به نظرم حال كه راه باز شده بهتر است با چشم باز به دنبال منفعت و رفاه بيشتر براي ايران و ايراني بود
  • بی نام CN ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    10 4
    خون الوده فقط بازي رسانه اي دلواپسان است اگر واقعا به فكر مردم بودند نميگفتند تحريم كاغذ پاره است و هزاران ايراني بر اثر بي دارويى جان بدهند
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    5 1
    مخالف
  • بی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    5 1
    امام خمینی:‌رفع مشکلات معیشتی از وظایف یک دولت در حکومت اسلامی است. اما دولت و مردم را نباید کاری کرد که از هدف اصلی انقلاب که همان برپایی جکوکت جهانی اسلام است بازماند.
  • سارا A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 4
    فرانسه ویا هر کشور دیگه قدمشون روی چشم در صورتیکه حقوق حقه ایران وایرانی رو پایمال نکنن واین ممکن نیست جز در سایه درایت مسئولین خودمان که نگذارند مورد سوء استفاده قرار بگیرند بامید اینکه روزی دولتمردان بجز منافع مملکت به هیچ چیزی نیاندیشند
  • ناشناس A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 4
    من فعلا بیشتر از اینکه نگران ورود فرانسوی ها به ایران باشم نگران این اختلافات داخلی بین احزاب و گروه ها هستم بابا دنیا دو روزه اینا چه مرگشونو اینقد میفتن به جون هم.اینقد بهم بی احترامی میکنن که آخر این اختلافا کشیده میشه بین مردم مملکتمون به حراج میره.ایران هم بهترین دین خدا رو داره هم بهترین تمدن رو.پس چرا ما اینقد از دنیا عقبیم؟من که فکر میکنم عقب افتادگی ما همش به خاطر اختلافات این احزاب و گروهاست.
  • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    5 3
    آمریکا شیطان بزرگه، انگلیس روباهه پیره، فرانسه بد عهده با جمع کنین این بساطا رو. تمام دنیا داره با هم تعامل میکنه و منافعش رو تامین میکنه. ما فقط دور هم میشینیم ازین حرفا میزنیم و یه سری مرگ و درود میفرستیم.
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 0
    تو کشورای اروپایی همه چیز خصوصی هست. دولت فرانسه این وسط چکار است؟ شما باید به دنبال اونی باشید که رفت با این موسسه قرار بست. بدون کوچکترین نظارتی و 100 البته باید از طریق مجامع بین المللی به دنبال محاکمه و جریمه اون شرکت و افرادی که در این زمینه مقصر بودن باشید
  • بی نام A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 0
    قدمش روی چشم
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 1
    ایران باید با کشورایی که سابقه ی خیانت با ایران رو ندارن روابطشو قوی کنه مثل آلمان
  • ali RO ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 0
    هر سه ماه باید یه نخست وزیر قدرتمن ویا یه وزیر گردن کلفت به ایران بیاد ...صد در صد موافقیم ...تخلفات از مجار یقانونی پیگیری بشه ...شعاری که در دوران انتخابات زیاد دادیم...
  • قجنک A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    با متنی که از فابیوس پیش زمینه ذهنی کردین درواقع چوب لای چرخ وزارت خارجه گذاشتین
  • نقی معمولی A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 1
    کار دولت کاملا درسته. باید عین دوتا آدم عاقل بشینن منافع مشترک رو پیدا کنن و در جهت حداکثر کردن منافع دو طرف مذاکره کنن. امروز دیدم تو اخبار صداو سیما طرف اومده میگه فرانسه می‌خواد بازار ایران رو فتح کنه مگه جنگ و جداله که فتح باشه؟ اونا میان تکنولوژی رو منتقل می‌کنن اشتغال ایجاد می‌کنن سود هم می‌برن. هم به نفع مردم ماست هم به نفع اونا. البته مسلما نون‌دونی یک عده بسته ممکنه بشه و برای همین سروصدا می‌کنن.
  • بی نام EU ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    یا آخرین مدل های پژو در ایران آنهم 100 درصد ساخت داخل تولید شود یا راه ش نمی دادم
  • مسلم A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 1
    الان قشنگ مشخصه ک چه کسی در دوران تحریمها شکست خورده. ما با آمدن غربیها خودمان را وابسته میکنیم و شکست میخوریم. واین بازگشت ب عقب هست. و امثال فابیوس ادمهای خطرناکی هستن ک خودشان را اثبات کرپند برای این مردم. و دعوت او توسط دولت یک بی تدبیری است.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 0
    سلام. به نظر من بوي كباب را فابيوس هم احساس كرده كه مثل بقيه اروپاييها مشتاق ديدار شده.
  • عباس RO ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 1
    به هر حال ما باید با دنیا رابطه برقرار کنیم بر منکرشم لعنت. اما این کارو اونا توهین به ماست. خیلی راحت می تونستن یکی دیگرو بفرستن، آدم قحطه مگه. همین فرانسه چقد تو مذاکرات کارشکنی کرد. من کاری به فلسطین ندارم. حالا چون اونا اینکارو کردن یعنی ما باید اینجا کوتاه بیایم. اگه اون دورویی اینم دورویی که از یه طرف خون آلوده بدی به کشور و از یه طرف بیای برای مذاکره. دارن ما رو تحقیر می کنن. دقیقا همونیو که خون آلوده داد فرستادن برای مذاکره.
  • محمد A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    2 2
    به نظر من ایران باید تولید خودروی فرانسوی رو کم کنه باید بریم به سمت خودروی آلمانی هرچی نباشه آلمان شرکتهاش عالین مثل وولکس و بنز
  • صادق IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    سفر به جا و مفیدی است ان شاء الله به فال نیک میگیریم... دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید... زنده باد اعتدال و اصلاحات...
  • فرش سجاده ای کاشان A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    افزایش ارتباطات با کشور های پیشرفته بدون شک به سود کشور ایران خواهد بود که نباید از ان دریغ کرد